Database setups elektrozwevers

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door PH_AJH, 21 okt 2007.

  1. 00Steven

    00Steven

    Lid geworden:
    27 mrt 2009
    Berichten:
    302
    Locatie:
    Zonnegem , Oost-Vlaanderen , België
    Vliegtuig
    Merk: Jamara
    type: Waco
    span (mm): 1010
    AUW (vliegklaar gewicht) (g) 1500
    Categorie: Sc

    motor: Graupner Compact 465 z
    soort BLO
    kV:600
    gewicht: 213 g
    vertraging: 1/1
    kwalificatie power: B
    regelaar (Graupner,Genius 70 , 70 amp)
    prop (13x10, APC, ep)

    accu
    merk: Zippy
    type: 3s1P 25 c
    capaciteit: 2250
    Kwalificatie endurance C


    Vliegtuig
    Merk: Great Planes
    type: Edge 540T
    span (mm): 1240
    AUW (vliegklaar gewicht) (g) 1500
    Categorie: Sc

    motor: BMI spitz 40
    soort BLO
    kV:890
    gewicht: 168g
    vertraging: 1/1
    kwalificatie power: A
    regelaar (Robbe,BI control 960-6 , 60 amp)
    prop (12x6, APC, ep)

    accu
    merk: Kokkam
    type: 4s1P 30 c
    capaciteit: 4000
    Kwalificatie endurance: C
     
  2. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    104 zwevers, 54 vliegtuigen

    Ze staan er bij Steven.
    Even voor de zekerheid; voor zwevers en gewone vliegtuigen lopen de kwalificaties voor power en endurance net even anders. Wat jij hebt opgegeven is toch wel aan de hand van de tekst die bij de elektrovliegtuigen staat?
     
  3. Willem P

    Willem P

    Lid geworden:
    21 okt 2006
    Berichten:
    1.975
    Locatie:
    Hoeven/ Oudenbosch
    Vliegtuig
    Merk: Teltech, Ceska Republika
    type: Carrot, Vleugel hout, romp kunststof.
    span (mm): 2600
    AUW (vliegklaar gewicht) (g) 1400
    Categorie: Thermiek Zwever electro 2D

    motor: Aeolian
    soort BLO
    kV:880
    gewicht: 85 g 28 X 37.4 mm
    vertraging: geen
    kwalificatie power: A, 28A max
    regelaar (Sky Wing, 60 amp)
    prop (13x7, CAM, )


    accu
    merk: WinForce type: 3s 30 c
    capaciteit: 2800 mAh
    Kwalificatie endurance A


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2015
  4. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Willem,
    Ik zet hem er bij.
    Maar...je moet echt een keer fatsoenlijke neuzen gaan produceren. Dit kan natuurlijk niet zo :D

    Even over de gegevens: power is dat A, B of C?
    En die prop lijkt verdacht veel op een Graupner CAM folding; APC-E is een vaste prop. Hoe zit dat?
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2009
  5. Willem P

    Willem P

    Lid geworden:
    21 okt 2006
    Berichten:
    1.975
    Locatie:
    Hoeven/ Oudenbosch
    Ik heb de gegevens opnieuw aangepast nu kloppen ze! Ik had e.e.a. gecopieerd van de voorganger
    Tja die Neus.....moet ik ff gaan neuzen en investeren!
    Boven de 50 meter zie je er toch niets van!!

    Groetjes.

    Ps je had net een stel remkleppen voor MIJN NEUS weggekaapt...succes er mee!
     
  6. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Ik? Ik heb geen remkleppen aangeschaft hoor :confused:
     
  7. JHvdK

    JHvdK

    Lid geworden:
    15 okt 2006
    Berichten:
    1.028
    Locatie:
    Haarlem
    Komt er nog een:

    Vliegtuig
    GREAT PLANES SPECTRA
    span (mm) 2000
    AUW (vliegklaar gewicht) (g) 985
    Categorie T

    motor
    AXI 2217/20
    840 kV
    gewicht : 69 gr
    vertraging; nvt
    kwalificatie power B
    regelaar (merk, type, max amp) Multiplex Multicont BL-20 S-BEC 20 Amp.
    prop (afmetingen, merk, soort) 12 x 6,5 Aeronaut CAM carbon

    accu merk FlightPower
    type EVO 25 3S1P 25 C
    capaciteit 1500 mAh
    Kwalificatie endurance B

    Opmerking: moet dit weekend de eerste vlucht maken.

    [​IMG]

    Groeten, JH
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2015
  8. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    107 zwevers, 57 vliegtuigen

    Hij staat er bij. En de Domino van Tom Rinkes nu ook.

    Trouwens Jan-Hein, je loopt de boel toch niet te flessen hoop ik? De andere Spectra die er in staat weegt bijna 900 gram meer!
     
  9. JHvdK

    JHvdK

    Lid geworden:
    15 okt 2006
    Berichten:
    1.028
    Locatie:
    Haarlem
    Arjan,

    Ik moet toegeven dat ik wel wat kunstgrepen heb toegepast om het gewicht zo laag te houden : Een licht motortje met een laag verbruik en een kleine LiPo die voldoende is om een middag te vliegen. Gaat het hard waaien dan gaat er een zware Lipo in. Voor het zwp maakt dat niks uit.

    Bedankt, JH
     
  10. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Ik plaag je maar hoor, dat weet je toch wel hoop ik? :D
     
  11. josd

    josd

    Lid geworden:
    20 sep 2009
    Berichten:
    63
    Locatie:
    België
    Beste Jan-Hein,

    Is het mogelijk om een paar foto's te posten van de schroef en inbouw van de motor? Ik probeer namelijk ook een klapschroef op mijn spectra te zetten (na een crash met vaste schroef die de motor as heeft verbogen). Maar omdat de motor (type speed 600) nogal diep in het toestel ingebouwd zit heb ik maar een heel klein stukje as voor het model uitsteken.

    Groetjes,

    Jos.
     
  12. JHvdK

    JHvdK

    Lid geworden:
    15 okt 2006
    Berichten:
    1.028
    Locatie:
    Haarlem
    Jos,

    Het is eigenlijk simpeler dan simpel. Gewoon de motor tegen een rond motorschot van 1 tot 1,5 mm multiplex aan schroeven en de as komt er heel ruim uit. Maar ik zal de boel even uit elkaar halen en er een paar plaatjes van maken.
    Tot straks, JH
     
  13. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Hallo Jos,
    Welkom op dit forum :D
    Begrijp ik het goed dat je een andere prop op je originele motor wilt zetten? En dat je eigenlijk een stukje as tekort komt? Dan moet je óf een stukje van de neus weghalen zodat het asje verder uitsteekt óf de motor een stukje naar voren verplaatsen.
    Ik vraag me af of je dan wat hebt aan de info van Jan-Hein want die heeft een veel kleinere borstelloze motor die veel verder naar voren staat. En dat is dus een heel andere constructie.

    Toevallig heb ik gister een Multiplex Domino omgebouwd van de originele Speed 600 naar borstelloos, een vergelijkbaar idee. Zie http://www.modelbouwforum.nl/forums/zweefvliegen/92452-multiplex-domino-brushless-conversie.html
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2015
  14. josd

    josd

    Lid geworden:
    20 sep 2009
    Berichten:
    63
    Locatie:
    België
    Arjan, Jan-Hein,

    Mijn spectra heeft 3 stukjes triplex vooraan in de neus. Twee waar de motor tegenaan zit en 1 om de kop van de bouten die de motor vasthouden niet voor de neus te laten uitsteken. Ik ga het voorste stukje triplex er af halen en de bouten verzinken in het tweede. Dan heb ik genoeg motor as voor de klap schroef.

    Bedankt voor de info!

    Jos.
     
  15. janyol

    janyol In Memoriam

    Lid geworden:
    15 nov 2005
    Berichten:
    90
    Locatie:
    Nieuw Vennep
    Daar komt er weer een :

    Vliegtuig

    e-zwever
    BMI Meribel
    span (mm) 2540
    auw (vliegklaargewicht) (gr) 1250
    categorie T

    Motor

    Graupner Compact 345Z 7,4V
    soort: BLO
    1500Kv
    gewicht; 105 gr
    vertraging: nvt
    kwalificatie power B
    regelaar (merk,type,max amp) HiModel Professional BL-bec 40 amp
    prop (afmeting,merk,soort) 10x6 Graupner CAM folding


    Accu

    Merk: HiModel
    Type 2S1P 20C
    capaciteit 2200 mAh
    kwalificatie endurance B


    Groeten Jan.[​IMG] [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  16. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    ...en daarmee hebben we er 108!
    Dankjewel Jan.
     
  17. josd

    josd

    Lid geworden:
    20 sep 2009
    Berichten:
    63
    Locatie:
    België
    Net neus van mijn spectra wat ingekort en nu heb ik voldoende motor-as over om de klapschroef te moteren. Ik heb wel de strijkijzer versie vergeleken met Jan-Hein: vliegklaar gewicht 1430 gram :-(
     
  18. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Nee...Jan-Hein heeft de Helium versie :)
     
  19. lecraM

    lecraM

    Lid geworden:
    9 aug 2009
    Berichten:
    1.507
    Locatie:
    Gelderland, Winterswijk
    Vliegtuig

    Merk Carbon Vertrieb
    type Ariane V11
    span (mm) 1680
    AUW (vliegklaar gewicht) (g) 1000-1100
    Categorie V/T/W/H T-W

    motor
    merk en type Hacker A20-12XL
    soort B/BLO/BLI BLO
    bij borstelloos: kV 1039
    gewicht 78 gram
    vertraging geen
    kwalificatie power A/B/C B
    regelaar (merk, type, max amp) Hacker X-Pro 30
    prop (afmetingen, merk, soort) Aeronaut CAM Carbon 10x6

    accu
    merk Kokam
    type (bij NiXX aantal cellen en celtype, bij Lipo aantal cellen serie/parallel en C-waarde) 3S 15C
    capaciteit 2000 mAh
    Kwalificatie endurance A/B/C A
     
  20. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    111 zwevers, 57 vliegtuigen

    Helemaal goed :D
    Hij staat er bij, dankjewel.
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2009

Deel Deze Pagina