Database electrovliegtuigen

@Volhout,

Wil je even naar het eerste bericht in dit draadje gaan en de gegevens aanleveren zoals daar gevraagd wordt? Er ontbreekt nu te veel om er wat mee te kunnen.

Dank.
 
SebArt WindS 110
span 1m74
AUW 4kg (3kg zonder accu)
categorie: kunstvlucht
Hacker A50-16L
borstelloos
kV: 270
501 gram
Vermogen:
A= 3D, meer dan voldoende vermogen, verticale klim en prophangen mogelijk

Regelaar: Hacker Masterbasic Opto 90 / 90A max
prop: 18x10 / 18x12
accu: Zippy Flightmax 8s1p 30C 5000mAh, lipo, 1037 gram.

Endurance (vliegduur):
C= tot 12 minuten
 
Denk dat we jou moeten bedanken voor het bijhouden van een database, niet andersom ;)
 
Hier dan die van mij

Extreme flight Extra 58"
span : 147 cm
Auw : 2.4 kg
categorie: 3D
Torque 4014T-570
borstelloos
kV: 570
gewicht : 280 gram
Vermogen: A= extreme 3D
prop : 15x10 Xoar
regelaar : Jeti Spin 99 opto
Hyperion G3 5s 3300 mAh
endurance : C


Extreme flight Extra 88"
span : 220 cm
Auw : 7.6 kg
categorie: 3D
Torque AXI 5345/14
borstelloos
kV: 225
gewicht : 900 gram
Vermogen: A= 3D
prop : 24x10 Xoar
regelaar : Jeti Spin 99 opto
Hyperion G3 10s 5000 mAh
endurance : C

Bart,
 
sebart sukhoi s29 50 E

de eerste Sukhoi van mijn zoon max.. de 2de wacht nog op de motor en zal 550 gram lichter worden..

Vliegtuig:
-Sebart
-Sukhoi 29s 50e
-1540,
-AUW 3108 gram
-categorie Acro 3d
-volledig balsa

Motor:
-Turnigy 50-65 350kv
-type BLO (outrunner) ,
-kV 350
-gewicht motor 414 gram,
-vertraging geen

Power: A
Overig:
-regelaar turnigy k-FORCE 70A-HV
-prop apcE 17x8
- accu:
merk, Turnigy
type lipo
aantal cellen 6S1P
capaciteit 4000 mAh

Endurance (vliegduur):C
A= meer dan 20 minuten per accu;
B= 12 tot 20 minuten;
C= tot 12 minuten

Futaba 3152 servo's 4x, graupner life 2s ontvanger accu 1100 Mah, turnigy bec 3 amp. assan 7 kanaals ontvanger.
 
57 vliegtuigen, 104 zwevers

Dat gaat lekker zo! En de inzendingen worden ook lekker gevarieerd. Eenvoudige schuimpjes, grote schaalbakken, extreme 3D kisten......super.
Bedankt heren. Jullie staan op de ranglijst van de krachtigste setups trouwens ruim bovenaan :D
 
bij de extra 58" staat de motor/auw verhouding niet goed moet rond de 12 zijn, Is nog steeds een 640 W per kg setup :-)

Bij de sebart van Jan ook niet goed, weet niet wat er fout is gegaan ik hier rond de 13.


Bart,
 
TwinstarII brushless

Vliegtuig:
Multiplex
TwinstarII
Span 1400 mm
AUW NB
Trainer met ailerons
Elapor materiaal

Motor:
2x Brushless Turnigy C28-26
BLO (outrunner)
1350 kV
45 g
direct drive

Power: C= is goed mee te vliegen maar prestaties zijn niet overdreven.

Overig:
regelaar 2x ESC Turnigy Plush 25A
2x 7*4 prop's APC
accu: 2x Lipo 3S 25C 2200mAh Rhino
1100 RPM (statisch)
11A per motor

Endurance (vliegduur): A/B/C
B= 12 tot 20 minuten;
 
Laatst bewerkt:
EasyGliderPro

Multiplex
EasyGliderPro
Span 1800mm
AUW NB
Glider met ailerons
Elapor

Motor:
Simprop Magic Torque 35-11
BLO (outrunner) ,
1100 kV
150 gr
direct drive, 14P

Power: A/B/C
A= 3D, meer dan voldoende vermogen, verticale klim en prophangen mogelijk;

Overig:
ESC Simprop Magic 42A
Lipo 3S 2200 20-25C
Folding CAMprop 11*6
30A
RPM: 800

Endurance (vliegduur): A/B/C
B= 12 tot 20 minuten;

Overpowered
Vliegt en zweeft ook goed met 3S 1350 20C
 
Laatst bewerkt:
bij de extra 58" staat de motor/auw verhouding niet goed moet rond de 12 zijn, Is nog steeds een 640 W per kg setup :-)

Bij de sebart van Jan ook niet goed, weet niet wat er fout is gegaan ik hier rond de 13.


Bart,

Eindelijk gevonden. Ik had de waarde keer 2 gedaan (door het tweemotorige toestel wat er boven staat....) Gecorrigeerd.

SemafoonWinkel,
Dank voor je bijdrage. Maar; ga even naar de eerste post en lever de gegevens aan zoals daar staat aangegeven. Nu kan ik er helemaal niks mee.
Ten tweede, je handtekening met verwijzing naar je bedrijf is niet toegestaan tenzij je sponsor bent van het forum. Even aanpassen dus
 
Eindelijk gevonden. Ik had de waarde keer 2 gedaan (door het tweemotorige toestel wat er boven staat....) Gecorrigeerd.

SemafoonWinkel,
Dank voor je bijdrage. Maar; ga even naar de eerste post en lever de gegevens aan zoals daar staat aangegeven. Nu kan ik er helemaal niks mee.
Ten tweede, je handtekening met verwijzing naar je bedrijf is niet toegestaan tenzij je sponsor bent van het forum. Even aanpassen dus

Ok, duidelijk.
Over enthousiasme, wordt beide aangepast.
 
Nu ik het terug lees zie ik dat het een beetje onvriendelijk over kan komen. Dat was absoluut niet de bedoeling....
Ik wacht met spanning op je bijdrage. Alvast bedankt!
 
Nee hoor absoluut niet.
Ik lever het later dit weekend in het juiste format.
Eerst gevlogen vanmiddag, vanavond schade herstellen (2 Lipo's op elkaar aangesloten), morgen forum aanvullen.
 
Arjan,
Inmiddels ben ik ook wel echt E vlieger geworden en is mijn zoon actief in het modelvliegen. Ook electro.
Voor komende projecten zaten we samen te neuzen in de E database. Nuttige info. Wij hebben samen nog wat modellen waarvan we de gegevens zullen verzamelen en toevoegen.
Wat mij opvalt is dat er geen ruimte is om het opgenomen stroomverbruik (A) en toerental van elke combi te noteren. Lees ik daar over heen? Zou dat geen nuttige info zijn?

groet,

Erik
 
Hallo Erik,
Die vraag is vaker langs gekomen. Ja, het zou nuttige info kunnen zijn. Maar ik denk dat 95% van de mensen die deze database gebruikt geen stroomverbruik en toerental kan meten. De gegevens die je uit de database haalt kun je wel zo in een motorcalculator invoeren als je dat zou willen.

De insteek was een simpele, overzichtelijke database met setups die werken - niet meer dan dat. Het punt is; er zijn nog veel meer variabelen te bedenken die ook nuttig zijn, zoals vleugeloppervlak, vleugelprofiel enzovoort.

Een laatste overweging; als ik zou vragen om toerentallen en stromen zouden denk ik veel mensen geen bijdrage leveren omdat ze dat niet weten.

Vandaar.....
 
merk-phoenix
type-canary
span-1550 mm
auw-2100 gr
caterogie-trainer [ omgebouwd van brandtstof naar electro]

motor
merk-fusion
type-blo
kv-1500
gewicht-105g
vertraging-nee

power- c

regelaar
merk-robbe roxxy 950-6/50amp
prop-10x5 apc
accu
lipo-3s2200mAH 35c

endurance
c. +/- 10 min
 
Laatst bewerkt:
Hoi Sanmos,
wil je je bijdrage even opnieuw posten als je de belangrijkste gegevens (vlieggewicht - power - endurance) wél weet?
Ik dank u!
 
Firefly FireFly. . . EPP, KF,SuperFly Clone + Rudder; Plans; Indoor aerobatic video - RC Groups
span: 56cm
materiaal: 6mm depron (geen carbon nodig)
Type: (full contact) combat model
gewicht: ca.180-200 gram

motor: hextronik 1700kv bluewonder 24 gram
regelaar: pichler 12A
accu: flightmax 800mah 3s 20c
prop: de Grote guntherprop (volgens mij iets van 6x5)
servo's: 2 protech 8 grams servo's

Power: A verticaal stijgen is mogenlijk
Vliegtijd: B 12 tot 20 minuten,
als je rustig aan doet is 20+ minuten ook wel mogenlijk

vliegt met een 2s 450-1100mah en een gws 8x4,3 sf prop ook goed indoor
 
Back
Top