Damen 3111 tug

Er zit dus geen set knop op niet te vinden haha vandaag proef gevaren het valt wel mee hoeveel hij meteen geeft maar het is lekkerder als hij het niet heeft.

Dankjewel voor het meedenken en zoeken maar er staat niet iets in vior een oplossing ik denk dat ik het hierbij laat en er maar mee moet leven haha.

ik heb vandaag een accu gekocht van 12 v en 7,2 amp. Dat kan toch geen kwaad ?

hoi heren,
sorry maar heb het momenteel beetje druk op het werk waardoor ik niet meteen kon reageren.
wat het knuppeltje betreft , dat kan je mechanisch regelen binnen in.
het is enkel een veertje en een latje, als je handig bent zou je het zelf kunnen maken en anders gewoon bestellen in de winkel.
ik weet niet of Wouters Modelbouw ( Bergeijk) heel ver voor jullie is maar de DX5e kost daar 100 €

dat weet ik nog niet, welke motoren liggen er in?
als de motoren 12volt kunnen verdragen is het goed, voor de regelaar is het geen probleem en voor de ontvanger ook niet (deze regelaar heeft een bec)

gr Brecht

Er liggen 2 graupner speed 600 9,6 v in
Ik heb mijn vermogen al gereduceerd tot 50% want ik vind het vaarbeeld lelijk als ze te hard gaan of onrealischtische bewegingen maken.

dan kan je die batt van 12volt NIET gebruiken.

en zeker ook niet proberen of je wilt een rookgenerator.
nu moet je met accu packs werken.

gr Brecht

Als je met vermogen terugregelen bedoeld dat je nooit volgas kunt varen, dan heb je met een 12V accu nog steeds (bijna) 12V op je motoren staan. Dat is meer dan ze voor gemaakt zijn, maar omdat ze door de pulsbreedte aansturing slechts een deel van de tijd dat voltage te verwerken hebben, zullen ze het duidelijk langer volhouden an wanneer ze volgas zouden lopen. Mijn verwachting is wel dat ze door die 'overdrive' warmer zullen worden. Bij grote led schermen gebruiken ze datzelfde overdrive effekt , dus meer vermogen dan ze voor gemaakt zijn gedurende korte tijd, om ze helderder te laten oplichten. Dat levert een behoorlijk verschil op, en de warmte die het oplevert wordt gewoon afgevoerd. De verwachte kortere levensduur is ook niet zo erg voor ze, tegen die tijd is zo'n scherm al afgeschreven...

VrGr,

Theo

Dankjewel voor je reactie maar ik ga gewoon test varen en kijken of de motoren echt warm worden zo ja ga ik een oplossing daarvoor zoeken haha

weer eentje die het warm water nog eens gaat uit vinden

je oplossing heet een Switching regulator of in 't vloams een Ubec
maar een Ubec geeft maar 5 volt en je hebt meer nodig
ik ben benieuwd naar je oplossing
maar ik ben de slechtste nog niet dus hier een site die er wat meer over zegt
http://www.ti.com/lit/an/snva559/snva559.pdf
succes met bouwen
gr raf

Vandaag proef gevaren en kinderziektes ondekt in de graupner schottels maar elektronisch top alleen het idee dat bb meer geeft dan sb.

Helaas kan ik je vertellen dat jou zogenaamde feiten niet zijn uitgekomen.
motoren werden niet eens warm.

Ik ga nog wel een keer de stuur as van de graupner schottel van een metaal soort maken het is nog wel iets te zwak naar mijn idee.

Goedenavond,

Gistermiddag weer even gevaren alleen ik moet de SB motor veel meer geven dan BB want die werkt naar behoren iemand ideeën of suggesties?

Groeten,
Mike

Goedenavond,

Gistermiddag weer even gevaren alleen ik moet de SB motor veel meer geven dan BB want die werkt naar behoren iemand ideeën of suggesties?

Groeten,
Mike

Mike, Probeer de motorregelaars aan de ontvanger eens te wisselen. Ook ik had het fenomeen dat de ene motor meer deed dan de andere. Dacht dat het aan de regelaars lag.
Achteraf blijkt het aan de zender te liggen. Kanaal 2 geeft veel minder uitsturing dan 4.
Succes ermee. Groeten, Klaas.

Laatst bewerkt:
Back