Damage Report : Offroad

Hehe , eindelijk lekker gereden , ik heb een stukje terein gevonden vlakbij , het is het laatste stukje zand op ijburg in amsterdam:)

Ik heb zonder problemen gereden , alleen is er wat schade , maar daar ontkom je toch niet aan :)
Na 3 minuten rijden ging het al mis , er liet een wielmoer los , en had hellemaal niks meegenomen.
gelukkig stonden toevallig een paar aardige jongens ook met fg's die mij een moer gaven :worship:

3 spatborden afgebroken , conclusie , totaal ongeschikt voor offroad.
Deuk in de uitlaat
Uitlaat naar binnen gebogen en kwam tegen de rolbar aan en is daardoor gesmolten

full

full

full

Ik denk dat ik iets aan de uitlaat moet doen , volgende keer gaat dat natuurlijk weer gebeuren.
Of ik maak een beugel om de uitlaat , of ik zaag hem door en doe er een stukje flexibele pijp tussen.

Maar voor de rest was alles klasse , de auto liep beter dan verwacht, wel een paar flinke crashes gemaakt maar dat hoort erbij.

Al die schade maakt me hellemaal niks uit , dat rijden was het dubbel en dwars waard.

okidoki , morgen lekker sleutelen en dan savonds weer een beetje rossen

groetjes scott

Laatst bewerkt door een moderator:
Hehe , eindelijk lekker gereden , ik heb een stukje terein gevonden vlakbij , het is het laatste stukje zand op ijburg in amsterdam:)

...

3 spatborden afgebroken , conclusie , totaal ongeschikt voor offroad.
Deuk in de uitlaat
Uitlaat naar binnen gebogen en kwam tegen de rolbar aan en is daardoor gesmolten

groetjes scott

Hmmm jammer zag er wel gaaf uit, is dus meer voor de shelfqueen wagens ;)
Waarzo rijd je dan?

yep yep , mijn autotje is geen mietje hihihihi.
maar geeft niet , ik maak het zo weer nieuw , maar dan gaan we er niet meer ofroad mee rijden

ik was op ijburg , hellemaal achteraan , daar is nog een lekker stuk zand met heuvels.
ik zal later even een filmke posten

uurtje later............

groetjes scott

alles moet weer kapot he bij scott :D. Je maakt hem gewoon kapot dat je weer kan sleutelen :D Hij trekt wel lekker door moet ik zeggen met die kleine bandjes

alles moet weer kapot he bij scott :D. Je maakt hem gewoon kapot dat je weer kan sleutelen :D Hij trekt wel lekker door moet ik zeggen met die kleine bandjes

;)

hij trekt idd als een beest , ik denk dat je met die normale fg ofroad bandjes harder trekt dan de monstertruck banden , omdat hij dan meer moet trekken door die grote banden.

maareh ik ben lekker bezig met sleutelen , ben bijna klaar.
nu weet ik ook meteen een beetje wat de kinder ziektes zijn.
Er was vanalles los getrilt , de schroefjes van de servo hevels van stuur en rem.
Even wat loctite en goed aandraaien.
alleen nog even de luchtfilter uitwassen en dan zijn we klaar .

groetjes en tot het volgende damage report hehe :mrgreen:

Met de monsterbanden heb je een grotere omtrek en is de afgelegde weg per omwenteling groter.
Wil je met dezelfde trekkracht en eindsnelheid rijden zul je de vertanding moeten aanpassen, dit is zeker aan te bevelen voor je koppeling en blokje te sparen.
Met de MT banden heb je wel meer rij wrijving door het grotere oppervlak, hierdoor heb je ook minder druk (dus minder grip) per vierkente cm.
Ook ligt ie met MT banden sneller om en is ie minder goed bestuurbaar....
maar des ondanks is het mega fun om mee te rijden.

Het zag er goed uit. Het is natuurlijk niet het zelfde als onroad. P.S. de fg onroad is nog steeds te koop.......haha

lol sanmax . ik ben even aan het sparen , ik hoop dat het niet te laat is strax :P

en ik wil cker lekker met jou ervaring een beetje onroad leren :P

heej eneh ben je er al achter wie jou fgtje hebt , want dan moeten we ook saampies een keer lekker baggeren .

groetjes :)

Weet nog steeds niet waar ie is maar geef de zoektocht niet op. En wees maar niet bang voor de onroad van Bert want die houd ie wel vast voor jouw.......

toppy sanmax :) much appriciated.

ik heb gister avond weer ff lekker gebaggerd met het autotje.
Nog even wat kinderziektes ontdekt
de voortrein zat hellemaal los , 1 boutje eruit en 3 los , en de servosaver zat los omdat die schroef ook los was gegaan.
Dus even de boutjes aan de onderkant van de auto met loctite gedaan.
kabeltje van de rem was 1cm te lang waardoor die achter de stuurstang bleef hangen soms.
Er was ook een lager een beetje gaar , dus ook maar even vervangen
En moet even de motor afstellen met die hi en lo want van die instelling klopt niks van , die linker , ik neem aan dat dat de hi schroef is die stond 2.5 slag open.

anyways , ik ga weer lekker verder met klooien :) groetjes

Ik heb weer even een mini projectje gedaan.
bij inspectie zag ik dat er een fikse deuk in het differentieel zit .
Nu weet ik dat het een steen is geweest wat ertussen is gekomen.
Dit is toevallig een diff die ik nog over had van een shenqqi truck en erin gezet had om te kijken of dat ding wel sterk is.
Door de deuk draait hij niet meer lekker.
Ik heb weer de andere orginele diff erin gezet en meteen een beschermings plaatje gemaakt.

full

full

full

Misschien moet ik er wel allemaal borrelgaatjes in boren omdat dan het zand er makkelijker uitkan , maar dat zie ik wel bij de volgende rit.

Als je nog met een kunstof dif rijd beter vervangen door een alu om bouw setje.
Gelijk een dikkerre huls er om heen en je bent van alles af.
Met het plaatje er achter kunnen ook steentjes die er achter gekomen zijn niet meer weg.

yep daar heb ik al aan gedacht dat de steentjes niet meer weg kunnen, maar ik denk ook zo dat er ook minder steentjes inkomen ,bijvoorbeeld als de auto zich ingraaft in het zand met de achterkant en er moet toevallig een steentje tussen zitten dan trekt ie die ook naar binnen
De praktijk zal het leren
en die 2 diff's die ik heb zijn inderdaad met kunstof aan de zijkant , ik rij ze eerst maar even kapot voordat ik een andere koop ;)

groetjes en thanks for the headsup

Er zijn veel mensen die een (schuur)sponsje tussen de motersteunen onder het blokje doen. Daardoor schuiven minder stenen naar je diff. Ik heb mijn diff gevuld met vloeistof, dat scheelt ook doordat er van binnenuit iets tegendruk is.
Jakko

Er zijn veel mensen die een (schuur)sponsje tussen de motersteunen onder het blokje doen. Daardoor schuiven minder stenen naar je diff. Ik heb mijn diff gevuld met vloeistof, dat scheelt ook doordat er van binnenuit iets tegendruk is.
Jakko

Diff gevuld met vloeistof voor tegendruk???

Nog nooit van gehoord, tuurlijk, vloeistof in diffs wel maar om deze reden?? Ik neem toch niet aan dat je een viscose diff in je offroad hebt en als het voor tegendruk is, onder hoeveel bar heb je het er ingepompt dan?

Je maakt me erg nieuwsgierig.....

grtz. Erwin

Sorry hoor als jij het grappig vind om een kompleet dif naar zijn k te helpen.
Binnen tandwielen kosten ongeveer 30 euro setje .
waar van je er 2 nodig hebt.
Alu ombouw kost 45 euro kun je zo alles om zetten en blijft je dif heel.
Dus ja zelf weten als het geld op je rug groeit.
Maar er zijn er hier meer die geen goed advies aan nemen.

Wat voor vloeistof? bij een hpi baja wel maar standaard fg??

En ja Erwin ik vraag mij zelf ook af hoe deze meneer vloestof in een standaard dif houd.(als het er in zit dan)

Nou nou nou, dan heof je niet gelijk boos te worden.
Laat hem gewoon doen man.
Zolang ie dr plezier van heeft is alles toch goed?
Ik heb ook een jaar met een plastic diff gereden in het begin.

Sorry hoor als jij het grappig vind om een diff van een kompleet dif naar zijn k te helpen.
Binnen tandwielen kosten ongeveer 30 euro setje .
waar van je er 2 nodig hebt.
Alu ombouw kost 45 euro kun je zo alles om zetten en blijft je dif heel.
Dus ja zelf weten als het geld op je rug groeit.
Maar er zijn er hier meer die geen goed advies aan nemen.

Wat voor vloeistof? bij een hpi baja wel maar standaard fg??

En ja Erwin ik vraag mij zelf ook af hoe deze meneer vloestof in een standaard dif houd.(als het er in zit dan)

als je ff je naam en je postcode geeft stuur ik m ff op
maareh ga je gang als je geld wil inversteren in een cheap ass shengQqi diff ... go ahead.
full

dit gebeurt er als je een deuk in je dif hebt en het grote tandwiel eraf moet halen ........ dat gaat niet zonder slopen :)
de orginele marder diff zit er nu weer op , deze was van binnen hellemaal gaar (2 uurtjes mee gereden , was nieuw) , hij draaide niet eens meer .

en ehh als ik even terug lees dan zie ik nix van dat ik het leuk vind om een diff te mollen, wijs het ff aan als je wil.

en trouwens ook al zou ik het leuk vinden , wie ben jij dan om commentaar te geven ?

en nog ff wat , jou advies kwam pas na mijn post , dus hoe kom jij er bij dat ik geen advies wil aan nemen ?
ik vind jou maar een levens gevaarlijk kereltje , wist je dat , engert .
een beetje de boel verdraaien , is niet leuk van je
Trouwens , vanmiddag na jou post ben ik opzoek gegaan naar zo een diff . en nog wat , om de tandwieltjes over te zetten naar die diff moet je de oude toch slopen want die huls zit geperst.

anyway , als ik ongelijk heb dan sorry , maar volgens mij heb ik wel gelijk EN JIJ LULT MAAR WAT

Back