Zo, twee wedstrijden verder....
De 26e augustus waren we in Winssen bij Cumulus waar we een inhaalwedstrijd gevlogen hebben. Ik vind het een lastig veld en heb me wat verkeken op de crosswind. Ik had nog zo verschrikkelijk veel geoefend en het heeft me eigenlijk niet gebracht waar ik op hoopte. Jammer. Mijn conculega's deden het erg goed en dat zou überhaupt al een lastige taak zijn geworden om hun te verslaan.
Dan op 15 september de laatste wedstrijd van dit jaar in Odoorn bij de Odoorner luchtvaart club. Ook hier hebben we een redelijke wind en schuin op ons gezicht waaiend. Wederom lastig, maar vandaag gaat het me erg goed af en in de laatste ronde ben ik weer over de 70% van de beste gegaan. Dat blijft voorlopig nog mijn doel om zo toch dat c brevet op zak te krijgen. Lastig is het telkens weer want de beste wordt ook steeds beter en ik zal dus meer moeten vorderen dan de beste.....
Aanvliegen voor de tweede ronde. Met dank aan Bas voor het fotograferen.
Hoveren:
En een tevreden blik na afloop. (maar die heb ik ook wel na een slechte ronde, als ie maar heel is.....)
Statie portret.
Opvallend vond ik dat de heli ondanks de turbulente wind erg goed de hovers volbracht. Blijkbaar heeft het afstellen van de Gain toch nog wat gebracht. Ik heb sinds de laatste 2 wedstrijden de gain van de tail en de gain van de tuimelschijf elks onder een schuifpotmeter op de zender gezet. Daar heb ik veel mee gespeeld de laatste tijd en tussen winssen en odoorn in heb ik dan toch een optimale stand gevonden. Nu niet meer aanzitten.....
De winter bouw periode breekt weer aan. Ik heb eigenlijk maar 1 heli echt goed in orde. Daarom heb ik weer heel wat bouwactiviteiten op stapel staan, dus blijf erbij. Ik heb ook wel weer zin aan knutselen.
Okay, ik voeg na jaren toch nog ff een filmpje toe van toen.
Toch nog veel plezier gewenst!