DAF TurboTwin 2

turbotwin 2 project

als men de bouw voor een gedeelte van messing maakt,komt men door het gewicht bij de tamiya standaard kracht tekort als men bij een club rijdt waar men in het parcours bijv.een brug heeft of dergelijke.
 
hallo ik zou er ook gewoon 2 motoren
in bouwen hoor ten eesrte voor de kracht
en de echte turbotwin heeft er volgens
mij ook 2 nog een vraagje waar laat je de stickers maken

grtjs patrick
 
twee motoren nemen , op elke aangedrevenas 1
met de speciale regelaar van getriebe doktor die de motoren
gelijk laat lopen of de assen met verschillende wieldiameters.
Dan hebje power genoeg , als ook hebje dan een permanente 4x4
maar dan elektronisch gestuurd.
De regelaar is normaal bedoeld voor traktoren (met 4x4 twee motoren) , die hebben meestal een kleinere wieldiameter vanvoor , dan van achteren.

grt Fabi
 
Laatst bewerkt:
hallo
u bedoeld wieldiameter ipv wielbasis!!!!!!!!
maar 2 motoren op de tamiya assen vind ik wel wat veel,
met een goede motor en de carson 2 speed tussenbak
heb je zowel de snelheid en de kracht goed in de hand,
of word de truck 30/40 kg zwaar ofzo???!!!!
kijk eens op de duitse truckforum voor de aandrijftechnieken,
mvg markioo
 
bedankt voor de info!

Ik wil 2 motoren gebruiken omdat de echte turbotwin dit ook heeft en daarnaast is het wel erg makkelijk omdat ik niet met verlengde aandrijfassen hoef te werken ;)

Dus zoals ik het nu ziet zal er een regelaar inkomen die 2 motoren aan kan sturen , alleen weet ik nog niet of ik op beide motoren een 3 versnellingsbak kan zetten en of dat goed samengaat?!?

hoe wordt de bak bij een tamiya truck eigenlijk aangestuurd ? met een servo ?

@ rc modelbouwer 1\50 1\16: ik ga binnenkort naar Eindhoven om foto's en maten op te nemen van de echte truck en proberen om alle stickers goed op de foto te zetten. Dan alles zo goed als mogelijk op schaal op een A4-tje zetten en daarna zal ik een adres moeten zoeken die dit kan drukken op vinyl of zoiets :confused:

De assen komen vandaag binnen als het meezit en kan ik eindelijk de uiteindelijke schaal gaan bepalen en alle maten op papier gaan zetten :D ... dan kan ik binnenkort eindelijk is wat foto's laten zien van de vorderingen !

groet,
Marcel
 
weer een kleine update :D

de bladveren en 8 schokdempers (4 per as) zijn besteld bij hobbypapillon dus die hoop ik snel in huis te hebben.

Zit nu alleen al 2 weken op de douane te wachten op m'n pakket uit de USA met m'n tlt assen (en monstertruck er aan gebouwd :mrgreen:) en banden en velgen uit de UK zit ik nu ook al een week te wachten .... schiet dus niet op.

Heb al eens gelezen dat het 6 weken kan duren...maar hoop dat het sneller gaat!

weet iemand het antwoord op mijn vorige vraag misschien?
"Dus zoals ik het nu ziet zal er een regelaar inkomen die 2 motoren aan kan sturen , alleen weet ik nog niet of ik op beide motoren een 3 versnellingsbak kan zetten en of dat goed samengaat?!?"
 
hallo
ik zou het bij 1 motor/3bak houden,
dat is al lichter dan met 2 motoren/3bakken,
dus scheelt ook al het totaal gewicht wat je voort moet brengen,
en in je portemonee,
mvg markioo
 
hallo
met de johan
ik heb juist mijn volvo aangepast met een vertraaging.
ik vond dat hij met de tamiya motor nog te snel was en heb tussen de
motor en ve versnelingsbak een vertraaging gestopt van 2.8/1 van graupner
bestel nr 1717.1
en het is wat mijbetreft uitstekend.
gr johan
full

wie spelings fouten vind hou ze
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de informatie allemaal!

Goed nieuws ! de assen , velgen en banden zijn binnen dus heb meteen even de velgen en banden gemonteerd :

100_4485.jpg


Nog een paar boutjes en het midden zwart maken en dan lijken ze aardig op het origineel vind ik zelf :

146EidhovenDAFmuzeum-nC3A1kladnC3AD.jpg


De assen zijn iets breder als dat ik had gehoopt (20cm) dus de schaal wordt 1:12,5 maar dit zal bijna niet opvallen naast de 1:13,2 - 1:14 trucks van tamiya hoop ik :confused:

De wielbasis (momenteel 18 cm) zal daardoor 15,6cm langer worden dan op bovenstaande foto te zien is.

Wanneer de bladveren en schokdemper binnen komen kan ik eindelijk aan de slag met de U-profielen om een nieuw chassis te maken met de assen en aanbouwdelen.

Met een beetje knutselen zal de ophanging ongeveer zoals in onderstaand plaatje worden :

100_4494.jpg


Ik ga toch (voorlopig) voor 1 motor met 3 bak en evt. de vertraging die jullie noemen.

Zat alweer van alles te verzinnen maar ik ga eerst maar eens proberen een rijdend chassis te maken dat vooruit komt in het zand en daarna kan ik altijd nog met 2 motoren aan de slag ;)

Binnenkort meer :D

Groet,
Marcel
 
Hallo Marcel,


Nou dat ziet er indrukwekkend uit hoor echt SUPER !!!

Even een vraagje, is de wielbasis niet aan de kleien kant ???, of is dit een vertekend beeld op de foto !!!
 
Bedankt allemaal !,

De assen zaten vast aan een mini monstertruck , het chassis dat je ziet op de foto is van deze monstertruck :mrgreen: dus heb nog niets zelf gemaakt ;)

Het echte chassis wordt van U profiel , er komen nog bladveren op en 2 schokdempers per wiel.

Misschien dat ik nog het systeem ,zoals op de foto te zien is met de oliegedempte schokdempers , in het chassis ga verwerken ...maar dat moet ik nog even bekijken.

De wielbasis wordt 33,6cm dus bijna het dubbele van het chassis op de foto.

Hier de werktekening om een idee te krijgen hoe het er ongeveer uit gaat zien.Alleen kloppen de maten helaas niet meer ivm het breder uitvallen van de assen.

Maar goed , lang leve het A1 kopieer apparaat op m'n werk :mrgreen:

100_4496.jpg


PS de banden worden uiteindelijk nog vervangen door Michelin banden die ongeveer 1,5 cm groter zijn.

Groet,
Marcel
 
hallo, ..marcel.....................................zou het heel veel extra moeite zijn, om als U op meerdere forums om info vraagt, daar dan ook ff kunnen vermelden dat U de velgen al heeft ;-) ........... en bedankt
 
excuses,ik heb dit nog niet gedaan op het tamiya forum idd...mijn bedoeling was om ook daar een nieuw topic te openen met de vorderingen.

een pb had ook gemogen hoor :-)

groet,
marcel
 
Hallo allemaal,

Geen grote update , maar ben wel iets verder gekomen met de vooras en ophanging :D

Het is nog een prototype dus let niet op de afwerking en het chassis ;)

links de standaard set-up , rechts de aangepaste met bladveren:

100_4505.jpg


En in het midden van het chassis heb ik de oliegevulde dempers gemonteerd zodat deze uit het zicht zitten.

Aan de buitenkant komen truck schokdempers voor de show (zonder veer)

100_4516.jpg


100_4517.jpg


Op deze manier kan ik dalijk aardig de demping van de truck regelen denk ik zo... (bladveertje er misschien bij/af of andere olie bijvoorbeeld)

Als jullie nog op-/aanmerkingen hebben hoor ik het graag!

Groet,
Marcel
 
Back
Top