daaaag tbs discovery, het waren leuke tijden.

dat vliefen heb ik geen schrik van. alweer 7 accutjes leeg.
alleen de afstand hou ik wel onder de 600 meter nu.

Hou je ook wat touw over Gerard, das wel mooi! :p
Is UHF geen optie voor je?
Zorgeloos afstanden overbruggen zonder touw.

heb ik wel overwogen natuurlijk inmiddels ben.

echter ben ik van mening dat originele futaba spullen toch wel een km moeten kunnen overbruggen. verder ga ik toch niet.
ik ga binnenkort eens goed range checken. kijken op wat voor afstand de ontvanger rood word.
(zender wegzetten en met de quad op pad)

2e belemmering is dat ik een t14mz heb.
als ik ook nog een ezuhf moet voeden uit die accu is ie in 30 minuten leeg.
en nog een ectra accu er achterop bij heeft niet mijn voorkeur

Heb het verhaal gevolgd, fijn dat ie terug is :-D
Ik gebruik zelf 2,4 GHz (quadcopter) en 1km overbruggen lukt soms wel en soms niet is mijn ervaring. Externe invloeden bepalen hierin heel veel en zijn heel moeilijk in te schatten op het veld.
Gelukkig geeft Graupner MX-20 dit op tijd aan via de telemetrie.

Voor grotere afstanden/betrouwbaarheid is 433 MHz, genoemd door Ben, een prima optie!
Het verbruik van een EzUHF is maar laag, ik doe uren met een kleine 3S 1000 mAh LiPo.

Anyway: weer rustig vertrouwen opbouwen in de techniek en eventueel eea verbeteren.

Naar aanleiding van jouw verhaal, vandaag ook eens een range test gedaan met zender en fpv gear (Graupner MX20 en 5.8Ghz FPV gear met cloverleafs).
TBS Disco op mijn balkon gezet en de zender met fpv ontvanger en gear mee op pad genomen (rondje om het meer gereden waar ik aan woon).

Verste punt dat ik makkelijk kon bereiken was 1.14 km ver weg.
Daar deed de zender het nog prima en ook het FPV beeld was nog goed.
Merkte wel dat als er wat groters tussen kwam (een huis, een dijk of veel bomen), dan was de verbinding snel weg. De TBS stond in een hoekje op het balkon, dus ook daar was nog aardig wat storing van het huis en wireless routers in de buurt.

Maar een bereik van 1km is met een Graupner MX20 dus geen enkel probleem (zelf geven ze 4 km op... ben benieuwd of dat LOS mogelijk is).

Ik vond uhf eerst erg duur.
Na diverse failsafe's en een verloren gopro hero3 black wordt het opeens veel minder duur.
Sinds ik uhf heb geen failsafe meer gehad.

Ik vlieg nu met 5.8 video wanneer ik film.
Met 1.3 (toen nog 2.4 rc) had ik met de mx20 na 50 meter al een failsafe in open ruimte.

Ik vind 800 meter in open ruimte niet zo erg ver Gerard.
Maar goed, komt tijd komt raad!

Heb met mijn Frsky en 5.8 video laatst (onbedoeld) 1,7 Km gevlogen. Al die weilanden lijken op elkaar :confused::D. Telemetrie gaf toen nog geen waarschuwing.

Met de Frsky en 1.3 video begon de telemetrie binnen de 800 meter te piepen, soms al na 500 meter.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back