D 51 steam engine

TIMBERWOLF

Forum veteraan
DEZE TREIN WORDT OPGEDRAGEN AAN RIE HEIJNE OUDHUIS 19-06-1929 / 22-1- 2017.

MIJN MOEDER EN HUIS GENOOT. , RUST IN VREDE

ik heb in oktober deze gekocht bij deagostini u.k

http://www.model-space.com/gb/build-the-d51-steam-locomotive.html

het is een bouwpakket van koper en metaal en hij is 88 cm lang en weegt 10 kg

D51_zps02a481de.jpg

Laatst bewerkt:
de trein kwam zo binnen in oktober, op de dozen stond gewicht 26 kg

de lange doos zit de onderdelen van de vitrine in

CAM00389.jpg

myn trein wil ik als het lukt messing kleur houden
Ambitieus plan.
Goed je handen wassen dat die in ieder geval niet zweterig / zuur zijn, want ik ga er van uit dat de onderdelen niet in de blanke lak staan.
Of handschoenen aan die ze in archieven gebruiken bij het doorbladeren van oude boeken.
Zoek eens naar hoe anderen dat doen.

ik heb al het buitenkant plastic en karton weggegooid het binnenkant plasticbak waar de onderdelen inzitten heb ik in zip zakken en zakjes gedaan , iedere zak goed genummerd met het nummer die op het karton stond.

nu zitten alle onderdelen opgeborgen in 2 laden met een inhoud van 1 by 1 m per la. la is 12 cm hoog

en de la is ingedeelt op nummer volgorde

dit is het begin verhaal , ik moet nog aan de mijne beginnen , ik ben sinds half oktober druk bezig met een lichte verbouwing van een aantal kasten , ik ben nu bezig met de bouw /herbouw van een kast van 1 m 60 cm by 1 m40 cm hoog en 80 cm diep de kast had ik al een keer gebouwd in 2014, maar in dec 2015 b, heb ik het grootste deel weer gedemonteerd en , nieuw hout , gekocht , om het rechterkant van de kast te verbeteren en mooier maken .

de rechterkant komen 7 laden in van 1 m breed en 75 cm diep en de laden zyn 15 cm hoog .

boven aan komt een plank deel van 1 m breed en 80 diep en 20 cm hoog.

en er komen 2 roldeuren in , de kast is van 15 mm mdf.

als de kast klaar is heb ik weer genoeg ruimte om met de modelbouw verder te gaan.

Back