Hans, zuiver theoretisch gezien heb je gelijk maar praktisch is dat toch vandaag
Wel om ter zake te komen, de Curare vliegt zoals het hoort. Het invliegen ging zonder problemen, een tikje hier en daar getrimd maar eens dat gebeurd was ging hij super strak. Ik kan ook vertellen dat hij er als een speer vandoor gaat, sommigen hier zouden zweren dat het op 4s is

ook verticaal gaat hij eindeloos dus aan vermogen geen gebrek. Dit alles heeft ook zijn prijs zelfs met verstandig gebruik van het gas is na een dikke vijf minuten is de wind uit de accu, dit is me net een minuutje of twee te weinig. Nu was het gisteren wel tamelijk bokkige wind dus vlieg je al gauw wat sneller, misschien dat het bij rustig wel een minuutje langer kan.
Je voelt ook dat hij echt wel voor het figuren vliegen is ontworpen. Rollen en loopings gaan haast vanzelf, verticaal gaat hij zolang je het gas open houdt mooi rechtdoor zonder te willen wegdraaien naar één kant. Eigenlijk kan ik niks negatief zeggen over de Curare maar na die zes vluchtjes van gisteren wist ik al gauw weer waarom ik niet zo'n fan ben van die RC1 modellen. Hoe goed en strak ze ook vliegen ik vind het vliegen ermee al gauw wat saai geef mij dan maar een leuke Piper of dergelijke ik zal daar wel proberen een mooie rol en looping uit te persen, ja, soms ben ik een rare hoor

.
Hier moet ik je wel gelijk geven eens in de lucht valt het op dat de V-stelling toch wat te weinig is, als je frontaal op je af vliegt trekt het vliegbeeld op geen kl...ten het lijkt wel een strijkplank. Ik ben dan nog maar eens op het plan gaan kijken en ik heb me er toch een beetje op verkeken. Omdat ik hiermee niet kan leven gaat deze week de zaag er in en krijgt hij de V-stelling die hij verdient. Daarna krijgt hij z'n kleurtjes en toch een vast plaatsje in m,n squadron om zo af en toe toch eens saaie figuurtjes te vliegen
Hij is ook eens op de weegschaal gepasseerd en die bleef staan op 1007 gr, hiervan is 30 gr lood dat ik toch nog achteraan heb moeten voorzien als er ooit nog een andere komt probeer ik dat alvast te vermijden door de ingewanden te verschuiven.
Dirk
foto's in vlucht zijn er nog niet maar die volgen nog wel.