Corne's multirotors...builds, pics and more

Zo weer een upgrade:

b8d9c7aa-0042-408b-9ba7-bfb725a40678_zps3b98155f.jpg

De nieuwe frameplaten komen begin van de middag dus dan kan ik de flip helemaal opnieuw opbouwen. Deze had schade aan de frameplaten. Ben er vrij zeker van dat dit komt door een te harde landing in frankrijk. Eigenlijk komt het dus door het landingsgestel.....dus die dingen gaan er ook niet meer onder, want dan krijg je te veel kracht op de armen, bij een harde landing.

Gelijk met UHF en 1 motor vervangen waar de lagers niet helemaal sjofel van waren. Ga ik gelijk een nieuwe steun voor de FPV cam maken, en de huidige OSD eraf gooien, volgende week komt de E-osd binnen, dan kan die er gelijk op.....dan is ie weer helemaal klaar om te raggen !

Corné, ik zet eigenlijk onder al mijn modellen van die helikopter landingsgestellen waarbij ik dan alleen de twee armen gebruik. Die dingen zijn sterk genoeg om normaal gebruik te overleven en absorberen een hoop energie bij een impact/crash waardoor de rest van het frame intact blijft.
Daarnaast kosten zijn bijna niets en zijn overal verkrijgbaar.
Ik gebruik altijd het landingsgestel voor een T-Rex 500 heli ivm met de maat van de twee armen.
Misschien heb je er wat aan.

Mooi spul hoor! Moest dit van ver komen? Ik dacht al die EzUHF spullen overal uitverkocht waren.

Dit komt van electronicarc, spanje dus. met dhl verzonden(express) is daar maar iets van 3 euro duurder dan een normale zending.
besteld in de nacht van wo op do, en nu al binnen.

En ja die hebben voorraad van UHF zowel de EzUHF als de Schrerrer is daar op voorraad !

@mathe70 dat idee had ik ook al, maar denk dat ik helemaal geen landingsgestel meer gebruik zoals meerdere mensen.....

heey leuk forum om te lezen.. en hoe je quad zich ontwikkeld ik heb me gelijk geabonneerd op deze discussie, ik heb zelf een quadcopter gebouwd en net aan fpv begonnen met de fatshark preditor. ik heb alleen een probleem met de stabilisatie van mijn quad. hij oscilleert nog erg veel terwijl ik mijn gains extreem laag heb. heeft iemand een oplossing daar voor? want ik wil mijn gains niet lager zetten want dan reageert hij echt te langzaam. bedankt alvast! ;)

Alles duidt op mechanische oscillatie dan.....de vraag is alleen waarvandaan. Is het met het oog duidelijk zichtbaar of alleen in beelden?

Vanuit mijn computer wereld weet ik dat er gehoekte USB/HDMI/Stroom kabels zijn... Wellicht ook servo kabels?
Ik kan ze zelf alleen niet zo snel vinden...

Of je moet er andere pinnetjes op solderen, maar persoonlijk zou ik het dan zo laten. Er moet nogal wat gebeuren wil dit iets raken..

Overigens best tof die camo... Beetje lullig terug zoeken als hij crashed ... dat wel :) :)

Hoi Corné,

Heb jij nog een foto van hoe het Naze bordje en de ontvanger uiteindelijk bevestigd zijn?

Doordat die pwm inputs op de zijkant van hebt bord zitten steken de kabels best wel uit vind ik.

De kabels zijn buigbaar :). Zoveel steken ze ook niet uit toch?

heb het stekkertje er af geknipt, en , zonder pinnetjes rechtstreeks op het boardje gesoldeerd, vond het bij m'n qx9 ook te ver uitsteken.
ben wel helemaal in love met de naze 32, wat een gewelige fc, echt super. (garbungel: ik heb er intussen al 4 draaien :) blij dat ik je advies heb opgevolgd)

Qx-9 is wat smaller inderdaad en steekt het wat meer uit inderdaad. Heb het zelf ook overwogen om te solderen in het begin, maar kwam snel achter dat het niet handig is als je bordjes of ontvangers omwisselt.
Maar frank dan heb je er dan mij, want ik heb er maar 3 :).

Ik ga toch maar eens zoeken in het config.h bestand. Volgens mij moet er een define sensor shift functie inzitten waarmee je bord bijvoorbeeld van x naar h oriëntatie kunt zetten. Wellicht dat 90 graden ook mogelijk is.

Zit de usb poort ook meteen aan de zijkant.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo begonnen met de sloop van de Flip om de beschadigde frameplaten te vervangen, gelijk een nieuwe motor erop ivm lagers die slecht zijn als gevolg van wat "minder zachte landingen".

Deze osd gaat eraf, en als ie binnen is komt de E- osd erop...

Ik wil de FPV Cam nog beter bevestigen ook.

Verder komt er UHF op de Flip, dus al met al een behoorlijk werkje.

20482b12011db8e9bb0a55e16989c185_zps1257b276.jpg

Back