YES, gister was het zover, Ray en ik hadden op Prowing afgesproken om woensdag weer eens op de hei te gaan vliegen en het was mooi weer dus het moest er maar eens van komen.
Wackett opgebouwd en afstellen maar zonder motorkap.
Tijdens het afstellen van de naalden liep de motor goed maar zodra je je hand weghaalde zakte de motor in

Was dat nou???
Na dit een aantal keren gedaan te hebben was de conclusie dat er teveel druk op de tank ontluchting komt te staan die boven op de romp in de propwind zit.
Dus buisje omgedraaid en slangetje met een tyrap geknepen en voilà, dat werkt
Tank weer gevuld en vliegen maar.
Kist vliegt zeer gemakkelijk, eigenlijk als een trainer, met vol gas meer dan genoeg vermogen, grootste deel van de vlucht vlieg je met 1/4-1/3 gas.
Geen gekke dingen en de vorige beheerder zei dat die snel gevlogen moest worden maar daar heb ik helemaal niks van gemerkt.
Na de eerste vlucht:
En de 2 of 3de vlucht:
en nog wat sfeer foto`s (allen met dank aan Julian):
Heb dus 3 vluchten gemaakt, allen probleemloos en met half gas starten is voldoende.
Moet hier en daar nog wat tweeken, uitslagen etc. en mag nog iets lood in de neus.
Maar weer een prima vliegen de kist
