clyde puffer morningstar

heden kan het hoofdstuk elektronica als voltooid beschouwd worden.
3 servo's : sturen, stoomfluit en stoomkraan werken netjes
verder is er nog een gasklep ( propaan brander) die automatisch sluit bij het wegvallen van het signaal of via een schakelaar op de zender kan bediend worden.
Verder zit er een top en hek licht op evenals de bijhorende rode en groene verlichting.
Alles uitgebreid getest op de werktafel.
Ik kan beginnen mijmeren over het laatste werkje aan de romp. Deze er wat natuurlijker vuil en oud er laten uitzien ipv net uit de scheepswerf. Maar er blijft natuurlijk ook nog de afwerking van de stoommachine.

laat ik beginnen met nog wat foto's van de stuurinrichting voor de geïnteresseerde,
49 (1).jpg

49 (2).jpg

Een zicht onder het dek , de kabel door de veer, en bovendeks onder het bankje net jes aan het oog onttrokken, de verbinding met de roerhevel en op de achtergrond de nep ketting die wel vanaf boven zichtbaar is.
49 (4).jpg
49 (3).jpg
49 (5).jpg

En als laatste de 2servo's en gasklep die bij op de stoommachine moeten gemonteerd worden , allen met een stekker verbinding om te kunnen loskoppelen voor het uitnemen van de stoommachine.

tot later, Marc
 
Back
Top