we zitten weer op ons modelbouw tempo, elke week een kleine update kunnen plaatsen doet me plezier.
Aan het model zie je het wel niet echt, maar al die kleine dingen op het einde vragen evenveel tijd als een romp maken.
We waren aan de mast bezig die ook als los en laad kraan dienst doet als het schip op de schotse stranden aanmeert om bij laagtij te lossen en laden.
Eerst hebben we moeten beslissen welke bekabeling we gaan toepassen want ook al lijkt het op elk schip hetzelfde , zit het verschil weer in de kleine dingen. Sommigen hebben een vaste mast en andere zoals mijn model hebben een mast die neergelaten kan worden om ook op de binnenwateren te kunnen varen en alzo onder de bruggen te kunnen.
Bij mij moet de mast naar beneden kunnen om de transport bak een 20 cm lager te kunnen maken.
Het hoeft natuurlijk niet zoals bij een echt schip maar de mast moet uiteindelijk wel naar beneden.
Bij de Black Pearl heb ik het bovenste gedeelte ook neerklapbaar gemaakt en die ervaring kwam nu goed van pas.
op strategische punten werden de kabels van haakjes voorzien zodat deze losgekoppeld kunnen worden en de mast gestreken kan worden.
Bekijk bijlage 615272 Bekijk bijlage 615273
vlag is natuurlijk maar een symbolisch plakbandje om het touw niet te vergeten.
volgende werk op de te doen lijst, kleuren van de kabels en trachten wat lood in het ruim te stapelen zodat ze wat horizontaler op de waterlijn komt te liggen.
tot later Marc