Clinics

Ga toch kunnen. Nu afwachten of het weer het toelaat.

Vincent, kan ik bij jullie ook een brevet halen met mijn Belgische fai licentie?

Laatst bewerkt door een moderator:
Vincent, kan ik bij jullie ook een brevet halen met mijn Belgische fai licentie?

Nee dat denk ik niet.
Het brevet dat kan worden behaald is een KNVvL brevet en is alleen geldig als je ook lid bent van de KNVvL.
Dus ook niet KNVvL leden uit Nederland kunnen het brevet wel vliegen maar krijgen geen KNVvL-brevet.

Het weer voor morgen ziet er inmiddels redelijk uit met 3BF NW, wel met kan op regen. Dat geeft dan koffiepauze tijd.

Wie rijdt er vanuit de regio Rotterdam (Capelle a/d IJssel) en wil combineren met rijden?

groet,

Erik

Heb er zin in:) Waterdicht schoeisel lijkt mij inderdaad handig.

Kan ik mij hierbij aanmelden voor het behalen van een brevet?
ik kan even niet meer terugvinden wie de examenvlucht afneemt.. Alex of Frans?

Beste f3k-ers,

Evenals de wintermeeting gaat de clinic door!

Het weer lijkt redelijk, matige wind uit noordwest, meest droog buiten de kustgebieden. Wel fris en nat gras, dus zorg voor goede kleding en waterdicht schoeisel.
De Thermiekbel is open en daar kun je dus opwarmen en versnaperingen nuttigen als je wilt.
Verzamelen vanaf 10 uur in de bel. Rond half 11 rijden we dan naar de strip boven ivm de wind.
Mocht je later komen even in de bel melden en de weg vragen naar boven.

Tot morgen

Ah, in het kader van de kofferbak-sales, heeft iemand nog een stuk van 40 cm 4mm staal rond ? Ik ben al bij twee modelbouwwinkels geweest voor een vleugelpen voor mn red eagle, maar beiden zaten zonder. Dus als je een stukje kan missen, graag ! (30cm is ook goed ;-) )

94fe0881d320bcb1a853b4f5c3aa76eb.jpg

Kleine ondetbreking ;-(

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste f3k-ers,

Zondag 31 januari 2016 is er weer een clinic op Zweefvliegveld Terlet!
Ditmaal een uitgebreide clinic waarin diverse thema's aan bod gaan komen, het is dan ook de laatste deze ''winter''. 20 februari is alweer de 1e wedstrijd van het seizoen 2016.

Uiteraard is er weer de gelegenheid om brevet te vliegen, wel even van te voren aangeven wanneer je dat wil doen.

Verzamelen in het restaurant ''De Thermiekbel'' om 9.45/10.00

Rond 10.30 begint de clinic, als eerste komt het afstellen/trimmen van je dlg aan de orde. Hierna nog uitleg hoe thermiek te vinden, hopelijk is het weer ons wat dat betreft dan gunstig gezind.

Na de pauze komen de taken en het timen aan de orde, voor een ieder die hieraan deel wil nemen is het bijzonder handig om minimaal 1 stopwatch mee te nemen. Ook de gang van zaken tijdens wedstrijden zullen worden uitgelegd, dit alles om de vliegvreugde tijdens de wedstrijden zo groot mogelijk te maken.

Afsluitend zullen er enkele ronden/taken gevlogen gaan worden zoals op een wedstrijd. De geluidsinstallatie en een veld zullen uitgezet zijn zodat je een goede indruk krijgt van hoe het er aan toe gaat tijdens onze reuze gezellige wedstrijden tijdens het nk.

Het adres is; Apeldoornseweg 203 Arnhem

Ik hoop weer volop deelnemers te mogen begroeten!

Vriendelijke groet namens f3k Nederland

Vriendelijke groeten namens f3k Nederland.

Back