Clinics

Ik heb afgelopen jaar van een aantal collega wedstrijdvlieger gehoord dat ik op een paar technieken echt duidelijk vooruitgang heb geboekt afgelopen jaar... dat is toch geweldige feedback ?!!!?!!! (dat mensen dat sowieso opvalt !) :koud:

Heeft iemand enig idee over wie Frank het het hier heeft? [emoji16][emoji16][emoji16]

Heren, dank voor de input en overtuiging. Ik ga oefenen :)

De eerste vraag was : is het alleen de App of moet je ook zo'n timer apparaatje hebben?

Ik kan niet terugvinden waar jij je info vandaan hebt. Ik kan je wel vertellen wat ik weet:
Er is een iOS App, RC-Timer Pro (''geschreven door een zeker iemand ;)) waarmee je je vlucht kunt timen en die ook de resterende vluchttijd omroept (iOS). Er zijn ook Android versies. Kijk daarvoor bv. op http://www.f3-modellbau.de/

Er zijn ook talking timers: Stopwatches die ook de resterende tijd om roepen. Het is dus alleen de App of een timer apparaat. Je hebt een van beide nodig.

EDIT: Nog een mogelijkheid: Er zijn ook zenders waarin je een timer kunt programmeren. Bv. de Taranis.

Laatst bewerkt:
Je hebt voor wedstrijden niet veel nodig, we hebben nu timers die de werktijd synchroon laten lopen met de werktijd
Een plankje en pen kan handig zijn on te schrijven

Hé, dat was toch best een geslaagde dag ondanks kou, wind en regen ! Ook met wat "nieuwe" F3K-ers kennis gemaakt :thumbsup: De veldtest met de nieuwe timers gekoppeld aan de F3K app is me goed bevallen.Geen gehannes meer met bordjes met stopwatches en eierwekkers. EN altijd inzicht in prep, test en workingtime ! superhandig !

TOP!

DSC00745_1024x1024.JPG

Deze bedoelde ik dus ja. Werkt het timer kastje met die app? Ik begrijp nu dat deze timers ter beschikking worden gesteld door de organisatie (F3K.nl). Dat ziet er gelikt uit en geen timer missers meer denk ik?

Als je een taranis hebt, kan ik je wel verder helpen.

Dat zou ik op prijs stellen. Ik heb een Taranis en heb een timer op een schakelaar gezet maar het zou denk handiger zijn deze bij de worp of iets te laten starten (indien mogelijk).

Voor die witte kastjes met die twee knoppen, krijgt elke deelnemer zo'n kastje en dan is alles klaar?

Dat zou ik op prijs stellen. Ik heb een Taranis en heb een timer op een schakelaar gezet maar het zou denk handiger zijn deze bij de worp of iets te laten starten (indien mogelijk).

Voor die witte kastjes met die twee knoppen, krijgt elke deelnemer zo'n kastje en dan is alles klaar?
Hoe goed ben je thuis op de taranis ? Heb je opentx geïnstalleerd? Versie?

Heb je ervaring met andere zenders/modellen.

Stuur maar een pm. Dan pakken we het van daaraf op.

Back