CleanFlight Ervaringen

Even een ander probleempje. Tijdens een testvlucht afgelopen weekend buitelde mijn quad opeens uit de lucht. Geen zichtbare schade maar 1 motor deed het niet meer. Eenmaal thuis wilde de quad niet meer armen. Telkens als ik dat probeerde ging de gele (middelste) led op de naze32 een fractie van een seconde aan. Na een keertje de accu loskoppelen ging de led 5 seconden knipperen als ik probeerde te armen. Na een tijdje kon ik weer armen en werkten eerst drie motoren en uiteindelijk alle vier de motoren weer.

Die "defecte" motor kwam misschien door een slecht stekkercontact van de ESC. Maar wat betekent de knipperende led? Kan het armen beïnvloed worden door slecht stekkercontact? Als ik 1 ESC lostrek dan kan ik gewoon armen, dus je zou zeggen van niet.

CF: 1.8.1
Board: Naze32

Martin
 
1. Have you calibrated MAG?
2. Turn off MAG (set mag_hardware = 1)... I think from 1.7.2 its 1, before was 3, if i remember correctly) and try again.

1. Will do that once more.
2. If I turn off MAG the issue is gone, it is caused by activating the compass.

The board is an original full NAZE32 from TC. Also it is impossible to make small YAW corrections, the copter does turn a bit but if I recenter the stick it turns back to the original heading.
 
Calibrating MAG did not help.

I did a test with my other full NAZE32, no problem there but this is an old Harakiri FW, not CleanFlight.
 
Rccommand wordt eigenlijk rechtstreeks vanuit de RX meegenomen na enkel een normalizering. Vind het wel opmerkelijk dat het niet zo zou zijn namelijk. Heb je niet een terugbounce op de stick?

EDIT:
Correctie op bovenste!
In cleanflight of eigenlijk alle multiwii forks wordt RCcommand aangepast bij het gebruik van MAG!!
Zie in mw.c line vanaf 434
Code:
void updateMagHold(void)
{
    if (ABS(rcCommand[YAW]) < 70 && FLIGHT_MODE(MAG_MODE)) {
        int16_t dif = heading - magHold;
        if (dif <= -180)
            dif += 360;
        if (dif >= +180)
            dif -= 360;
        dif *= -masterConfig.yaw_control_direction;
        if (STATE(SMALL_ANGLE))
            rcCommand[YAW] -= dif * currentProfile->pidProfile.P8[PIDMAG] / 30;    // 18 deg
    } else
        magHold = heading;
}
 
Laatst bewerkt:
Geen bounce Boris, dan zou ik het ook hebben als de mag niet op staat. Hier in die sketch komt die 70 ook terug die ik steeds maar weer terug vind in de logs. Bedankt voor deze link, ik vermoedde al dat die 70 ergens ging opduiken!
 
With MAG on I can YAW slowly, but the nose returns back to the original heading when I let the stick go. If I push the stick beyond a certain treshold the nose jumps left or right (in the logs I can see the rc YAW value jump from about 30 to exact 70) and then moves on slowly in the desired direction, but this jump is rather annoying. I will try to make a small movie later today to clarify.
 
Interesting... But this one also used for arming (green led when not leveled)? May be he has bogus MAG P pid???? On the high side? This is actually a good finding.

Try also set MAG P=0 !!! It will do same effect but without loosing small angle on arming.
 
Laatst bewerkt:
Zal ik deze namiddag even uittesten Boris, moet nu even weg.

YT video te vinden met deze link (best even op 720 zetten en geluid aan):
Je hoort duidelijk bij 0:04 en 0:24 dat hij verspringt, bij 0:17 ben ik net niet ver genoeg gegaan en corrigeert hij terug bij zonder dat ik tegenstuur.
 
Yes I'm using mag hold, and the problem is gone when not using it. But my other copter with the original Harakiri FW is also using mag hold and doesn't show this issue. I like the mag hold when it's windy and I'm a bit too far away to see the correct heading.
 
Back
Top