CleanFlight Ervaringen

Hallo een vraag ik zit te knoeien met de led menu maar hoe kan ik arm state bijvoorbeelt rood krijgen ipv blauw ik kan niets vinden op youtube enzo
Gr

ik ben dat ook aan het zoeken maar vermoed dat dat vast staat in de software.
elke update is het weer anders lijkt wel ik schiet me goed werkende lijst er weer in en toch is het weer anders ???.
zelf kunnen kiezen zou wel mooi zijn kwa kleur.

Denk het probleem gevonden te hebben... Ik heb alles PWM aangesloten omdat mijn futaba R7007sb niet sbus aangesloten kan worden. En de kleine lettertjes geven volgens mij aan in de manual "led strips can not be used at the same time at parallel PWM"...

ik ben dat ook aan het zoeken maar vermoed dat dat vast staat in de software.
elke update is het weer anders lijkt wel ik schiet me goed werkende lijst er weer in en toch is het weer anders ???.
zelf kunnen kiezen zou wel mooi zijn kwa kleur.

Met versie 1.7 zal je veel meer kunnen configureren, oa kleur, vaste kleur voor een pixel, NeoPixelRings enz!

Die wordt automatisch gedownload. Niet alle gebruikers hebben die op hetzelfde tijd. Als deze vandaag uit was dan kan het tot 24uur duren dat jij hem hebt.

Ah, dat is goed om weten! Maar je kan ook in dev mode een downld installeren niet?

In elk geval lijken mijn Neopixel strips niet meer te werken met 1.7. Ik heb de config dan maar geprobeerd via de CLI van 0.60.0 want de dump overzetten gaat niet omdat de arguments van de LED setting veranderd zijn. Ik krijg ze soms aan het branden maar het lijkt me of de timing niet meer klopt, plots gaan ze flikkeren en geven alle kleuren van de regenboog.

Wellicht zou je het via github ofzo kunnen downloaden, maar anders wachten tot morgen autoupdate.
Ik heb hem ook nog niet.

En oppassen, sommige op RCG beweren dat bij het verlaten van de CLI in 1.7 (save en reboot) de motoren soms beginnen te draaien, ook al is het maar erg kort. Zelf wel nog niet voorgehad.

Heb de 0.61 erop gezet, benieuwd of die gaat werken want geen echte release. Je kan nu ook de LED settings saven!

Heb je de config 0.61 op Chrome gezet? Anders heb je idd dat probleem. Ook via de CLI de ledstrip aanzetten gaat niet, moet via GUI op een van de eerste pagina's zoniet blijft hij op feature -LEDSTRIP na een save.

Kan iemand mij vertellen of er een manier is om mijn failsafe zo in te stellen is dat als ik buiten bereik van mijn zender kom en hij heeft een failsafe dat na een paar sec mijn motoren disarmen.

Taranis zender en een d4r receiver.
Naze32. Cleanflight.

Failsave is ingesteld op 1345 throttle als min 1000 is en max 2000 is. Als mijn tbs met naza een failsafe heeft disarmen de motoren als ik 4 sec geen throttle input geef dacht dat dat veiliger is voor je esc.

Ik kan wel armen en disarmen.met een schakelaar maar als ik een failsafe heb buiten bereik van de zender blijven de motoren draaien.

Ik hoop dat het een beetje een duidelijke uitleg is van wat ik zou willen.

Alle suggesties zijn welkom.

0.60 is de laaste en de software is 1.7.

Een paar posts hoger heeft iemand net dezelfde vraag gesteld, het antwoord staat eronder! Met 0.60.0 gaat het niet, staat zo ook in beschrijving van de FW 1.7.

Op Facebook hebben ze een aankondiging gedaan, zal dus niet lang meer duren alvorens de Google servers aangepast worden voor een push van de 0.61.0.

Back