CleanFlight Ervaringen

Ik heb alles gesproken mijn cel voltages worden bij bepaalde thresholds verteld en zo ook mijn rssi als ik nog niet in gevaren zone ben.
Ik heb daarnaast ook nog een knopje voor cel voltage dat ik het zelf kan triggeren wanneer ik wil horen hoeveel cel spanning ik nog over heb.

Heb ik ook en op naza heb ik ook de hoogte waar ik vlieg getriggert die spreekt ie dan echt veel mogelijkheden bij taranis wereld zender

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb de gps nu aan de praat met de nieuwe software moet ff uit zoeken welke setting het nu zijn dan deel ik het wel ff.

nu ff de telemetrie aan de praat zien te krijgen met de 32 mini.

ik heb de gps nu aan de praat met de nieuwe software moet ff uit zoeken welke setting het nu zijn dan deel ik het wel ff.

nu ff de telemetrie aan de praat zien te krijgen met de 32 mini.
De naze32 mini heeft dat niet geloof ik of je moet er een schakeling aan toevoegen.

ik gebruik nu voor het test deze de normale komt er nog aan dus moet het ff anders aan pakken en vermoed dat ik van 3.3 naar 5 volt moet met een tor ff uit zoeken.

Foto800-6HCVSCJ7.jpg

Zie plaatje boven nummer 3 ;)

De cel spanning wordt inderdaad berekend.

De ground voor telemetrie is inderdaad ook niet nodig, aangezien de rx en naze dezelfde ground delen.

yup, werkt goed..

Valt volgens mij wel te melden, dat het alleen (pas) werkt indien er gearmed is.
Cells (of Vfas) kan je justeren in de "initial setup" tab.... voltage scale.

In mijn geval de default waarde van 110 naar 112 brengen en saven.

Werkt prima, nu de alarm en voltage stemmetjes erachter zien te freubelen. Met bril op kan je de data niet zien op het schermpje van de Taranis... tenslotte :-)
Gelijk even de OSD eraf geknipt.. scheelt weer draadjes, ruimte en een paar gram gewicht.

edit..
Nog net voor het mandje induiken, het alarm (siren) en volt-stemmetjes (play value) in de Taranis ingesteld.

Isse ook weer klaar.

Laatst bewerkt:
ff nix aan de brain gedaan te druk met het nieuwe frame en de zender wat een gaaf ding is die+ zeg kom weer tijd tekort om de juiste setting te vinden voor de quad 250 in de zender.

Die vind ik interessant :)
Loop al een hele tijd met de gedachte mn hubsan om te bouwen, dit lijkt wel een mooie optie voor de FC :)

Die vind ik interessant :)
Loop al een hele tijd met de gedachte mn hubsan om te bouwen, dit lijkt wel een mooie optie voor de FC :)

Hmm tempting...
Een hubsan met een echte controller...

Weet je wat! Ik ga het gewoon doen, ding ligt hier te liggen, straks niet meer :)

Dat wel, en op zich ook knap gevlogen al moet de cam een stuk verder omhoog zodat je niet steeds de grond filmt en is net of ie steeds wat doorschiet, terugstuurt en verder ook steeds snelle correcties maakt alsof ie ie nog moet wennen aan de rates ofzo. Daardoor die ik nog niet direct het voordeel van die combo maar misschien mis ik iets ;)

Dat wel, en op zich ook knap gevlogen al moet de cam een stuk verder omhoog zodat je niet steeds de grond filmt en is net of ie steeds wat doorschiet, terugstuurt en verder ook steeds snelle correcties maakt alsof ie ie nog moet wennen aan de rates ofzo. Daardoor die ik nog niet direct het voordeel van die combo maar misschien mis ik iets ;)
Denk dat je het eerst met een normale esc moet proberen om het te begrijpen ;)

Mja, genoeg knappe vluchten met pwm esc's te vinden op youtube en vimeo. Ik denk dat ik de theorie van je post hier ook wel begrijp: [post32] Dat moet een nauwkeuriger controle opleveren van FC naar ESC en wellicht werkt het geheel dan beter samen, zeker als de motoren ook geremd kunnen worden en daar zul je zelf ook voordeel van hebben om rechtop sneller en op z'n kop misschien minder snel te dalen.
Dat is ook reden waarom ik het wel eens wil proberen (dus niet om wat ik zie in de video).

Mja, genoeg knappe vluchten met pwm esc's te vinden op youtube en vimeo. Ik denk dat ik de theorie van je post hier ook wel begrijp: [post32] Dat moet een nauwkeuriger controle opleveren van FC naar ESC en wellicht werkt het geheel dan beter samen, zeker als de motoren ook geremd kunnen worden en daar zul je zelf ook voordeel van hebben om rechtop sneller en op z'n kop misschien minder snel te dalen.
Dat is ook reden waarom ik het wel eens wil proberen (dus niet om wat ik zie in de video).
Wat hij veel doet is 180 graden draaien zonder veel snelheid te verliezen. Als je daar goed naar kijkt zie je dat er heel veel in eigen prop wash gevlogen wordt. Als ik dat op een "normale" setup probeer dan kan ik niet teveel stress opzetten met throttle, want dan gaat de boel shaken. Daarom zei ik ook dat je het moest proberen om het te begrijpen. Hier speelt vooral regenerative braking de grootste rol in. Daarnaast in combinatie met oneshot kan het gewoon nog veel strakker getuned worden.
Hier zie je het ook vaak in. Let op de 180 draai bewegingen met flink wat throttle. Charpu met KISS regelaars

"Als ik dat op een "normale" setup probeer dan kan ik niet teveel stress opzetten met throttle, want dan gaat de boel shaken."
Herkenbaar en een quad in een harde 180 gooien vind ik sowieso lastig tov een heli maarja heel andere grote rotor met relatief vast toerental vs fixed pitch propellers dus dat is niet zo vreemd.

Wel mooie ontwikkeling. Ik ben benieuwd of het in meer firmwares komt qua fc's en esc's.
[offtopic]
Wat ik zag in Flits z'n video was vooral raggen en wel skills, maar om te onderbouwen: 23 sec roll, kort links-rechts, nog een roll, 33sec duikvlucht op en neer en weer recht om toch nog een roll te maken 37sec eerst naar rechts nee toch links en om de mast, enzovoort.. werd haast
Sick.gif
en daarom miste ik het voordeel van die combo.
Charpu gaat hard maar geeft mij in die video de indruk dat ie veel meer vooruit denkt en gecontroleerd (en dus niet onnodig) stuurt. Dat is toch veel mooier en prettiger ;) om te zien. [/offtopic]

Back