CleanFlight Ervaringen

Wat is het verschil tussen simonk en blheli?

Kan blheli (in combinatie met cleanflight) ook automatisch met oneshot worden gebruikt?
Officiele blheli niet, maar er is iemand die bezig is met een beta versie, waarbij oneshot wel ondersteund wordt.
blheli heeft ook een "damping" optie, wat tot op zekere hoogte op active freewheeling / regenerative beaking lijkt.

Ik heb gisteren een ztw 20a (van Menno) geflashed met BLHeli via de afro usb linker en nu kan ik de esc niet meer bereiken via de flashtool(BlHeli suite). Durf nu niet meer de volgende esc's te flashen met BLHeli omdat ik bang ben dat met die dan hetzelfde gebeurd. SimonK nieuwste versie was geen probleem via de kkflashtool. Heb ik een kapotte esc of weet iemand of BLHeli problemen geeft op de ztw's?

Heb de esc getest op mijn quad en hij werkt nog wel om de motor aan te sturen. Erg vreemd....

Als je ESC werkt is er niets aan de hand! Ik weet inderdaad dat die blhelisuite soms moeite heeft met connecten naar een ESC met simonk bootloader, maar flashen werkt altijd.
Sterker nog de ZTW's geven een verify error, doordat er ergens een bitje harcoded is, maar het werkt wel!

de 3d mode werkt nog niet goed vermoed ik.
het 0 punt van me stik zit op 3/4 boven aan en krijg die niet op 0.
de arm schakelaar werkt wel als je begint maar werkt niet om de motoren uit te zeten zelfs als de motoren stil staan en je set de schakelaar uit dan gaan de motoren volgas draaien das niet handig.
in de cli ook geprobeerd van 1 naar 0 maar doet ook niets.

Er zijn mensen op het forum die 3D goed werkend hadden. Je moet je ESC wel goed daarvoor calibreren. Throttle mid moet ook echt dan 0 zijn.

@BorisB

Welke firmware gebruik jij voor die ztw's? Ik heb Blueseries_20A_MULTI_REV12_2.hex gebruikt.

Als je ESC werkt is er niets aan de hand! Ik weet inderdaad dat die blhelisuite soms moeite heeft met connecten naar een ESC met simonk bootloader, maar flashen werkt altijd.
Sterker nog de ZTW's geven een verify error, doordat er ergens een bitje harcoded is, maar het werkt wel!

Het is nog work-in-progress maar ik heb vandaag de eerste ESC met een aangepaste versie van wii-esc getest. Die werkt nu met complementary en oneshot125 in dit filmpje.

De BEMF condensatoren zijn verwijderd om een goede sync met de hoge polecount motoren te houden. Lipo 3S 25C 4000, ESC is ZTW 12A, motor is Cobra 2204 1960KV, prop is 5 x 4 HQprop glassfiber reinforced. Allemaal van multirotorparts.nl

Peak power registratie:

ZTW12_C1960_HQP5x4_GFR.jpg

Zet het geluid gerust wat harder :grin:

Op naar de grotere ESC's en motoren...

.

Laatst bewerkt door een moderator:
Klinkt goed. Voor t eerst hoor ik wat oneshot voor effect heeft. Die rpms gaan echt goed op en neer.

Eigenlijk is dat het effect van het complementaire gedeelte van de regeling, die er voor zorgt dat je motor snel naar het gevraagde toerental gaat.

Het effect van oneshot merk je hier niet omdat de motoren via Cleanflight met de slider worden bediend. Oneshot zorgt ervoor dat je de zogenaamde looptime korter kan maken en dat de berekende waarden direct worden toegepast. De aansturing van de motoren loopt dan exact in de pas met de regeling.

Met Oneshot is de looptime terug te brengen naar 1500 ipv 2200

De motoren draaien op lage throttle zo stil vergeleken met de normale escs simonk fw.
Echt bizar

Het is nog work-in-progress maar ik heb vandaag de eerste ESC met een aangepaste versie van wii-esc getest. Die werkt nu met complementary en oneshot125 in dit filmpje.

De BEMF condensatoren zijn verwijderd om een goede sync met de hoge polecount motoren te houden. Lipo 3S 25C 4000, ESC is ZTW 12A, motor is Cobra 2204 1960KV, prop is 5 x 4 HQprop glassfiber reinforced. Allemaal van multirotorparts.nl

Peak power registratie:

.

Vakwerk, ProDrone!:banana:Je buren denken nu vast dat er een nieuwe tandartspraktijk naast hun heeft gevestigd:D

Peak power registratie:

.
ziet er goed uit! Heb je foto van de caps die je eraf hebt gehaald?
Dan ga ik de blheli software er ook op testen en vergelijken met en zonder complemaintaire gedeelte.

ok heb ze bij de 20amp ook gevonden en net getest op blheli met oneshot en inderdaad een flinke verbetering met remmen. dit was in een proploze test.....eens mee gaan vliegen

3 missende componenten naast elkaar rechts onder :D
e319c19c3a491f4886e18fb5a0a78ca0.jpg

Back