CleanFlight Ervaringen

Ik zag dat ik hem nog op 0,3 had gezet.. nu door naar 0,5 en begint te komen. maar ik hover nog het meeste op 1 meter boven de grond..
Voelt nog steeds niet echt prettig.. Lijkt een beetje op vliegen met een olietanker..

Beter leer je de mensen gewoon aan om ze langzaam te verhogen zodat de rates bij je eigen vliegervaring (blijven) passen ;)

Nog steeds is een basisinstelling en een maximale verhoging wel iets om te delen.. ik miste vooral het bereik.. is dat tussen 0 en 1 of 0 en 10.. dan zou je met verhogen naar 2 al veel te ver gaan.

ik hoop binnenkort de bluetooth adapter binnen te krijgen, dan is het in ieder geval makkelijker aanpassen.

Basisinstelling staat standaard op 0, wat voor de meeste beginners meer als genoeg is.
Verhogen naar eigen smaak tot je hem snel genoeg vind reageren.
Merk je geen verschil? Dan gebruik je waarschijnlijk te kleine stapjes.

Omdat iedereen andere copters, ervaringen, vliegstijlen en wensen heeft.
Zo heel moeilijk is het ook weer niet.
Stel wat in, ga vliegen, en voel of je meer of minder wil, vervolgens bijstellen en pas weer iets aan doen als je hem traag vind worden.

Precies.. stel 'wat' in.. maar bij de naza begin je met 100 (%) en die verhoog je met 10..
had ik de yaw rate met 10 verhoogd, heb ik geen idee wat er gebeurt.
Dat bedoel ik dus met een verhoging (delta) als richtlijn zou al flink helpen.

Alle waardes in Cleanflight verhoog of verlaag ik met 0.10 tot ik weet dat ik in de buurt zit, dan ga ik kleiner.
Duurt het lang voor ik in de buurt ben gaat er 0.50 bij.

tsja, eigenlijk staan de ''basis'' instellingen al in cleanflight, er valt mee te beginnen en bijna alles is vliegbaar daarop denk ik.
meeste leer je toch door zelf te ondernemen... wel vind ik belangrijk te weten waar precies de P I D voor staan en wat het doet. (dan ben je al een heel eind)

een bluetoorh module heb ik ook sinds een paar maanden, zijn geld dubbel en dwars waard. super voor op het veld en geen gekloot meer.

Waar is die Bluetooth module te bestellen. Ben hem laatst wel ergens tegen gekomen maar geen idee meer waar. Is een stuk handiger dan laptop en alles mee. Bij HK is die alleen te bestellen vanuit International...

Laatst bewerkt:
Wordt trouwens wel erg druk zo op een 250 frame... Hahaha een receiver, naze32, vtx, osd, cam, ubec. En dan wil je ook nog alles netjes erin hebben. Wordt best vol dan [emoji15]

yaw kun je gerust op 0.5 zetten ook al ben je beginner. Tuurlijk is het ook afhankelijk wat rc rate je gebruikt en welke pid controller.
pid controller 0 yaw is 2x zo traag als pid controller 1 yaw is mijn ervaring.
met pid controller 1 spin je moeiteloos rond met lagere yaw rate :)
zeker als je kiss gebruikt gaat de yaw nog beter. je kan gerust flink yawen zonder hoogte te winnen of raar gedrag te krijgen.

ben benieuwd, heb ook net de pid controller op 1 gezet... en looptime op 2000 ipv 3000.

alles past in een 250.. kijk maar in mijn foto map. net gebouwd, en vandaag voor het eerst met deze 2 fpv vluchten gemaakt :-)
heb wel mijn 2.4ghz ontvanger onder het frame aan de voorkant, ver weg van de 5.8 aan de achterkant.

Back