CG van de terry van graupner

• Topicstarter Topicstarter mr.Crash
  • Startdatum Startdatum
M

mr.Crash

Guest
hi

ik heb tweedehands de Terry van graupner.( een soort zweefer )
omdat er geen beschrijfing bij is.
is mijn vraag wie weet het zwaartepunt. ( CG )
en wat is de standaard motor die daar in zit.

ik denk dat je aan een speed 400 6v met 6 cellen wel genoeg hebt ik heb hier een lijst gevonden met toebehoren:
www.hobby-lobby.com/terry.htm heb er op sommige sites ook wat over gelezen. zou er zeker niet te sterk spul in gooien anders kun je wel eens wat lijm nodig hebben... :D

hi wilco1985

dit is de reden van mijn vraag,want ik heb een
7 cels accu pakt er bij gekregen.
dus ik wil voor dat ik hem in de lucht gooi
zeker weten dat het goed licht.

Grt Han

oke het mag volgens mij geen probleem zijn als je er 7 cellen in doet. je hebt dan in iedergeval wel genoeg vermogen. om te kijken hoe het geheel wil vliegen doe ik bij kleinere kisten vaak het volgende: kijken of het zwaartepunt ongeveer onder de hoofdligger van het vliegtuig zit. vervolgens door een collega vlieger de kist laten gooien, wel rustig door iemand anders de kist te laten gooien kun je zelf de bijde handen aan de knuppels houden. nu laat je de kist gewoon een korte zweefvlucht maken probeer de kist recht te houden en kijk of je veel naar links/recht/up/down moet corigeren. dit kun je dan op de trims eerst aanpassen. als je dit een enkele keer gedaan hebt tot je er een goed gevoel bij hebt dan kun je het gaan proberen met de motor aan. de terry lijkt me een kist waar je redelijk rustig mee om moet gaan dus ook rustig met het gas en met sturen

hi Wilco

ik denk dat ik dat ook maar even ga doen.
Ik hoop dat ik morgen even weg mag van de
vrouw( grapje)
maar bedankt.

Grt Han

hi dirk en wilco

ik ga dat even goed door lezen dirk.
ik ben nog maar een beginner .
maar het gaat lukken
bedankt Dirk en wilco

Grt Han

mr.Crash zei:
ik ben nog maar een beginner .
als je nog helemaal geen vliegervaring hebt dan kun je er beter eerst mee naar een club gaan. vliegen met zo'n kistje kan nog best tegen vallen. het zou zonde zijn als hij al meteen uit de grond getrokken moet worden 8)
lees dit draadje maar eens hier staat van alles over de terry. ook verhaaltjes van mensen die er zelf een hebben die kunnen het beter uit leggen dan wie dan ook
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=6947

ook dat pak ik even mee wilco.( bedankt)
ik ben wel lid van een club.
maar ik wilde als ik naar het veld ga
dat de CG en alle andere dingen al goed zijn.
zodat ik op veld weet wat ik moet doen.

maar van dat modelbouw heb ik nog weinig verstand.ik vlieg nu 2 jaar met een alfa 180 zwever
en ik weet daar precies waar de accu moet liggen.
dus die kan ik zo af gooien en is meteen goed.
nogmaals bedankt GRT HAN

hi Eelco

Ik heb het PDF bestand opgehaalt.
Dus nu komt het helemaal goed.
iedereen bedankt voor het mee denken.

GRT Han

Hi

Ook bedankt starmaster ,ik ben rustige
vlieger.maar een paar verbeteringen kan geen kwaad.
Want met die 7 cellen zit ik 20 gram boven het vlieg
gewicht.
Jammer dat er weinig ruimte in zit i.v.m lipo`s
Want het zou leuk zijn als de vlieg tijd wat langer
zou zijn

Vgrt Han

Back