Op aanvraag van meerdere forumgebruiker zal ik hieronder het verslag van de CAT 330 plaatsen:
Het begin de opbouw van de onder wagen, hier ben ik zeer lang aan bezig geweest om dit goed te krijgen. Vooral na het warm stoken van het aluminium om te solderen met durafix kreeg ik te maken met aluminium verzwakkingen. Het materiaal was te zacht.
Oplossing warm stoken en zachtjes laten verschieten met koelwater.

Opbouw van de graafarm

Het passend maken van de bruder cabine, waar ik later een 330 van maak om de schaal met de rupsen beter te doen passen. (hier zal ik uiteraard een stevige dieplader met truck voor moeten maken en geen simpele dolly/dieplader voor achter de 8x8x)
wat het zou moeten worden (toen nog 320, maar er was iets mis vond ik!)

Het tandwiel van veroma wat echter doen lijken!

De onderwagen is klaar en in afwachting van mijn draaikrans ging ik hem al met een stevige dikke laag spuiten!

Bekijken om een mooi snelwissel systeem te maken

De stevige mooie draaikrans met 4 sleepcontacten werkt echt super!!

De rb motoren aangepast, nu met "olieleidingen"

Waar ik nu met bezig ben is het verlengen van de 320 naar een 330!
komt veel mooier uit met de grote van deze kraan!!

Dit zal het dan worden, het ziet er wel oke uit !

Met de nodige verlichting komt dat wel snor

Zo dat was het, ik zal nu terug stelselmatig updates geven. Ik hoop dat ik jullie ook iets kan bijbrengen over het maken van een "goedkope" deftige kraan!
Het begin de opbouw van de onder wagen, hier ben ik zeer lang aan bezig geweest om dit goed te krijgen. Vooral na het warm stoken van het aluminium om te solderen met durafix kreeg ik te maken met aluminium verzwakkingen. Het materiaal was te zacht.
Oplossing warm stoken en zachtjes laten verschieten met koelwater.

Opbouw van de graafarm

Het passend maken van de bruder cabine, waar ik later een 330 van maak om de schaal met de rupsen beter te doen passen. (hier zal ik uiteraard een stevige dieplader met truck voor moeten maken en geen simpele dolly/dieplader voor achter de 8x8x)
wat het zou moeten worden (toen nog 320, maar er was iets mis vond ik!)

Het tandwiel van veroma wat echter doen lijken!

De onderwagen is klaar en in afwachting van mijn draaikrans ging ik hem al met een stevige dikke laag spuiten!

Bekijken om een mooi snelwissel systeem te maken

De stevige mooie draaikrans met 4 sleepcontacten werkt echt super!!

De rb motoren aangepast, nu met "olieleidingen"

Waar ik nu met bezig ben is het verlengen van de 320 naar een 330!
komt veel mooier uit met de grote van deze kraan!!

Dit zal het dan worden, het ziet er wel oke uit !

Met de nodige verlichting komt dat wel snor

Zo dat was het, ik zal nu terug stelselmatig updates geven. Ik hoop dat ik jullie ook iets kan bijbrengen over het maken van een "goedkope" deftige kraan!
Laatst bewerkt door een moderator: