Caterpillar 330

Op aanvraag van meerdere forumgebruiker zal ik hieronder het verslag van de CAT 330 plaatsen:

Het begin de opbouw van de onder wagen, hier ben ik zeer lang aan bezig geweest om dit goed te krijgen. Vooral na het warm stoken van het aluminium om te solderen met durafix kreeg ik te maken met aluminium verzwakkingen. Het materiaal was te zacht.

Oplossing warm stoken en zachtjes laten verschieten met koelwater.

Opbouw van de graafarm

Het passend maken van de bruder cabine, waar ik later een 330 van maak om de schaal met de rupsen beter te doen passen. (hier zal ik uiteraard een stevige dieplader met truck voor moeten maken en geen simpele dolly/dieplader voor achter de 8x8x)

wat het zou moeten worden (toen nog 320, maar er was iets mis vond ik!)

Het tandwiel van veroma wat echter doen lijken!

De onderwagen is klaar en in afwachting van mijn draaikrans ging ik hem al met een stevige dikke laag spuiten!

Bekijken om een mooi snelwissel systeem te maken

De stevige mooie draaikrans met 4 sleepcontacten werkt echt super!!

De rb motoren aangepast, nu met "olieleidingen"

Waar ik nu met bezig ben is het verlengen van de 320 naar een 330!
komt veel mooier uit met de grote van deze kraan!!

Dit zal het dan worden, het ziet er wel oke uit !

Met de nodige verlichting komt dat wel snor ;)

Zo dat was het, ik zal nu terug stelselmatig updates geven. Ik hoop dat ik jullie ook iets kan bijbrengen over het maken van een "goedkope" deftige kraan!

Laatst bewerkt door een moderator:
nix speciaal hoor, gewoon koelwater uit mijn cnc freesbank. Je kan evengoed water gebruiken. het materiaal schrikt en krijgt zo terug zijn sterkte

Zo had ik het niet begrepen, vandaar mijn vraag, verder ziet de graafmachine er goed uit zeker nu je hem aan de achterzijde langer maakt.

En we doen weer wat verder...

Het lastige zal zijn om de olieleidingen te monteren. Zonder de gespoten onderdelen te beschadigen, dat weet ik nu al :(

ik zie dat je de kont velengt heb.

maar volgens mij heb een 330 ook een bredere opbouw

zoals de onderwagen en bovenwagen zijn breder .

voor der rest zie der wel goed uit!!

Het bedrijf naast mijn werk heeft zowel een 320 staan en een 330 hij is enkel in de lengte langer. Niet breder dus.
Maar er bestaan zoveel verschillen in...

oh had der zelf ook geen met lat langs gelegt maar dan heb ik niks gezegd.

(ik sta meestal met die kieper naast die mannne op het werk)

ze lijken altijd een heeeeeeel stuk groter

Stevig doorgewerkt zondag!!

Nog afwerken met fijne plamuur en de cabine kan gespoten worden!

Voorarm al gemonteerd!

weer een avondje aan de kraan klussen, hopelijk zal het allemaal lekvrij zijn... :s

de eerste laag is ook een feit, bijschuren waar eventueel nodig!

Mijn andere foto's zijn tijdelijk niet meer zichtbaar wegens te veel bekeken. De limiet van photobucket zou overschreden zijn...

Hier een foto van een weekendje aan de kraan te werken, zo staat hij te wachten op zijn hydrolica pomp! Het gaat ook een roeste oude kraan worden dus ik ga mijn verdiepen in het "weathering"

wat vinden jullie er al van?

Uploaded with ImageShack.us

Dat is de reden dat ik Photobucket niet meer gebruik, regelmatig gehad dat mijn foto's niet meer zichtbaar waren, soms waaren ze 4 tot 5 weken niet zichtbaar, omdat ik te veel foto's had gedownload, dan moet je zolang wachten totdat je weer een nieuwe limiet krijgt toegewezen.

Aangezien de oude onderwagen is verkocht, deze paste niet onder een cat 320 of zelfs niet 330 ga ik toch verder gaan met het afbouwen van de cat 330 aangezien ik hier de arm al voor heb.

Mijn plan is wel hem even goed af te werken zoals ik met de MAN heb gedaan, zodat ik achteraf geen spijt krijg en weer opnieuw begin ;-)

Over de onderwagen zal ik alvast geen spijt hebben :)
Wat een pracht!!

Even verkeerd busje genomen :)

De onderwagen moet nog een laag krijgen en de cabine zijpanelen komen nog in het zwart of wit hier ben ik nog niet uit. Ik wou toch even het geheel samen zien!! En dit ziet er nog beter uit dan de verwachtingen!

Back