Castle creations ice 100 governor mode

Hallo allemaal,

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kan nergend iets vinden over het issue dat ik heb.

Probleem:
Het opvangen van de governor werkt veel te traag. Stel ik hover op 50 meter boven de grond. Geef dan 0 graden pitch de heli komt omlaag met een redelijke valsnelheid. Op 10 meter ga ik lagnzaam pitch bijgeven. de governor moet dit gaan opvangen. maar mijn toerental kakt dan volledig in.

Als ik hover en ik geef vol pitch dan vol negatief dan weer vool positief. Houd hij zijn toerental wel.

Wat kan dit zijn? De gain in de governer staat op medium ( aanbevolen voor deze size heli )

En waar dit voor mij vooral een probleem wordt is met rainbows. Ik ben ze nog aan het oefenen dus ik stop mijn rainbow niet ineens met een input ik vang hem langzaam op en dan kakt dus het toerental in.

Instellingen:
Normal: 1950 rpm
idle 1: 2250 rpm ( hier vlieg ik op het moment mee )
idle 2: 2350 rpm

Configuratie:
Castle creation ice 100 8 cell
turnigy 6 cell 5000mah 40c
mx600 1220 kv motor van align

:help:

Laatst bewerkt:
De huidige versie is 4.01. Over de governorfunctie lees ik alleen maar positieve reacties.

Gebruik een ESC met deze versie in een vaste-vleugeltoestel. In het begin werkte de software niet optimaal, maar merkwaardig genoeg zijn deze problemen "verdwenen".

Ik kan idd updaten naar 4.01. Maar ik dacht misschien zijn er meerdere met dit probleem en misschien ook wel met versie 4.01. En misschien komt het wel door een verkeerd gebruik van collective? Ben beginnend sport/3d vlieger.

Rene, wat gebruik je als Gas curve ?
het moet een rechte lijn zijn.

Ik weet niet of de non-hv dezelfde instellingen gebruikt, denk van wel, dan is het 30%, 70% en 100% voor de 3 toerentallen.

Ik gebruik dus zelf ICE HV120, nergens last van, het toerental blijft OK.

Ik lees een beetje in je eerste bericht dat als je naar beneden komt het toerental dan omlaag gaat ? dat zou niet moeten.

gr,

Rob

Roak,

Ik gebruik de functie governor mode high. Dan kan ik in de esc aangeven wat mijn tandwiel overbrenging is en motor polen en voltage. Dan geef ik aan ik wil 1950 , 2250 en 2350 vliegen. Dan geeft de software aan 1950 = 19% trothle 2250 = 26% en 2350= 32% trottle input. ( percentages weet ik zo ff niet uit mijn hoofd maar dit is het ongeveer. ) Maargoed dat werkt ook allemaal netjes.

Als ik op 2250 ( idle 1 ) vol pitch geef dus heli gaat hard omhoog dan vol negatief heli gaat snoehard omlaag dan bijna onder weer vol pitch hoor je hem echt bijschakelen en toerental blijft constant. Hij werkt dan echt goed.

Maar nu komt het. Ik zit op 60 meter geef 0graden putch de heli zit dan in een soort vrijenval omlaag. Je hoord nu dan ook dat de motor afschakeld, omdat hij het heel mekkelijk heeft want hij hoefd geen heli omhoog te houden. De hoogte wordt minder 50,40,30,20 meter dan geef ik langzaam pitch bij dus motor moet weer gaan werken. Maar dan zit ik zo'n beetje op 5 graden pitch ofzo ( waar je normaal mee hoverd. Maar dan hoor je toerental zakken, echt ver inzakken en dan pakt hij ineens weer op. Maar dit duurt te lang. Doordat hij de toeren zo ver laat inkakken wordt de heli zelfs even onstabiel.

Hopelijk begrijp je me (A)

gr, René

Rene,

Dat klinkt niet OK.

probeer eens Govenor mode fixed, stel de toerentallen in die je wilt en op je zender de waardes die ik al eerder gaf: vlakke curves 30-70-100 op NOR. Idle 1 en Idle 2

Heb je je zender juist ingeregeld op de ESC destijds ?, met de eindpunten van het gaskannaal op de juiste waardes ?

Rob

Rob,

Ik heb destijds de zender ( spectrum dx8 ) naar mijn idee juist ingesteld. trotle endpoint naar 50 full stick en 50 min stick. Dan full trottle de esc aan zetten dan de endpoint in de zender omhooog zetten todat hij bliept. Dit lukte tot 96% toen nog 2% extra toegevoegd ( dit moest volgens anko "heb ik eens gelezen." ) vervolgens lowstick van 50 langzaam omhoog totdat ik bij 94% een bliep hoorde en ook 2% extra toegevoegd.

Ik kan idd fixed proberen, als heb ik me laten vertelllen dat dat slechter voor de accu is als die bijna leeg zijn tijdens einde van je vliegtijd. Maar voor te proberen moet dat kunnen.

Rob,

Ik heb destijds de zender ( spectrum dx8 ) naar mijn idee juist ingesteld. trotle endpoint naar 50 full stick en 50 min stick. Dan full trottle de esc aan zetten dan de endpoint in de zender omhooog zetten todat hij bliept. Dit lukte tot 96% toen nog 2% extra toegevoegd ( dit moest volgens anko "heb ik eens gelezen." ) vervolgens lowstick van 50 langzaam omhoog totdat ik bij 94% een bliep hoorde en ook 2% extra toegevoegd.

Dat klinkt OK, maar het lijkt er op dat de regelaar ermee stopt op dat moment. Weet je zeker dat de waarde van het gaskanaal altijd boven de 25% blijft ?

Rob

OK ik zie het al: in je vorige bericht staan de waarden die je gebruikt.
De grens dat de regelaar ermee stopt zit rond de 25%.
Met de waarden die jij opgeeft stopt hij inderdaad.

De governor fixed rpm moet dat oplossen.

Ben benieuwd,

Gr, Rob

Ik heb nog eens even in mijn zender gekeken, maar dat kan het probleem eigelijk niet zijn.

normal: 25% 1950rpm ( gemeten door 2de persoon. )
idle1: 38% 2250rpm ( gemeten door 2de persoon. )
idle2: 44% 2350rpm ( gemeten door 2de persoon. )

Maar misschien moet ik eens update naar de laatste versie. Maar ik ging er van uit dat mijn versie het ook wel goed zou moeten doen.

Zaterdag 23-06 nog maar eens paar keer een rainbow geoefend. En het vald me op als je hem gewoon tot op het laatst negatief pitched en ineens opvankt met een klap positieve pitch kakt hij niet in. Doet je dit langzaam kakt de HS wel in.

Vreemd misschien ligd het dan wel aan me zelf ;)

Dat kan ook komen door de vuile wind van het langzaam afvangen... had ik zelf ook altijd ruzie mee met een CC governor.

Lijkt erop alsof je ESC toch reageert op je stickpositie.
Heb je wel eens geprobeerd de governor uit te zetten en gewoon met een vaste gaswaarde te vliegen ?

Mijn eigen 550 (Align ESC) doet het prima op 85-90 vlakke curve en zakt nauwelijks in, ook ziet bij vol pitch ( pos of neg).

Nah, ik vloog eerst met vlakke waardes.

Maar ben juist overgestapt omdat dat het helemaal niet was.
Ik heb natuurlijk nog de mogelijkheid om met de gain te gaan spelen, maar dan moet ik me eerst verdiepen wat dit al uithaald. Die staat nu op medium. Kan eens testen wat high doet.

Een vreemd fenomeen
Ik heb er ook 1 op 3.28 firmware en herken je problemen niet. Ik heb Normal en Idle 1 toerental op de governor ingesteld op vlakke gascurves 30 en 70%.
Het enige dat ik bemerk is een seconde overshoot in toeren voordat hij locked in normal toerental bij het op toeren vanaf 0
Hardware: Hk600GT met Align BL600 motor en ICE 100 regelaar. Toeren: 1700 normal en 1850 idle1 (GCT 600 expert rotorbladen).

Ik vermoedt toch ergens een instelling in zender of ESC.
Hoe programmeer je de regelaar? Met de link via PC of met de stick?

Back