castle 4 pole motor ervaringen topic

Zoals meestal lopen de auto dingen wat achter bij de vliegtuigen .
De uitleg was prima ,maar ook binnenlopers van 6 of nog meer polen zijn redelijk normaal te noemen .
Al jaren .

bij outrunners is het allemaal wat makkelijker te maken als bij onze motoren die wij gebruiken.

de techniek bestaat daar al veel langer.

2n8wolk.jpg

links naar rechts. mijn motoren voor shortcourse
castle 1410 4 pole
traxxas vxl
speedpassion silverarrow 6.5
novak HV 4.5

je ziet het. de 1410 is nog kleiner zelfs als de VXL

Laatst bewerkt:
Is er ruimte voor ervaring met de andere nieuwe 4-pole (1406-5700kv)?

edit: noteer deze reactie maar bij de overbodige posts als ik de rest van het topic lees...

Laatst bewerkt:
Is er ruimte voor ervaring met de andere nieuwe 4-pole (1406-5700kv)?

prima. ik heb ook het topic titel veranderd naar "castle 4 pole motor ervaringen topic"

dan kunnen we het over de 4 pole in het algemeen hebben. bij nader inzien. want anders krijg je weer voor elke motor een ander topic. maar lijkt me slim op je post wel de titel te geven welk type je in je post bespreekt

Volgens mij is die groter dan de Velineon motor. (iets korter, maar ook iets groter in diameter. ) zou in ieder geval wat meer koppel moeten leveren als de Velineon, 't zal me benieuwen.

PS: Eagletree zegt niet zoveel. dat zo'n motor 800W kan trekken voor een korte tijd is leuk. maar je weet nog neit hoeveel van dat vermogen nu daadwerkelijk op de wielen komt en hoeveel er in warmte omgezet word op dat moment.

De Velineon motor is ook eigenlijk te klein voor de Slash 4x4. Zelfs met de standaard vertanding op 3s is er geen doen aan. daarom heb ik de 5.5T 550 motor gemonteerd. blijft op 3s lipo perfect koel.
Ben wat dat betreft wel erg benieuwt naar deze motor.

de velineom motor is perfect voor de slash 4x4.

er zijn altijd wel anderen die harder willen dan het orgineel maar dat wil niet zeggen dat orgineel slecht is.

Sorry,.. maar ik heb m'n Slash 4x4 altijd standaard gereden, en de motor werd gewoon veels te warm. op een mooie aardig vlakke zandvlakte of een grasmat baan is het misschien wel goed, maar als je op een beetje oneven terein gaat rijden word de motor gewoon veels te warm. (80~90 graden kwam wel vaker voor.)

Volgens mij is die groter dan de Velineon motor. (iets korter, maar ook iets groter in diameter. ) .

de 1410 is een aantal milimeter korter als de VXL ( zie foto )
de 1410 heeft dezelfde diameter als de VXL ( dezelfde koeler die op mijn VXL zit past perfect op de 1410 )

( opmerking algemeen ) nu genoeg over de VXL, graag ontopic blijven.

maandagavond 19 uur pas in mijn bezit gekregen

gisteravond alleen even aangesloten om te kijken of ik geen DOA had ( Dead On Arrival )
magneten zijn wel heeeel sterk hoor. ik kijg de as bijna niet rond gedraaid ( niet aangesloten los in het handje )

druk druk druk.
afgelopen maandag + dinsdag cursus voor de zaak

gisteravond ook nog een waterput op de club gemaakt, de baan weer gerepareerd.

morgen en vrijdag moet ik mijn schuurdeuren vervangen

zaterdag ben ik weer de hele dag met de crawlerbaan bezig.

zondag moederdag met vrouwlief en de kids

zodra ik wat testen heb gedaan zal ik het direct laten weten.

Laatst bewerkt:
Back