castle 4 pole motor ervaringen topic

www.castlecreations.com/products/nc1410.html

wat denken we hier van?
dit heeft een nieuwe 4 pool techniek

quote:
Our new 1410 1Y 3800kv motor brings an extra wallop to those larger 1/10th scale vehicles such as 2WD and 4WD short course trucks and AWD 1/10 buggies and truggies. This motor is definitely a step up from our famous CM36 series. The rotor and stack are about 40% longer than the CM36 and the 1406, and the rotor is our newest four pole design for increased torque

Zou dit geschikt zijn in een 4wd short course truck ? uitsluitend op 2s lipo
dit is natuurlijk een stuk lichter als een zware 550 motor, minder gewicht is natuurlijk een voordeel in een racewagen.

dit is wel sensorloos, maar ik denk niet dat dit een probleem gaat geven vanwege de 4 pool techniek.

ook kan je dit veel verder gearen dan een standaard 2 pool 540 motor.

ik heb alleen geen idee hoe warm dit zal worden.

eigenlijk is het enige excuus waarom ik nog steeds 550 rijd in een 4wd short course truck. de temperatuur.

wat denken jullie van deze motor? heeft iemand dit al?

erg groot voordeel is dit ding kost je nog geen 50 euro nieuw in huis...

Laatst bewerkt:
En wat is de nieuwe '4 pool techniek' dan precies?

tja. ik heb er ook nog niet veel kaas van gegeten.

de producent zegt dat je meer koppel hebt, je kan lager + hoger gearen.

2 pool is gewoon noord+zuid denk ik
4 pool zou dan noord+zuid+noord+zuid

ik denk hogere efficientie, misschien wat meer low-end koppel en een soepler verloop van de vermogenscurve

ik wil graag weten hoe de 1410 in een 4wd SC truck presteert. elke andere motor boeit me niet zo.

Vraag dat dan maar even op een US forum...
Dat ding is net uit en jij denkt dat iemand hem hier al heeft??
En als je hem voor 50 euro al in huis hebt dan zou ik hem gewoon bestellen en kijken hoe hij het doet...

graag nuttige reacties mensen.
ik mag zelf bepalen waar ik het vraag.
En als ik deze motor kan kopen. kan elke andere hobbyist die motor op precies dezelfde manier kopen. en misschien heeft iemand dat al gedaan.

ik wil het graag over de 1410 hebben zoals mijn topictitel het al aangeeft.
ik wil graag een aantal specifieke dingen weten betreft een 1410 ic.m een 4wd SC truck.
metname hoe deze motor met temperatuur omgaat.
ook vind ik het prima om over de 4 pool techniek in het algemeen te praten. aangezien dit nog redelijk nieuw is.

@ruudxd: als jij het zelf eens rond vraagt op een US forum. en je bevindigen dan hier plaatst.. dat zou dan een positieve bijdrage zijn aan dit topic.

tja. ik heb er ook nog niet veel kaas van gegeten.

de producent zegt dat je meer koppel hebt, je kan lager + hoger gearen.

2 pool is gewoon noord+zuid denk ik
4 pool zou dan noord+zuid+noord+zuid

ik denk hogere efficientie, misschien wat meer low-end koppel en een soepler verloop van de vermogenscurve

ik wil graag weten hoe de 1410 in een 4wd SC truck presteert. elke andere motor boeit me niet zo.

Dus ... eigenlijk is het een dood normale 4 polige motor, net als het overgrote merendeel van de voor RC-auto's gemaakte brushless motoren.

Ik geloof dat Wishiej deze motor heeft. Hij heeft er tot nog toe nog heel weinig plezier van gehad omdat er zowel radiale als axiale speling zit op de motoras splinternieuw uit de verpakking. Vraag maar eens aan hem naar zijn ervaringen...

I run mine in my losi scte...geared 16/40....2s 65c 5600mah proteks...back to back runs without any rest (except to swap out lipos) will get this motor up too 200F...(on a 1/10th scale track pretty decent size)..it's a good thing the windings and magnets can take temps waaaaay above 200F... ;)

Just be careful with those numbers.. That magnet can handle a bit more than 200° F, but I wouldn't say way more though; and remember the temp on the outside of the can is not the temp of the magnets. I would let that little guy get a bit of rest in-between batteries; it's a good motor, but it does have its limits.

I am curious about that setup in the new Losi SCTe. We haven't received one to test with yet, and it is a bit heavier than the other 4x4 short course trucks. With that gearing on a single battery run, what kind of temps are you seeing on the motor? And are you using the Sidewinder SCT ESC or a Max Pro? Thanks!

Thomas Porfert
Tech Support
Castle Creations

@Thomas...

After one run (about 14min) the motor goes from a resting 68f to 160f without a shroud...with the shroud, the motor is cool (135f) in the center but the temp from the endbell still reads around 160.... I run this in an indoor clay track (Capital City R/C Center) ...I'm not sure how much this truck weighs since I don't have a scale but it def is heavier than the slash 4x4...
Complete setup is as follows:
16/40 gearing
5/7/3 diffs
Aka wish bones mounted on stock scte wheels
MMP (no timing or punch control...throttle curve is pulled up 2-3 squares from the middle to the upper left corner (forgot what this shape was called lol)
2s 65C 5600mah protek lipos
Dx3s sr3100t

I'm no hack so i don't spend a lot of time on my lid or hitting the pipes but I do run pretty aggressively...Btw, Thomas, I though I read somewhere that the windings could withstand 180c and the magnets 250c...???

http://www.rc-monster.com/forum/showthread.php?p=399044

Laatst bewerkt door een moderator:
dit komt uit een sc10 op 2s lipo op een indoor track. bijna 800 watt :p
2nlwf1l.jpg

2qtzhfs.jpg

Back