carbon racer

veel plezier met je nieuwe aankoop,

let wel op! de servo's moet je snel vervangen want die gaan gauw kapot. Zender is goed. Accu ook. De motor is ongeveer na 35 liter helemaal op, ik heb hem vervangen door een zeneoh G300 ( 30,5cc) en loopt nu echt als een trein. Voor de rest heb ik nog een andere uitlaat er op zitten en een trekstarter skin. De 80km/u die er staat haalt hij nooit. Het zal wel rond de echt 40KM/U zijn. Net zoals ze zeggen bij tamiya, 30km/u waar na hij vervolgens nog maar 18km/u haalt.

veel succes en plezier met je carbon fighter

de servo's vervang ik als ze kapot gaan:P, en 35 liter heb ik niet zo snel gereden met die auto, bij deze versie zit een getunde uitlaat, ik weet niet als jij dat ook had.
maar verder lijkt het me een mooie auto.
heel mischien krijg ik hem morgen, anders word het volgende week, afwachten op de post

wat betekend 1:25 1 liter benzine op 0,04 liter olie, of 1 liter benzine op 0,25 liter olie? of nog iets anders?

Makkelijkst om te onhouden is 200ml olie op 5 liter benzine ;)

In de brandstofkannen die bij o.a. de pomp of de action worden verkocht gaat 5 liter , daar gooi je 200ml olie bij en goed schudden voor je gaat rijden ...

Tis geen mengbeker .... Gewoon een kleine jerrycan ;)

D'r zitten vaak wel trechters bij maar die passen niet in de opening van de tank , voorzichtig tanken dus ...

Als je die uitlaat erbij hebt die er uit ziet als een S, die is niet gedempt, dus als je in de buurt rijdt van huizen dan denk ik dat je zo gezeur hebt :)

Er zijn stillere pijpjes idd :rolling: Wat je wel ff moet doen bij dat pijpje is de flens aanpassen :!:

Daar zit een rond gat in terwijl de uitlaatpoort van je motor rechthoekig is ;)
Dat komt dus niet helemaal lekker overeen en beperkt de motor nog verder in z'n prestaties...

Met de Dremel de hoeken er zelf een beetje uit slijpen of anders vijlen met de pakking als voorbeeld .

ik heb de auto binnen :D ,ziet er mooi uit.
de bodelplaat is volgends mij niet van alu maar van kunstof, en als je de kap er af wil hebben moet eerst de uitlaat er af, freemd vind ik dat.
en de aansluiting van de accu op de aan/uit schakellaar vind ik heel vreemd en onlogies, past eigelijk niet
verder nice auto, zaterdag ff proberen te rijden:p

hey allemaal
ik ben aan het denken om een carbon fighter tekopen maar ik heb slechte ervaring met reely.
want ik het namelijk eerst een reely pretador ge had dit was gewoon weg een regelrechte ramp.
maar denken jullie dat deze auto op de servo's natuurlijk na wel minsten 25 L meegaat zonder dat er nog iets anders kapot gaat.
en als je een keer over een hobbel rijd dat de draag armen en difertieel huis niet gewoon afbreken maar blijven zitten.
groeten Dennis

ey
ik heb vorige week een carbon fighter gekocht, en gister heb ik hem weer terug gestuurd voor garantie, de ophaning ( veer ) was uit zijn bevesteging gescheurd, bij de ophaning van het wiel was het schroefdraad eruit gescheurd, de stuur servo ( dat plaatje dat er boven op zit ) was afgescheurd. er zijn een paar schroefen van de servo's en 2 van het motor blokje ( waar hij mee vast zit op de onderplaat) er uit getrilt.
mijn vader had even met conrad gebeld, en die man zij dat het niet mocht gebeuren dus moest ik hem terug sturen en zou ik een nieuwe krijge ( afwachten dus )
service is goed, maar het produckt is miner, ik heb ongeveer 2 liter gereden, en niet super zware crashes gehad

conclusie : hij rijd prachtig ( met de motor is bijna nooit iets aan de hand ) maar de ophaning en de servo's stangetjes is waardeloos

ik hoop dat je hier iets aan hebt, astu

Makkelijkst om te onhouden is 200ml olie op 5 liter benzine ;)

In de brandstofkannen die bij o.a. de pomp of de action worden verkocht gaat 5 liter , daar gooi je 200ml olie bij en goed schudden voor je gaat rijden ...

Wat voor olie gebruik je dan hiervoor? Motorolie of dieselolie of?

Op conrad staat ook de Buggy Carbon Fighther 4WD met cardan, schaal 1:6, hebben jullie hier ervaring mee? Oogt deze beter dan de carbon fighter pro 2wd?!

Zijn er bij jullie nog voorkeuren wat betreft 4wd of 2wd? Ik zelf wil graag op elke ondergrond kunnen rijden. Hebben jullie tips?
Ben wel bekend met brandstofauto's 1:8 maar niet op de big scale's..

Hoef je met zo'n buggy niet meer te werken met glowplugs en glowstarters etc?

Alvast dank,

Sub
Conrad Electronic - System Information

Laatst bewerkt door een moderator:
ik gebruik met mijn carbon fighter euro 98 met olie ( bij de action weg ) het loopt super
een benzine auto is altijd zonder glowplug, zit een bogie in, dus lekker makkelijk

hey allemaal
ik ben aan het denken om een carbon fighter tekopen maar ik heb slechte ervaring met reely.
want ik het namelijk eerst een reely pretador ge had dit was gewoon weg een regelrechte ramp.
maar denken jullie dat deze auto op de servo's natuurlijk na wel minsten 25 L meegaat zonder dat er nog iets anders kapot gaat.
en als je een keer over een hobbel rijd dat de draag armen en difertieel huis niet gewoon afbreken maar blijven zitten.
groeten Dennis

Mijn Reely auto stak qua zender en ontvanger beter in elkaar dan een HPI die ik er ook had staan:sad:

ik heb 1 vraag:
welke onderdelen zijn het zwakst bij de carbon fighter, ik heb er een en bij mij scheurt het schroefdraad er steeds uit( bij de ophaning, het is van plastic. ), dit gebeurt ook bij mij een kenis met de zelfde auto, hoe kan je die het beste versterken?, of beter in het aluminum maken,
met draaimachine en freesbank.

zijn er mensen met hetzelfde probleem?, of hebben wij gewoon even pech gehad?

alvast bedankt

Als ik het zo begrijp is het zwakste onderdeel zoals je zelf al zei; het schroefdraad bij de ophanging...

Wat voor olie gebruik je dan hiervoor? Motorolie of dieselolie of?

Op conrad staat ook de Buggy Carbon Fighther 4WD met cardan, schaal 1:6, hebben jullie hier ervaring mee? Oogt deze beter dan de carbon fighter pro 2wd?!

Zijn er bij jullie nog voorkeuren wat betreft 4wd of 2wd? Ik zelf wil graag op elke ondergrond kunnen rijden. Hebben jullie tips?
Ben wel bekend met brandstofauto's 1:8 maar niet op de big scale's..

Hoef je met zo'n buggy niet meer te werken met glowplugs en glowstarters etc?

Alvast dank,

Sub
Conrad Electronic - System Information

Het is gewoon een kleine bromfiets motor daar gebruik je toch geen diesel of motorolie voor? elke 2takt motor moet gesmeerd worden door 2takt olie door de brandstof te mengen. De olie die je het beste kunt nemen is de castrol rs vol synthetisch. De big scale auto's hebben een bougie en een bobine net als een brommer. Dus geen glowstarts en dergelijke. Gewoon aantrekken en rijden

Bij de carbon fighter zul je een aantal zaken meteen moeten veranderen wil je er leuk mee kunnen rijden.

De aandrijfplaat in alu ipv kunststof.
Ander luchtfilter, K&n, twinair of RN filter.
De diffstiften, de orginele zijn net te kort.
De stuurservo, helemaal als je overgaat op 4wd.

ik heb zelf ook lang nagedacht om een CF pro te kopen, maar ben hier op terug gekomen.

ik heb de pro, de stuurservo vind ik sterk genoeg, en de aandrijfplaat is volgends mij niet van plastic, de motor is goed, de servo's ook, alleen die ** ophaning breekt steeds af bij mij, ik druk dat dingen wel vol lijm, dan kan ie er niet afschieten.
alleen breken, maar dan heb ik peg

Back