Caravan voor achter baja

hallo,

Ik had een idee om een caravan te maken voor achter m'n FG baja. Want ik heb van de week op TV bij ter land ter zee en in de lucht zo een wedstrijd gezien. Maar dan met gewoone auto's.

Maar weet iemand hoe je z'n caravan maakt? Of andere tips&Tricks? Ik zat te denken aan 1 cm en 2cm dik multiplex want we hebben nog een aantal platen staan.

alvast bedankt.

Groeten Robert

Je lijkt m'n zoon wel, die wil ook een caravan maken voor achter zijn MT.

Hoe je 'm maakt maakt niet zo veel uit, als je 'm maar wel een beetje stevig maakt hè. Zonde van al het werk als je één keer gas geeft en je sleurhutje is niet meer.

Denk om stabiliteit. Zet de wielen van de caravan niet in het midden maar juist ietsje meer naar achteren. Dan blijft het in elk geval rijdbaar.
Kijk ook 's op youtube en zoek van op "opendag real80 2008". Daar hebben ze ook een caravan race gehouden.

Triplex van 1cm is dik genoeg. Gewoon kleine latjes in de hoeken, en alles lijmen en schroeven. Maak 'm vooral niet te zwaar.

Maak de dissel vast met een kogelkop, dat scharniert in elk geval lekker alle kanten op.

Post wel ff een foto als je klaar bent.

Succes

Steve

mwaa , leuk idee , maar ik zou toch niet hout nemen van 1cm dik .

als ik zoiets zou maken dan zou ik voor het onderstel latjes van 15mm nemen en voor de body 2mm of 3mm multiplex kan je nog mooi in een ei vorm buigen :)

en ja we willen we pics zien als ie klaar is :)

groetjes scott

groetjes

ja die site had ik ook al gevonden. maar dan kan ik zelf ook nog wel maken. gewoon kartonnendoos op wieltjes. Ik wil het juist graag zelf maken. M'n vader zij dat we ook nog trespa hebben staan en dat ik dat ook kan gebruiken.
Ik ga straks beginnen met het chasis en als ik de planning goed heb gemaakt in m'n hoofd. Dan moet het chasis klaar zijn zonder wielen en zonder dissel.

wordt vervolgd.

ja dat filmpje heb ik ook gezien ja. maar die vliegen bij elke bocht over de kop. Omdat hij ook erg licht is.

Maar ik ben nu nog niet begonnen omdat ik nieuwe vering moest halen voor m'n andere auto.

ja dat filmpje heb ik ook gezien ja. maar die vliegen bij elke bocht over de kop. Omdat hij ook erg licht is.

Maar ik ben nu nog niet begonnen omdat ik nieuwe vering moest halen voor m'n andere auto.

Licht jaa, maar ook (vol) harde banden, en GEEN aangepaste snelheid :mrgreen:
In Nederland mag je maar 80 ( geloof nu zelfs 90 ) met aanhanger en in Frankrijk zelfs 130 !!...........
maar ik ben nog nooit ingehaald door een Porsche Cayane met caravan met 200 Kmh :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: (kan wel :rolleyes: :rolleyes: )

Een caravan achter je bigscale is niets nieuws --> RCBigscaleForum.nl • Toon onderwerp - caravan race

img5928u.jpg

img5963g.jpg

Ik ben nu even bezig met een kap spuiten dus dit projectje gaat wat langzamer. Maar ik heb banden gevonden. Ik wil zoveel mogelijk niet kopen want dat vind ik het leukste overal rondstruinen of je iets vind wat je kan gebruiken. Maar ik heb 2 banden gevonden met velgen en 2 velgen. Het zijn oude banden van een traxxas rustler volgens mij. Ik denk dat ik die makkelijk kan gebruiken. Een as er tussen zetten en dan de bodemplaat denk ik.

gr.

Robert

Ik ga morgen beginnen nu heb ik wat tijd gevonden. Ik koop alleen wat grotere wielen want de banden van de rushtler zijn net iets te klein. Ik koop gewoon luchtbandjes bij de gamma denk ik. En ik heb samen met een vriend een wedstrijd gestart en nu doen er nog 6 andere mee de wedstrijd houd in wie maakt de mooiste, stevigste, en beste sleurhut. We gaan er dan een wedstrijd mee doen. Een sprint race, een circuit, en een bashstrijd.

Ik zal telkens als ik iets gemaakt of verbetert heb een fototje maken zodat jullie het kunnen volgen een beetje. Alles moet voor 1 december af zijn is ruim voldoende. Ik kan alvast iets verkloppen 1 iemand wil de caravan van knex maken:confused::rolleyes::p

wordt vervolgd,

groeten Robert

Laatst bewerkt:
ik ben gestopt met het maken. want ik kreeg opeens zo een goed bod voor mijn auto. Een collega van mijn vader zag mijn auto en wou hem perse hebben. Ik zat al te kijken voor een andere auto. Dus ik ben nu aan he tonderhandelen met die man over de prijs. Maar ik maak zeker een caravan voor mijn nieuw eauto. Maar dit wordt een nitro auto want ik rij met een hoo pvirenden en ik rij als enigste 1:6 en dan schiet ik iederreen voorbei na een tijdje is dit niet leuk meer. en de ruimte waar we rijden wordt ook steeds schaarser.

Ik ga nu beginnen met een "project" ik ga een pitbox maken voor al m'n spullen als ik naar circuit ga met m'n on-road.

gr.

Robert

ik ben gestopt met het maken. want ik kreeg opeens zo een goed bod voor mijn auto. Een collega van mijn vader zag mijn auto en wou hem perse hebben. Ik zat al te kijken voor een andere auto. Dus ik ben nu aan he tonderhandelen met die man over de prijs. Maar ik maak zeker een caravan voor mijn nieuw eauto. Maar dit wordt een nitro auto want ik rij met een hoo pvirenden en ik rij als enigste 1:6 en dan schiet ik iederreen voorbei na een tijdje is dit niet leuk meer. en de ruimte waar we rijden wordt ook steeds schaarser.

Ik ga nu beginnen met een "project" ik ga een pitbox maken voor al m'n spullen als ik naar circuit ga met m'n on-road.

gr.

Robert

:( jammer je vrienden moeten gewoon een bigscale halen ( mietjes)

maar die caravan moet je zeker maken :P maar wel dat die niet na de 1e x kapot gaat :mrgreen:

nee tuurlijk maak ik die caravan. en ja ik heb ze ook proberen over te halen. maar hun vader betaalt alles en dan mag het niet. ik betaal gewoon alles zelf ik kirjg wel eens wat. maar ik wer ker gewoon voor.

ik zou mijn 1.6 niet verkopen omdat de vrienden waar je mee rijd geen 1.6 mogen/kunnen kopen (maar dat is mijn idee)
gr

ja ik zou hem eigenlijk ook niet verkopen. maar de plekken waar ik zelf rij wordt allemaal steeds kleiner alles wordt bebouwt etc. en nu hou ik nog 1 plek over en dat is niet zo groot en de ruimte om op te bergen is nu een probleem geworden.

Maar als ik m'n rijbewijs heb over hopelijk 2 jaar als je wet doorgaat neem ik denk ik een hormann en ga ik naar de utrecht maar om m'n auto tot die tijd te houden... ik wil m'n stuurmans kunsten wel blijven beoefenen en om dan telkens met openbaar vervoer te gaan wordt een beetje tegek.

gr,

robert

Back