calmato 60 met brandstofmotor

Heren,

De folie van een calmato zou er blijkbaar nogal snel afgaan door contact met brandstof,........
Ik zoek nu een manier om deze folie extra te beschermen.
Is hier een soort van vernis voor ofzo of iets anders??

Alvast bedankt!

mvg
Gerry

Hallo Gerry,

Ik heb voorheen bij mijn Calmato, op advies van de clubleden, de naden ingesmeerd (vol laten lopen) met CA lijm of superlijm. Dit ter voorkoming dat de brandstof en of rest producten ervan tussen de folie kan komen en daar de lijm van de folie op gaat lossen waardoor de folie loskomt.

De Calmato heeft echter geen heel lang leven gehad (1,5 jaar), dus of het voor meerdere jaren werkt???? maar voor de tijd dat ik er mee heb gevlogen heeft het altijd gewerkt.

Grt,
Ferry

Heren,

De folie van een calmato zou er blijkbaar nogal snel afgaan door contact met brandstof,........
Ik zoek nu een manier om deze folie extra te beschermen.
Is hier een soort van vernis voor ofzo of iets anders??

Alvast bedankt!

mvg
Gerry

Dit is inderdaad een groot probleem bij veel Kyosho kisten. Ik heb een Calmato trainer zelfde probleem. Er is maar één manier om er echt goed vanaf te komen. De folie eraf en Oracover erop. Dit is best een aardige klus maar je kist gaat wel veel langer mee.

bij ons in de club heb ik ook bij een electro kyosho de bekleding er wel eens af zien komen in de vlucht..

Dus niet alleen brandstofgerelateerd ;-)

Dag Gerry,
Over dit onderwerp is eindeloos geschreven en geoppert.
Je kan even zoeken op Calmato en folie in de mbf Google zoekbalk.

Als je de vleugel vernist... kan je de folie niet meer strijken voor onderhoud.
Ook met CA gaat dat daarna minder netjes. Ezelsoren aan de stripings kan je er zeker mee borgen

Sowieso handig een foliebout aan te schaffen. Daarnaast een potje met Oracover Heissiegellkleber. Heldere folielijm. Open liggende naden kan je daarmee instrijken met een penseeltje, erna weer dicht foliën met de foliebout. Ja, wat ook zelfs Oracover laat los, heeft niet het eeuwige leven na vele strijkgangen...

Na iedere vlucht kist goed poetsen, vet afnemen met doek, en eventueel nog even nalopen met een 'nat doekje' Musle, Glassex, Glorix, dat soort keukenontvetterspul, om alles goed te ontvetten. Dan hou je de zaak zeker 3 jaar netjes.

Wat ook helpt is een expansie uitlaat op de motor... dat brengt de vettigheid verder naar achter en heb je notabene ook nog eens een bende meer gezonde power in de motor... is ie ook nog eens stiller als je dan een Hatori neemt, je ook nog eens de motor in rubbers hangt (silent blocks)
Veel pret met de kist.
Gr Bas

Ik heb op de "kritieke" punten een stukje een stukje doorzichtige folie gestreken.
Dat help goed, maar je moet hem inderdaad goed schoonhouden.

Back