brushess gimbals

Hi, hi.
Ik bedoelde het probleem dat ik had en jij niet....
Voor de rest merk ik niet zo veel of de één of de ander uit staat,
alleen gebruik ik dan niet de Gyro High Sensitivety, want dat werkt bij mij niet zo best.

Alleen vind ik wel dat de Roll niet helemaal strak blijft bij Yawing.

Ok, duidelijk ;)

Gyro High Sensitivity heb ik iig ook niks aan kan me ook niet voorstellen wanneer wel :confused:

Al met al heeft de nieuwe firmware mij niks gebracht.

Roll aan deze kant is rete strak, ook met pannen ;)

Hi, hi.
Ik bedoelde het probleem dat ik had en jij niet....
Voor de rest merk ik niet zo veel of de één of de ander uit staat,
alleen gebruik ik dan niet de Gyro High Sensitivety, want dat werkt bij mij niet zo best.

Alleen vind ik wel dat de Roll niet helemaal strak blijft bij Yawing.

Hey jongens, ik heb een vraagje maar vond t raar om hier een topic voor aan te maken, ik heb dus die tarot brushless gymbal die overigens mooi werkt, maar wil graag manual pannen met de gopro, hoe sluit ik deze aan de naza en het control bordje zodat ik met de dx8 die met de knop kan besturen? Krijg t niet voor elkaar namelijk

Via de Naza gaat het volgens mij niet werken, daar de Naza servo uitgangen meer bedoelt zijn voor de eerdere servo-Gimbals.
Dit laatste weet ik niet zeker, daar ik nog geen Gimbal functie van de Naza heb gebruikt.

Begrijp ik het nu goed dat de naza en dx8 spektrum geen tilt/pan funtie ondersteund van een brushless gimbal?

Zojuist de spektrum dx8 besteld met ar9020 ontvanger en dji naza-m v2 + gsp set. Dit als het begin van een te bouwen hexa of quad waar in eerste instantie een zenmuse voor de gopro hero 3 black onder komt te hangen.

Volgens de verkoper geen enkel probleem. Als dit niet gaat werken dan de bestelling ongeopend retour.

Dit gaat wel werken. De zenmuse word eigenlijk ook niet aangestuurd door de naza. De zenmuse heeft ook een eigen IMU.

Ik weet niet hoe dat met een zenmuse werkt maar met mijn brushles gimbal met martinez board kan ik het gewoon met een servo kabeltje aansluiten .Maar niet aan de Naza maar aan de ontvanger.De Naza is idd alleen voor servo's F1 en F2.
Ik moet dus een servo kabel aan sluiten van het martinez brushles board naar mijn ontvanger de aux 3 en dan kan ik hem bedienen met de draaiknop op mijn DX 8.

Oke, zenmuse geen probleem en andere gimbals via de ontvanger is eveneens geen probleem, mits er genoeg kanalen beschikbaar zijn. Zit ik zo goed?

De Naza ondersteund wel alle Gimbals die middels een normale servo werken.
SetSize715350-HMP03AV13001v01.jpg

Alle Brushless Gimbals die niet door DJI zijn gemaakt, worden niet ondersteunt.
Daar deze zelf een eigen sturing hebben.
Dit soort Gimbals dien je dan inderdaad direct via de ontvanger aan te sluiten.

Ik heb zelf een GLB brushless gimbal met martinez board.
Deze is op de pitch gewoon aan te sluiten op de Naza.
Ik heb de Phantom en gebruik met een extra draaiknop (zelfmade) de pitch voor de gimbal, werkt perfect.
Gains op nul in de Naza gimbal setup en manual pitch op 100.

p.s. wel van het servokabeltje de + verwijderen, dus alleen - en signaal.

Dat het zal werken geloof ik direct, alleen heeft het geen meerwaarde om een kabel via/via aan te sluiten.
Als je hem direct op de ontvanger aansluit, dan zijn alle uitslagen 1op1 richting de Gimbal controller.
(zelf neem ik bij voorkeur altijd de kortste route)

Het kan wel weer handig zijn, als men vanuit de ontvanger alleen maar een PPM signaal kan aanbieden.
(alle kanalen via 1 servokabel)
In mijn geval zou dat zo kunnen zijn, daar ik gebruik maak van een Jeti Duplex RMK II ontvanger en die bied alleen maar een PPM signaal aan.
Oftewel, ik kan niks extra's aan de ontvanger aansluiten.

Of zit er ook in de Phantom alleen maar een PPM signaal op de Naza aangesloten ?

Ik heb zelf een GLB brushless gimbal met martinez board.
Deze is op de pitch gewoon aan te sluiten op de Naza.
Ik heb de Phantom en gebruik met een extra draaiknop (zelfmade) de pitch voor de gimbal, werkt perfect.
Gains op nul in de Naza gimbal setup en manual pitch op 100.

p.s. wel van het servokabeltje de + verwijderen, dus alleen - en signaal.

Waarom zou je dat via de Naza laten lopen?
Alleen maar extra bekabeling en storing gevoeliger.

kan je zonder problemen de draadjes van de imu naar je controlerboard verlengen? ze zijn een beetje kort maar ik weet niet of dit invloed gaat hebben op de prestaties.

Omdat je met de Phantom weinig anders kan.
Heeft een ppm signaal met de orginele zender.

Maar dat had je er niet bij gezegt. We hadden het de hele tijd over een Naza en niet over de Phantom.
Maar dan moet je hem idd over de Naza laten lopen ja.

Unshielded kabels verlengen is niet echt een slimme keuze, i.v.m. inderdaad meer kans op storring.
Zelf ben ik nog opzoek naar een dunne en flexibele USB kabel.
Deze kabels zijn meestal wel shielded en kunnen daardoor langer zijn.

Om even terug te komen op mijn gimbal.
Deze heb ik gekocht op GLB 107,- euro met DHL verzonden en in 4 dagen binnen zonder verdere kosten.
Ik moet zeggen dat de gimbal goed werkt, volledig bedraad en gemonteerd, ook het serve kabeltje voor je pitch is reeds gemonteerd incl. de gopro strap.
Er blijkt wel een hacked firmware van Alexmos op te zitten versie 2.0, het boardje is van Martinez.
Dus voor de Phantom is het geen verkeerde gimbal voor de prijs.

Back