branstoftank F86 sabre

• Topicstarter Topicstarter philip leenman
  • Startdatum Startdatum
P

philip leenman

Guest
beste mensen,

ik heb een vraagje over de brandstoftank van de F86:
is er geen andere tank in de omloop die een ander disign heeft of iets dergelijks -maak nie uit wat- maar die in iedergeval niet zo prontieficaal of hoe je het ook typt :lol: voor de fan hangt?

mij lijkt dat die tank een flinke werveling teweeg brengt in de inlaatlucht voor de fan, en dat is absoluut niet bevordelijk voor de voortstuwing. je kan hem natuurlijk in een druppelvorm (minste luchtweerstand en werveling) maken maar ik heb het gevoel dat er best andere opties zijn...

alvast bedankt :wink:

philip

kom op mensen, ik weet cker dat jullie er meer over weten :D

er bestaan tog cker wel meer vliegtuigen met de naam F86.
hoe doen die dat dan met de brandstoftank?
jullie weten vast wel ofdat er ook platte tanks ofzo mogelijk zijn

alvast bedankt!!

groeten philip

Misschien is het handig om wat meer informatie te geven.
Zoals, merk van het toestel, spanwijdte, enz , enz .......

Dan krijg je vast meer reacties.

Ik denk dat het om de Kyosho F-86 Sabre gaat of niet? Met de .15 CVA van OS erin, die vervolgens onvoldoende thrust genereert voor het model? Doe maar een gok, maar is een veel voorkomend probleem bij deze Kyosho helaas...

Je zou zelf een tank van glasvezel kunnen maken. Positieve mal maken, negatieve, en soppen maar. Of een balsatankje. :)

oja natuurlijk...

sorry jongens dat ik daar helemaal geen erg in had!!

bovengenoemde gegevens zijn corect.
heeft indd te weinig vermogen. zit aan een oplossing te denken voor dit probleem maar kom niet verder dan brandstoftank aanpassen, en uitlaatconus kleinere diameter maken zodat de luchtsnelheid hoger word, wat vaak resulteerd in wat meer stuwkracht. maar te klein is natuurlijk ook niet goed dus dat moet ik nog maar even een keertje uitvogelen.

mare wat bedoel je met positiefe en negatieve mal maken jorrit?
en in wat voor vorm zou je hem dan maken?
ik zat te denken aan een halve cilinder...

groetjes

Tja. Het blijft puzzelen bij dit model. Heb er zelf geen ervaring mee, maar 2 clubleden hebben hem wel gehad. 30% nitro stoken, 28000rpm uit dat kleine motortje persen, maar high performance ho maar. En dat is jammer, wat het is zeker een model met veel potentie. Wellicht is het misschien een optie om de ducted fan te vervangen voor een passend exemplaat van Kress Jets, met Rossi/snelle MVVS erin?

Schiet me trouwens net te binnen. Heb een keer een review gelezen van dit model, en de eigenaar had een naca scoop toegepast om de hoeveelheid inlaatlucht te vergroten. Ongeveer ter hoogte van de vleugelvoorlijst.

Je zou een tank moeten zien te maken met een zo slank mogelijke vorm, om eventuele turbulente inlaatlucht tot een verleden te laten behoren. Een kogelvorm/druppelvorm heeft de voorkeur wat dit betreft denk ik. Je zal moeten blijven experimenteren alleen.

Met positieve en negatieve mal bedoelde ik het volgende: Je maakt eerst een positieve mal. Dit is precies dezelfde vorm als je eindresultaat zou moeten worden, maar dan van hout of iets dergelijks. Vervolgens maak je hier een negatieve mal van (hol dus). Dit kan met behulp van gips, of zelfs snijden uit Roofmate, wat je later bewerkt met loswax e.d. voordat je begint met epoxy en glas. Turbinevliegers maken wel vaker tanks van glas en epoxy. Dit werkt voor kerosine, maar of het ook bestand is tegen methanol? Verwacht van wel, maar beschouw dit niet als een bindend advies. :) Just brainstorming...

oke bedankt voor de duidelijke uitleg!! :D

aardig wat goeie ideen om weer een poosje zoet mee te zijn.
die luchthapper net voor de vleugel is wel een erg goed :idea: idee, ga ik gelijk proberen. wat betreft die fan; dat is allemaal wat lastiger want je moet dan ook je stator vervangen lijk mij omdat die 2 op elkaar afgestemd staan. en de juiste diameter natuurlijk. en hij moet ook nog eens bij een .15 horen.
maarja dat zoek ik nog wel is uit. het is in ieder geval een goed idee, en zeker die site want daar wist ik niks vanaf :!:

die brandstoftank ben ik ook al mee bezig, ik heb namelijk een goed idee bedacht :wink: :
heb de servoplank doorgetrokken zodat de brandstoftank erop kan liggen. (eerst hing de tank in klittenband eronder)
nu steekt het bovenste gedeelte in de cockpit en een heel klein gedeelte in de luchtstroming. om dit mogelijk te maken moest heel het tankje ongeveer een "tanklengte" naar voren geschoven worden. ook moet de tank nu op z'n kop gemonteerd worden.
nu heb ik daar twee vragen over:

1: is dit erg nadelig voor het zwaartepunt?
2: is het een probleem als de brandstoftank op z'n kop hangt?

(het is voor mij wel duidelijk dat als je hem op z'n kop hangt je de pijpjes van de uitlaat en fuelnippel ook omkeert, dus naar boven toe)

groeten philip

Back