Bouwverslag Yak 54 (185cm) Pilot-RC

dat je niet 500x slaan moet om hem aan het lopen te krijgen :rolling:

zoiets ongeveer ja :D

de DLE`s worden overal geprezen om hun goede starten en lopen , en om de 25 euro die ze duurder zijn dan de DLA`s zou ik er niet over na hoeven denken .

blijft jouw keuze hoor , dus als je voor DLA wil gaan gewoon doen .
ik vertel alleen wat ik in jouw positie zou hebben gedaan .

mvg eric

Heee Thijmen,

kwamen jullie nog buurten? of ga je bouwen en jaag je je pa en ma de deur uit ;-)

Grt,
Berto.

He Thijmen je was Dinsdag jarig je had geen gebak vanmiddag bij je, wat denk je dat ik vond in de rommelbox.

full

maar dit kost je wel gebak O.K.:cool:
Lijkt mij een goede ruil.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je nog meer te ruilen ? Ik neem ook wel taart mee dan XD

Mooie kist thijmen! wou dat ik op die leeftijd al zo'n kist had! Heb dit jaar zelf ook een 1.8m yak gehad van pilot-rc, ik had de blue flame. Heerlijke kisten, en een DLE30 draait er perfect op! zoals je ook weet mischien, zijn de motorboxen ook op een DLE30 gemaakt (makkelijker monteren), wel goed kijken dat je de DLE30 V2 hebt, carb aan de achterkant.

Beste Ome Dick.

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel hartelijk bedankt voor deze ruil.
De volgende keer als we op de hei zijn neem ik gebak mee .
Ik heb nu echt blij:banana:

Groeten Thijmen:bye:

Bedankt voor het advies.
Ik denk zelf dat ik ook voor de DLE 30 ga.

Groeten Thijmen

Heb je nog meer te ruilen ? Ik neem ook

wel taart mee dan XD

Mooie kist thijmen! wou dat ik op die leeftijd al zo'n kist had! Heb dit jaar zelf ook een 1.8m yak gehad van pilot-rc, ik had de blue flame. Heerlijke kisten, en een DLE30 draait er perfect op! zoals je ook weet mischien, zijn de motorboxen ook op een DLE30 gemaakt (makkelijker monteren), wel goed kijken dat je de DLE30 V2 hebt, carb aan de achterkant.

Het is een super ruil hoor, een stuk gebak voor een powerbox, maar om dit nu in een 1.85 meter Yak met 5 servo's in te bouwen, is wel extreem overkill hoor.....

is wel leuk voor die knul en de yak zal er niet minder om vliegen . ;)

Wat zitten jullie nou toch te zeuren over de powerbox het mannetje is er blij mee.
En hij is voorzien voor de toekomst.
En voor zijn hulp op de PAMPA.
En voor zijn hulp bij het watervliegen.
En om hem aan te moedigen.

Wat zitten jullie nou toch te zeuren over de powerbox het mannetje is er blij mee.

Het is een heel mooi gebaar, dat zei ik al, maar de complete powerbox met de 2e accu die nodig is, is overbodig gewicht. Op een kist van 4.5kg is 250gram onzettend veel, en dat merk je in de vliegeigenschappen.

Maar ik vind het verder prima, al stop je er 10 powerboxen in, ik deel mijn ervaring om -hopelijk- mensen er mee te helpen...

nog een keer.
powerbox 115 gr
2 lipo 146 gr
totaal 261 gr

powersw. 15 gr
eneloop cel 5 st 130 gr
totaal 145 gr

verschil 116 gr overkill tjonge toch
er is wel een dubbel systeem aan stroom je moet ze voor zekerheid leren gaan.
tevens gaat Thijmen voor digitaal servo,s (hoger stroomverbruik)
ik denk dat een van onze ervaren vliegers de maiden gaat doen.
dan pas gaat de kist over in de handen vanThijmen

Back