Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Zie al 2 maanden geen update. Zomerstop Wesley? Gr. Klaas.
Hallo mensen en trouwe volgers !
Het is een tijdje stil geweest op het verslag, maar ik heb zeker niet stil gestaan maar gewoon geen tijd en geen zin gehad om het bij te werken.
Ik heb het een beetje onderschat hoeveel energie er in een bouwverslag gaat zitten ( respect voor de mensen doe dit veel doen),
Maar een beloften moet je nakomen maar positive en negatieve kritiek heeft mij wel gemotiveerd om door te gaan.
Ik heb het stuurhuis voor 75% af, ik heb de kozijnen ( zo noem ik het maar ) er weer uitgehaald vond het toch niet zo mooi.
ik ga er nu plexiglas ramen in maken van 3mm dik die ik dan aan de buitenkant laat uitsteken.
![]()
Ben het nog niet helemaal tevreden over de kleur groen, in het origineel schijnt het grijs te moeten zijn. Misschien dat ik dit nog ga veranderen als me nieuwe airbrush pistol er is.
![]()
![]()
![]()
Deur er in !
![]()
En werkend! klein detail maar vind het leuk als ze open en dicht kunnen.
![]()
Dit waren de schoorstenen maar ben inmiddels dingen aan het aanpassen, Dit kwam mede door dat ik mijn 3d-printer weer had gemaakt.
![]()
Heb zelf ventilatie lamellen getekend in Autodesk Inventor en vervolgens geprint.
Na een tijd onzin te printen voor mijn dochter begon de printer weer raar te doen, de kwaliteit van de prints gingen hard achteruit.
Print lagen waren niet mooi meer, de printkop raakte vaak verstopt ik was er helemaal klaar mee.
![]()
Ik heb weer wat euro's geïnvesteerd in mijn printer, ik heb de hotend vervangen voor een exemplaar van E3D de nieuwe V6.
Want hij blijft toch verdomd handig voor modelbouw aangezien ik geen draaibank heb.
En toen draaide ik door, het tekenen in Inventor, het printen van onderdelen.
Het virus had me weer te pakken
![]()
![]()
Lier gemaakt ( ook al in beslag genomen door Henk van Gils)
![]()
Gelijk weer een nieuwe gemaakt ook helemaal opnieuw getekend maar nu in delen.
![]()
Deksel zoals het eerste model zodat ik hem nog werkend kan maken.
![]()
Het eind resultaat mag er wezen toch? Ik heb geen printer van duizenden euros maar met verf er op zie je dat toch niet.
![]()
Motor steunen gemaakt.
![]()
Heb er denk ik wel 7 geprint ( 2,5 uur per stuk print tijd) om ze zo netjes mogelijk in lijn te krijgen.
![]()
Luiken achter op het dek
![]()
Nog meer roosters en een eindstop verlenging maar dat is off topic.
![]()
En nog een setje bolders achter op het dek, dit is ook tevens hoe de boot er nu bij staat.
Ik moet nog even wat spullen bestellen bij mijn polyester vrienden uit moordrecht want het gaat nu toch wel tijd worden om het dek en romp werk af te gaan ronden.
Ik ben momenteel een beetje getackeld door mijn operatie, ik kan en wil wel maar moet gewoon even rustig aan doen( volgens de baas)
Dus ik zal in tussen tijd veel aan het tekenen zijn om te kunnen printen want dit kan ik allemaal een beetje liggend doen.
Nu zit ik eigenlijk ook op een stoel te typen maar dat is voor mijn trouwe volgers
Tot de volgende Update !![]()
huhNachdem ich eine Weile vor dem Computer gesessen und in Autodesk Inventor Dinge gezeichnet habe, hat der 3D-Drucker Überstunden gemacht!
Ich habe auch von PLA auf PETG-Kunststoff umgestellt.
Denn PETG hält Hitze viel besser aus, ist leichter zu veredeln und vor allem die wichtigste Eigenschaft ist, dass die Schichthaftung viel besser ist als bei Pla.
Nach Goes ging es weiter mit dem Rumpf
![]()
Das ganze orangene Zeug ist in Petg gedruckt, ich weiß, aber ich wollte mal eine auffällige Farbe
![]()
![]()
Und sofort die erste Schicht Grundierung auftragen, um zu sehen, ob sie etwas fest sitzt.
Ich habe das von meinem Handy aus gemacht, also bin ich gespannt, wie es mit Fotos läuft
Grüße!