Ben zooooo enthousiast

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Er zijn hierin verschillende werkwijzen. Zelf breng ik de kiel ook altijd later aan en maak dan in de boeg een groef waarin de kiel komt te liggen. Zie foto's
Ik word zelf blij van jou enthousiasme en het geen je laat zien. Dat oplossen met een extra plankje is nou echt modelbouwen. Je zult zien dat je daarin steeds creatiever gaat worden.
Echt een super mooi resultaat en daar proost ik op [emoji106][emoji481][emoji485]
Het is inderdaad beter om de laatste latten vanaf de kiel naar boven aan te brengen, zodat er langs de kiel een hele lat komt te liggen. Het is maar zelden dat je precies met een hele lat de romp sluit of je moet het van te voren uitrekenen en de latten op de spanten uitzetten (met potlood). Dus is het beter om het laatste 'gaatje' te dichten ergens in de romp dan langs de kiel.Dag Piet,
Mag ik je nog even om advies vragen.
Zoals je ziet heb ik inmiddels de kiel geplaatst.
Kan in nu het beste de latten vanaf de kiel richting het dek plaatsen, en de dan ontstane opening in de romp verder gaan afdichten, of ga ik verder richting de kiel ?
Het is inderdaad beter om de laatste latten vanaf de kiel naar boven aan te brengen, zodat er langs de kiel een hele lat komt te liggen. Het is maar zelden dat je precies met een hele lat de romp sluit of je moet het van te voren uitrekenen en de latten op de spanten uitzetten (met potlood). Dus is het beter om het laatste 'gaatje' te dichten ergens in de romp dan langs de kiel.
Ik zaag de groef eerst ruw-weg in met een klein ijzerzaagje en snij de groef groter met een stanleymes.Op welke manier maak je zo’n mooie strakke groef Hans ?
Ik zaag de groef eerst ruw-weg in met een klein ijzerzaagje en snij de groef groter met een stanleymes.
Daarna vijl ik de groef steeds ruimer. Hiervoor gebruik ik ook schuurlinnen welke ik op een roerstaafje plak. Zo heb ik verschillende grofheden op roerhoutjes geplakt.
Het voordeel van schuurlinnen is dat het linnen geplakt op een roerhoutje geruime tijd heel scherp blijft.
Kijk aan nog een vinyl / analoog liefhebber,![]()