Bouwverslag van een Tarot Ironman 1000 (Octocopter)

Pfft, dat is wel echt heel naar! Maar heb je enig idee waardoor het kwam om zoiets later te vermijden? Gelukkig zijn de props nog het 'goedkoopste' deel.... Wij zouden er met onze 450 multi's en mini's geen last van hebben, maar ik heb voor de grap al een keer de prijs van die Tiger props gezocht... Dat was dus geen grap :(

Ik weet niet 100% aan wat het heeft gelegen, maar ik denk dat het uit de combinatie nieuwe props + nieuw landing gear (CG!) + gains zal liggen.

Na ca. 3 min hoover voelde ik me eigenlijk al zeker.
Een hele kleine maar vermoedelijk toch te heftige beweging heeft het "wiebelen" in gang gezet en was niet meer te stoppen.

Bij de volgende vlucht gewoon dichter bij de grond blijven.
De 5 meter was ook onnodig geweest.
was het bij 1-2 meter gebleven was de schade zeker ook minder geweest.

Dus de conclusie is: Eigen schuld, dikke bult (en dunne portemonnaie) ;)

Welterusten....

Wanneer dat zo is zou ik inderdaad de gains maar eens flink gaan verhogen.
Het zelfde gebeurde met de octo van Heligek.
Windstil weer en vliegen met veel te lage gains.
Dat gaat allemaal prima totdat er, door wat voor oorzaak ook, een onbalans ontstaat en de copter gaat schudden.
Daarna werden de bewegingen steeds heftiger en niet meer te stoppen.
Na het verhogen van de gains was het probleem over.

Ik heb dus hetzelfde gehad met mijn syndrones X8. Had alles op 140 staan behalve vertical en yaw..(120) Ik zal het filmpje zo even op youtube zetten.
Eerste 2 minuten hoveren ging goed, na de eerste stuurbeweging ging het fout.
Zouden de gains dan nog hoger moeten?

Hoi "sasper"

Kan jij een link naar dat videotje geven.
Ik ben nieuwsgierig of het ok datzelfde wiebelen is.
Ik denk wel dat de gains naar boven moeten, en dat ga ik ook proberen als mijn octo weer klaar is.

groetjes,

Jordy

Nou Jordy .. Casper was gisterenavond bij mij om z'n X8 ter reparatie aan te bieden. En ik kan je vertellen dat er héél wat meer mis is met de algehele electronica opbouw.

Mocht het straks nou tóch zo zijn dat de Naza V2 ipv een Wookong icm een X8/octo setup moeite heeft om alles aan te regelen en de gain behoorlijk omhoog moeten, zal ik dit hier delen.

Mocht het straks nou tóch zo zijn dat de Naza V2 ipv een Wookong icm een X8/octo setup moeite heeft om alles aan te regelen en de gain behoorlijk omhoog moeten, zal ik dit hier delen.

Ben ik ook wel benieuwd naar, ik heb namelijk ook nog een V2 liggen om op een nog grotere octo te zetten (vol carbon 125cm)

Nu moet ik zeggen dat ik een grote hexa heb (4.2kg) welke perfect vliegt met een naza lite:)

er zit echt veel verschil op grote toestellen. wij hebben een zware octo(over de 12 kilo) getest met een naza v2. vloog voor geen meter, heel instabiel. nu een a2 erop. zo strak als maar zijn kan:)

er zit echt veel verschil op grote toestellen. wij hebben een zware octo(over de 12 kilo) getest met een naza v2. vloog voor geen meter, heel instabiel. nu een a2 erop. zo strak als maar zijn kan:)

Ja, misschien ligt de grens wel bij een hoger gewicht, 12kg is ook wel erg zwaar natuurlijk:p

Naza V2 heeft moeite met grote(re) motor-motor afstanden icm lage kv waarden / grote props, niet met hogere gewichten. De X8 heeft relatief kortere booms nodig dan een octo. De Naza V2 werkt hier perfect tot ongeveer max een meter.

de octo waar wij op teste was met 14 inch props. en uit me hoofd iets van 600 kv, dus niet echt lage kv met grote props, en diameter is ongeveer een meter;) op dat soort toestellen moet je imo gewoon een a2 zetten.

Hallo,

Alvast bedankt aan iedereen voor de feedback.

Qua gewicht was de Octo ca. 400 gram zwaarder (door de nieuwe retracts) toen ie begon te wiebelen.
Ik heb al een aantal vluchten met de Octo gemaakt en ik kon de stick van rechts naar links en van boven naar beneden knallen zoveel ik wou, de Octo stabiliseerde zich altijd weer.
Ik denk niet dat het aan het gewicht heeft gelegen, maar ik ga het toch voor de zekerheid in betracht nemen.
Als de nieuwe props er zijn doe ik de Retracts eraf monteren en met een paar schuimblokken als "landding gear" experimenteren.

groetjes,

Jordy

Goeden avond.

Bedankt voor het filmpje Casper.
Dat zag er inderdaad niet goed uit.
Bij mij was het gewoon het typische "Gain wiebelen" wat steeds erger werd.

Vandaag heb ik al mijn pakje uit China gekregen.
FoxTech is echt heel snel met verzenden.
Zondag besteld en woensdag in huis.
Gewoon top!

Fox-s-4.jpg

Klik hier voor een grotere foto!

De nieuwe Supreme Lite Propellers zien er goed uit.

Fox-s-1.jpg

Ik ben positief verrast hoe stevig die zijn.

Fox-s-2.jpg

Ze lijken erg op de Tiger props.

Fox-s-3.jpg

In ieder geval ook een stuk beter (steviger) als de RCTimer props die ik eerst had, en ook beter afgewerkt.
Morgen maar ééns kijken hoe goed (of slecht) ze uitgebalanceerd zijn en dan kan ik ze erop zetten.
Misschien morgen avond al een nieuwe proefvlucht... wie weet....

Laatste vraagje...
Kan ik die nog lijmen....? ;)

Fox-s-5.jpg

Ik ga hier een mooi vuurtje mee maken... een €250 vuurtje.. ook best wel appart..... :cry::shock:

Fox-s-6.jpg

Groetjes,

Jordy

he jordy vervelend van je crasch
hier mijn [URL="
[/URL] met het zelfde probleem kijken vanaf 4.10
doordat ben er boven hangt en alles filmd is het wiebelen goed te zien had gelukkig bijna geen schade 2 props geloof ik

mijne ligt nu wel helemaal uit elkaar
goeie tip nooit in de huiskamer teste en per ongeluk je failsafe knop omgooien :confused:

groet john

Laatst bewerkt door een moderator:
Haha ik blijf klungelen met die gains hoor. Had ze op 155 gezet ipv 130 en had t na een paar minuten weer. Nu gelukkig laag bij de grond dus geen schade:)

Back