[Bouwverslag] Tamiya M-03M Chassis 1/10 - Fiat 500

Je kan beter even afplaktape van Tamiya scoren, plakt beter en de verf loopt er sowieso niet onder en het is iets meer buigzaam dan die Tesa rommel:yes::music:

Je kan beter even afplaktape van Tamiya scoren, plakt beter en de verf loopt er sowieso niet onder en het is iets meer buigzaam dan die Tesa rommel:yes::music:

Met Foto 13 laat ik zien dat ik voor de binnenkant gebruik maak van standaard vinyl stickers. Voor de belijning snij ik PINE STRIPES van een 1 mm. Voordeel is dat dan goed de 'scherpe randjes' kan raken ;) Vervolgens plak ik het overige blanke gedeelte af. Dit ga ik recht, links en achter doen.

Voorruit ga ik beplakken met dat irritante stukje TESA TAPE.., puur als test.

Foto13.jpg

Wowie, wel een vet kleurtje zeg!

Heb jij trouwens een goede tip om spiegels vast te zetten? Op mijn Ferrari 458 bewegen ze alle kanten op.

Wowie, wel een vet kleurtje zeg!

Heb jij trouwens een goede tip om spiegels vast te zetten? Op mijn Ferrari 458 bewegen ze alle kanten op.
Heb je wel een rubber ring aan de binnenzijde en dan de eclip erop.
Anders een kleine 2mm parker van binnen naar buiten in de spiegel draaien.

Zag Foto 14 er nog fraai uit......., ben ik na 3 aanvullende lagen iets minder happy......

Foto16.jpg

Kan het op dit moment nog niet echt goed zeggen, heb twee opties:

- ik heb een hekel aan de fiat 500 of ..
- ik ben bang dat de fiat 500 oma-grijs gaat worden

Mogelijk twee opties:

- de M-03 heeft een bashing body bij of ....
- ik ga de buitenkant van de body spuiten

Maar ja..., laat de kap eerst drogen, kijken wat er gebeurd

ik laat mij vaak inspireren door deze gast

Laatst bewerkt door een moderator:
buitenzijde spuiten gaat het meestal niet worden..... geen glans in Lexan verf......

Tamiya zwart en wit hebben wel een fraaie glans, zoals deze foto's van de gespoten kan aantonen. Glans aan de buitenkant wordt toch bepaald door het lexan zelf? Enige voorwaarde is dat er geen lucht tussen de verf en de body mag zitten.

a6821021-106-Triumph_28.jpg

zx-sport_1_13.jpg

update, design Fiat 500.

Mijn buurgast komt zojuist met veel BAM, FLAM, KEDENG en overig geklets thuis van een ochtendje onderbuikschuiven in Doetinchem.... Je zou denken: 'wat een mafkees?' Je zou ook kunnen zeggen: 'Wat is die ontzettend creatief, elke dag is hij druk met zijn RAT LOOK wagen. Dus......, waarom zou ik hem niet gebruiken als mijn inspiratiebron om mijn totaal verknipte Fiat 500 om te bouwen... :)

Dus, bij deze... Plan C is geboren. Nu gauw op ebay en op zoek naar wat onzinnig materieel. Schaal 1/10
Foto19.jpg

Laatst bewerkt:
Veel fraaie decals te krijgen voor een Fiat 500 RAT LOOK design (^_^) Dit gaat een RUSTY Tof project worden zeg!

Foto20.jpg

12_1.jpg

12.jpg

Schermafbeelding_2014-08-15_om_140603.png

Schermafbeelding_2014-08-15_om_140626.png

Schermafbeelding_2014-08-15_om_140646.png

Schermafbeelding_2014-08-15_om_140713.png

Schermafbeelding_2014-08-15_om_140727.png

Lol, gaat een bijzondere kap worden. Doet me denken aan deze "graffity-achtige" Optima Mid kap die ik een tijdje terug op de kop heb getikt:

a6849254-5-OptimaRunner06.jpg

a6849255-174-OptimaRunner07.jpg

Is trouwens geen standaard kap, maar een after-market kapje wat in de tijd van deze auto werd gemaakt, omdat de originele erg duur waren. Om copyrightproblemen te voorkomen, was de kap op een paar puntjes wat aangepast, zodat het geen directe kopie was.

Normaal ben ik voor zo strak mogelijke look, maar nu weet ik dat het anders ook gaaf kan zijn.

Lol, gaat een bijzondere kap worden. Doet me denken aan deze "graffity-achtige" Optima Mid kap die ik een tijdje terug op de kop heb getikt:

a6849254-5-OptimaRunner06.jpg

a6849255-174-OptimaRunner07.jpg

Is trouwens geen standaard kap, maar een after-market kapje wat in de tijd van deze auto werd gemaakt, omdat de originele erg duur waren. Om copyrightproblemen te voorkomen, was de kap op een paar puntjes wat aangepast, zodat het geen directe kopie was.

Normaal ben ik voor zo strak mogelijke look, maar nu weet ik dat het anders ook gaaf kan zijn.

Precies! Ik hou niet van standaard. Niemand is perfect, ik kan ook, mijn kap ook niet :)

Back