Bouwverslag Spansk Galeon Billing Boats 463

Stephan,
Zevende foto, Dremel (heb dezelfde), Dremel stand waar je de dremel aan vast maakt om een Drill Press te maken, (heb dezelfde), maar wat is grijze deel waar dat zwarte gedeelte op of aan zit?
Marcus
Dit is een vrij nieuw model en dat grijze gedeelte is een onderdeel van de boorstandaard om hem op en neer te kunnen laten gaan. Op de foto zit hij 90 graden gekanteld. Dremel 220 Workstation
image.jpg Img.jpeg.jpg

Netjes Stephan dat rooster. Ik zou er met de hand het geduld niet voor hebben.
Heb je op de lengte ook uitgezaagd met de hand? Strak hoor, petje af dan
Alles met de hand. Mijn eerste rooster had ik met een freesje gedaan. Maar dat was niet zo strak als deze.
En zonder bankschroef. Die mis ik echt. Dus die ga ik me aanschaffen. Alleen twijfel ik welke nu te nemen.

226-img_1-bankschroef_proxxon_fmz-28608.jpg
229-img_2-bankschroef-proxxon-fms-75.jpg

Met zuignap of met tafelklem?

Eeuh ja...dit is simpel. Maar ze vallen nu niet in elkaar maar je legt ze gekanteld tegen elkaar aan zie ik. Of kijk ik nu verkeerd?
Ja dat is ook een manier die je heel vaak ziet op kleine schaal schepen. De roosters die je normaal erbij krijgt zijn niet goed op schaal. De gaten zijn soms groter dan de dikte van het hout. En dat is fout. Ze zijn of even groot of kleiner dan de balkdikte. Anders zak je er met je voetjes door.

ik was zelf ook aan de klem aan het denken, die is ook nog eens iets goedkoper. En hij kan ook altijd op een plankje geschroefd worden (Tafel is taboe, zwaar taboe, staat doodstraf op hier)
En ja Hans ik was inderdaad aan het kijken om zelf een machineklem te maken van hout, snijplankjes zijn zeer geschikt. Staan genoeg youtube filmpjes online

Back