Bouwverslag Sovereign of the seas (Sergal) Mantua

De rechtopstaande schotten zijn idd donkerblauw..

Ik was heel lang vastbesloten om alles wat blauw was niet te schilderen. Maar gewoon in houtkleur te laten. Dus vandaar dat ik op het laatste moment toen ik besloot het blauw te maken, niet meer gekeken heb naar de details die ik voorheen al gemonteerd had.

20171129_212924.jpg
20171129_212907.jpg

Tweede verf laag....

Nu kan ik me herinneren dat ik ergens een keer een vraag gesteld heb over het soort lijm. Ik kan het zo snel niet terugvinden in welk topic ik dit gevraagd had..

Dus vandaar nogmaals..

Welke lijm is geschikt om messing op hout te lijmen?

Ik heb nu in iedergeval universeel contact lijm van Bison. Gewoon van de plaatselijke bouwmaekt..Mij lijkt deze goed genoeg. Wat denken jullie?
20171130_215847.jpg

Ja, en als je het aanschaft, neem er dan meteen de rose versie bij. Die is waterdun en trekt in bijv. de garens voor tuigage. Je krijgt daardoor een soort naald die makkelijk door de gaatjes in bijv. de blokken is aan te brengen. Maar ook handig om er knopen mee te fixeren
Bedankt voor de tip Ron! Ik gebruikte met mijn vorige schip de "Mayflower" bijenwas voor het garen van de tuigage. Dan kreeg ik ook een soort stugge naaldachtige garen waar ik makkelijk de draad door de "dead eyes" kreeg. Ook knopen leggen ging dan makkelijker doordat de draad niet makkelijk weg schiet als je met een pincet bezig bent..

Maar die lijm waar je het over hebt is weer makkelijk voor het vastlijmen inderdaad...

Back