Bouwverslag Smit Kamara in 1:50

Solderen

Hoi Adam,

Ik heb een vraagje over het solderen wat jij doet.

Het solderen doet jij dat gewoon met een hobbybrander. of doe je het met zilversoldeer?

Aan de Kamara is niets zilver gesoldeerd. Afhankelijk van de grote (materiaaldikte) soldeer ik met een brander of met een bout. Crashrail is met de brander gesoldeerd, maar de platen er tussen in weer met een zware bout. De basis van de mast is ook met de brander gesoldeerd, terwijl alle attributen aan de mast met verschillende bouten gedaan zijn.

Aan de Kamara is niets zilver gesoldeerd. Afhankelijk van de grote (materiaaldikte) soldeer ik met een brander of met een bout. Crashrail is met de brander gesoldeerd, maar de platen er tussen in weer met een zware bout. De basis van de mast is ook met de brander gesoldeerd, terwijl alle attributen aan de mast met verschillende bouten gedaan zijn.

Okay bedankt voor de snelle reactie Adam.

En hoe staat het er voor met de Smit Kamara? zijn er nog vorderingen? het is rustig.

Natuurlijk niet William, hier gebeuren alleen maar "slimme" dingen. ;)
Gezien zijn onderwerp omschrijving vermoed ik dat Koos refereert aan het maken van een romp met horregaas :D

Gezien zijn onderwerp omschrijving vermoed ik dat Koos refereert aan het maken van een romp met horregaas

Laat ik nou net over het woordje ' gaas ' heen gelezen hebben.
Weer wat opgelost.

Dat er niet over iets geschreven wordt betekend nog niet dat er niets is gebeurt, toch?

Zoals belooft een paar foto's van de SB crashrail.

Voor het leidingwerk en flenzen heb ik voornamelijk Plexiglas staf gebruikt. Dit laat zich in de warme lucht van een verffohn redelijk gemakkelijk buigen. Om een beetje strakke bochten te krijgen heb ik uit hardboard malletjes gemaakt waar vervolgens de verwarmde staf om heen gevouwen kon worden.
Flenzen zijn ook uit Plexiglas, en de "boutjes" zijn 0.5mm polystyreen staf.
Dit laat zich met een heel klein beetje thinner perfect verlijmen in he Plexiglas.
De dunne leidingen van 2mm zijn gewoon van messing.

En zo lag ze er afgelopen zondag bij:

Foto: D.Bimmel

Super netjes Adam, weer een bezoekje aan dit forum waard :worship:
Binnenkort zal ik ook aan dit werk moeten geloven dus een beetje inspiratie is altijd goed! Mooie foto ook van Danny bij IJmond, heel realistisch:cool:

Gr.
Pim

Omdat ik het "maken" weer even zat was, over gestapt op wat airbrush werk.
Verandering van spijs doet eten zegt men tenslotte niet voor niets.
Omdat de lanceerdavit voor de MOB al een heel eind op dreef was besloten dat dit het airbrush object zou worden.
Ben niet ontevreden met het resultaat.

Inmiddels is de eerste hand ook gelegd aan de MOB zelf.
Ik ben altijd een beetje van meerdere werkjes tegelijk. Mocht het ene gaan vervelen kan je overstappen naar wat anders ;)

Back