Mede forumgenoten.
In dit topic wil ik een verslag bij gaan houden over de bouw van de Smit Kamara in de schaal 1:50.
Inmiddels ben ik hier al mee aan de gang vanaf mei dit jaar.
De reden waarom ik niet eerder een verslag bij gehouden hebt zijn mijn slechte ervaringen in het ASD topic.
Dit topic is mijns inziens volledig waardeloos geworden door alle niet ter zake doende postings.
Dit heeft mij (en andere, vandaar dat er weinig meer in dat topic gepost wordt) er van weerhouden om weer een nieuw bouwverslag te gaan bij houden.
Nu er echter door Robert (op verzoek) deze mogelijkheid geschapen is om je "eigen" topic te editten wil ik weer een poging wagen om een leesbaar, en informatief verslag bij te gaan houden.
Op voorhand wil ik daar om hierbij aangeven dat ik het topic redelijk "strak" wil editten bij niet terzake doende postings. Ik ben dan ook niet van plan om met mensen in discussie te gaan van wie ik misschien een posting verwijder.
Maar terug naar de bouw van de Smit Kamara.
Eerst iets over het orgineel
De Smit Kamara is in 2005 gebouwd bij de werf van KeppelMarine te Singapore onder bouwnummer H285.
De SK is een zgn A(nchor) H(andler) T(ug) S(upply) vessel. Ze wordt echter nu ingezet als een offshore platform maintance vessel. In opdracht van Shell worden op de Noordzee onderhoudswerkzaamheden gaan aan aan (onbemande) offshore platforms.
Speciaal voor het aan boord komen van de platforms is op het achter schip een zgn platform access system geplaats.
D.m.v. deze "brandweerladder" kan men eenvoudig aan boord van een platform komen. Deze ladder is deining gecompenseerd.
Tevens is er een offshore kraan geinstalleerd.
Wat algemene gegevens van de Smit Kamara
Lengte: 70.90 meter (schaal 1:50 = 1418 mm)
Breedte: 16.00 meter (schaal 1:50 = 320 mm)
Diepgang max 7.00 meter ( schaal 1:50 = 140 mm)
Hoofmotoren: 2x 2460Kw
Boegschroeven: 2x 550 Kw
Hekschroef: 1x 550 Kw
Bollardpull: 82 ton.
En om welk schip gaat het dan eigelijk allemaal:
Foto: www.tugspotters.com
Hiermee staat dus dan de eerst posting in het nieuwe bouwverslagen topic.
Wordt vervolgt
In dit topic wil ik een verslag bij gaan houden over de bouw van de Smit Kamara in de schaal 1:50.
Inmiddels ben ik hier al mee aan de gang vanaf mei dit jaar.
De reden waarom ik niet eerder een verslag bij gehouden hebt zijn mijn slechte ervaringen in het ASD topic.
Dit topic is mijns inziens volledig waardeloos geworden door alle niet ter zake doende postings.
Dit heeft mij (en andere, vandaar dat er weinig meer in dat topic gepost wordt) er van weerhouden om weer een nieuw bouwverslag te gaan bij houden.
Nu er echter door Robert (op verzoek) deze mogelijkheid geschapen is om je "eigen" topic te editten wil ik weer een poging wagen om een leesbaar, en informatief verslag bij te gaan houden.
Op voorhand wil ik daar om hierbij aangeven dat ik het topic redelijk "strak" wil editten bij niet terzake doende postings. Ik ben dan ook niet van plan om met mensen in discussie te gaan van wie ik misschien een posting verwijder.
Maar terug naar de bouw van de Smit Kamara.
Eerst iets over het orgineel
De Smit Kamara is in 2005 gebouwd bij de werf van KeppelMarine te Singapore onder bouwnummer H285.
De SK is een zgn A(nchor) H(andler) T(ug) S(upply) vessel. Ze wordt echter nu ingezet als een offshore platform maintance vessel. In opdracht van Shell worden op de Noordzee onderhoudswerkzaamheden gaan aan aan (onbemande) offshore platforms.
Speciaal voor het aan boord komen van de platforms is op het achter schip een zgn platform access system geplaats.
D.m.v. deze "brandweerladder" kan men eenvoudig aan boord van een platform komen. Deze ladder is deining gecompenseerd.
Tevens is er een offshore kraan geinstalleerd.
Wat algemene gegevens van de Smit Kamara
Lengte: 70.90 meter (schaal 1:50 = 1418 mm)
Breedte: 16.00 meter (schaal 1:50 = 320 mm)
Diepgang max 7.00 meter ( schaal 1:50 = 140 mm)
Hoofmotoren: 2x 2460Kw
Boegschroeven: 2x 550 Kw
Hekschroef: 1x 550 Kw
Bollardpull: 82 ton.
En om welk schip gaat het dan eigelijk allemaal:

Foto: www.tugspotters.com
Hiermee staat dus dan de eerst posting in het nieuwe bouwverslagen topic.
Wordt vervolgt