bouwverslag sig fourstar 40 UPDATE: nieuwe motor os 46 ax

was ook maar goed want er moest veel getrimt worden.

weet je ook waardoor je zoveel mmoet trimmen ?
alles heeft een oorzaak, en met wat hulp kan je meestal een fijner vliegende kist maken.

is de vleugel recht ? instelhoek ? motordomping ? romp recht ? zwaartepunt ?

met wat onderzoek maken we hem zo fijn vliegend.
een goed gebouwde 4star hoeft vrijwel niks getrimmed te worden.

weet je ook waardoor je zoveel mmoet trimmen ?
alles heeft een oorzaak, en met wat hulp kan je meestal een fijner vliegende kist maken.

is de vleugel recht ? instelhoek ? motordomping ? romp recht ? zwaartepunt ?

met wat onderzoek maken we hem zo fijn vliegend.
een goed gebouwde 4star hoeft vrijwel niks getrimmed te worden.

rol roer was niet 100% recht.
maar probleem is opgelost en hij vliegt als een dolle.
hoogte en richting hoefde haast niet getrimt te worden alleen me rolroeren.

gr,
stephan

Gefeliciteerd met je succesvolle maiden Stephan.
Je hebt nu een toestel waar je jaaren plezier van kunt hebben, en doordat het zelf gebouwd is, erg trots op bent.
Voor mij was het heel erg strelend, om een 8 jarige toeschouwer op een vliegdag te horen zeggen "mama, die rode daar die vind ik moooi".
Mijn fourstar, tussen een hele rij schitterende en blinkende ARF's.

allemaal bedankt voor de reactie`s

er zullen echter nog enkele kleine aanpassingen komen aan de kist.

- gas kabel ga ik vervangen voor eentje van 0,8 draadstaal hierdoor kan ik hem dus makkelijker met mijn zender afstellen.
- iets of wat expo op de rolroeren instellen (hadden ze op de club als tip)

filmpjes volgen waarschijnlijk nog wel.

@volhout: die van u was rood moet je nagaan hoe de reactie van mijn 4star is:) die is knal oranje op de club wisten ze niet wat ze zagen.

volgende project is bekent.

greatplanes extra 40 zelfbouw.

gr.
stephan

gistere weer enkele mooie vluchten met de fourstar gemaakt 4 stuks van ongeveer 10 minute per vlucht,
moet zeggen een laag dekker is wel erg wenne.

wel een klein min puntje ondekt: het staart wiel stuurt niet lekker op het gras en toestel gaat daardoor alle kanten op.
is hier een oplossing voor? grooter wiel?
verder is de propeller afgebroken en zit er een gat in de vleugel naar een landing in het gekapte mais. dit is echter allemaal weer netjes gemaakt.

gr,
stephan

extra foto gevonde van mijn vliegdag:)
actie foto`s volgens nog
Foto-U4M4ZNWW.jpg

Laatst bewerkt:
Hallo stephan

Ik heb zelf ook n fourstar 40 gehad en en 60 bereleuke en goed vliegende kisjes ,alleen is de 40 op de grond nogal ,van ik ga lekker elke kant uit ,heb toen het richtings roer 2x zo groot gemaakt, wat het zo goed als naar het verleden hielp ,had er een 9 cc saito op staan ,.

mvg Michel

Is het staartwieltje vast aan het richtingsroer ? Indien het vrijdraaiend is heb je meer kans op ongecontroleerde start, en kiest het toestel dikwijls zelf zijn richting op de grond.

wieltje is niet vrij draaiend maar zit vast in het richtings roer.

ga het eerst maar eens met een groter wiel proberen anders klussen we maar een nieuw roer in elkaar.

gr,

Heb je "toespoor" in het hoofdlandingsgestel? Zo niet slingert hij bij de start alle kanten op :yes: Grof gezegd moeten de lijnen van de twee wielen elkaar ongeveer een meter of drie voor het model snijden.

Laatst bewerkt:
Het je "toespoor" in het hoofdlandingsgestel? Zo niet slingert hij bij de start alle kanten op :yes: Grof gezegd moeten de lijnen van de twee wielen elkaar ongeveer een meter of drie voor het model snijden.

sorry maar dit snap ik even niet:( wat houd toespoor presies in? hij gaat bij de start inderdaad een beetje slingeren. (echter niet gevaarlijk ofzo maar het gaat allemaal niet lekker vloeiend)

gr.

denk dat ik de mogelijke oorzaak ondekt heb.

heb vorrige week het landings gestel omgedraaid, dit omdat de wielen dan 2 cm verder naar voren staan waardoor het toestel makkelijker land.

zal dit eens gaan veranderen.

gr,

Een nieuw landingsgestel is altijd recht, om dit alsnog te krijgen kun je dan gewoon de beide wielen ietsje naar elkaar toe buigen.

heb het landings gestel eve omgedraaid.
ga me fourstar vanmiddag op het veld effe aan de tand voelen.

als hij overigens in de lucht is is er niks meer aan de hand en vliegt hij vloeiend.

gr,

Back