Bouwverslag schneider Piper pawnee

Motor en regelaar gemonteerd plus aansluiting accu's , rode pijl geeft verbinding aan van linker en rechter accu en worden 2x 6s 5000.

DSC06018_JPG.jpg

DSC06023_JPG.jpg

DSC06019_JPG.jpg

DSC06028_JPG.jpg

Bevestiging motor.

DSC06029_JPG.jpg

Bevestiging landingsgestel.

DSC06021_JPG.jpg

Hallo Ramses.

De maiden zal nog wel even uitgesteld moeten worden, ik moet nog een keuze maken in aanschaf van een nieuwe zender.
Dit wordt een jeti 14 kn of futaba T14SG alleen wanneer de Jeti leverbaar is weet ik niet dus nog even geduld hebben.

gr EJJK.

Enkele foto's van de vorderingen. Het gaat niet zo snel maar de afwerking duurt meestal lang.

DSC06031_JPG.jpg

Inmiddels de futaba T14SG gekocht en al wat menig uurtje aan het puzzelen geweest voor de juiste instelling, de mogelijkheden zijn groot.
Acht kanaal ontvanger in gebouwd, deze uitgebreid met Y aansluitingen. Ik moet namelijk 15 stekkers aansluiten!

DSC06038_JPG.jpg

DSC06039_JPG.jpg

DE landingslamp is gemaakt van een zaklantaarn, deze geeft een zeer sterk gebundeld licht.

DSC06042_JPG.jpg

Fiale propellers hebben een slank midden stuk wat de koeling van de motor verbeterd,
maar moet nog wel gecontroleerd worden op onbalans. De bedoeling is om een drieblad prop te monteren alleen moet ik nog de juiste maat bepalen, en de kleur wordt zwart.

DSC06045_JPG.jpg

DSC06040_JPG.jpg

gr EJJK.

De bedoeling is om een drieblad prop te monteren alleen moet ik nog de juiste maat bepalen, en de kleur wordt zwart.

Misschien heb je het al eens aangegeven, welke registratie komet erop? De neuwsgierigheid werd getriggerd door de 3-blads opmerking, heb even kort gezocht op google, kon niet zoveel 3-blds vinden op Pawnee, wel op Brave. Tegenwoordig zet men er vaak van die kortbladige 4-blads op bij de zwever slepers, waarschijnlijk om geluid iets te reduceren.

Hallo Cropduster je hebt gelijk wat de prop betreft maar hij komt toch wel voor, en dan nog de juiste maat bepalen is gemakkelijker bij 3 blad.
De prijs speelt ook belangrijke rol, 3 blad 44 euro 4 blad 72 euro x2!
Hier een foto van een pawnee 35.

2418963[2]_jpg.jpg

Hallo Pascal.

Ik heb geen sleepkoppeling geplaatst, om dat ik geen risico wil lopen dat het fout gaat, het gewicht is al aan de hoge kant nl 12 kg.
Motor vermogen is maar 2700 watt!

gr ejjk.

Op de foto's ziet het er mooier uit als het in werkelijk is, en het kan altijd beter!
Als er clubleden zijn die er problemen mee hebben help ik ze, locatie Stedum (GR). Nog een tip, niet te bang zijn voor een te hoge temperatuur, (stand wol max) en ik gebruik een gewoon reis strijkboutje en fohn.

gr EJJK

Hallo Cropduster.

Vanmorgen de accu's opgeladen en de motor voor de eerste keer laten lopen, hier van enkele gegevens.
accu : 2x6s 5000.
toerental : 7110 tpm.
prop : Fiala 20 x 10 2 blad.
st trust : 11,200 kg.
belasting : 90 A.
tot gewicht piper : 12,200 kg.
Andere proppellers ga ik nog testen.

DSC06095_JPG.jpg

Er moeten nog wat kleine dingetjes afgewerkt worden, maar het moment van de eerste vlucht komt in zicht maar de datum blijft geheim??

gr EJJK

Hallo Willem Jekel

Ik heb geen tekening en geen mail adres van (AJGM) alleen contact via het forum.
Over de constructie van de struts , deze zijn door een alu profiel met elkaar verbonden welke door de romp loopt. De struts zijn gemaakt van druppel vormig alu buis. Vleugel bevestiging kun vinden op pag 8 van het forum.
Jou piper staat er ook goed op, vooral de kleur, was ook mij idee maar ik had nog 12 meter oracover wit liggen. Wat is het gewicht en de spanw.

ps Hoe kom je aan mijn mail adres?

gr EJJK.

De pawnee staat klaar voor de maiden en kijk daarom uit naar het juiste weer, windrichting sterkte enz.
Hier nog enkele foto's van het eind resultaat.

DSC06114_JPG.jpg

DSC06115_JPG.jpg

DSC06121_JPG.jpg

DSC06123_JPG.jpg

DSC06126_JPG.jpg

gr EJJK.

.
Prachtige schaalkist geworden! :thumbsup:
Succes met de maiden en veel vliegplezier

Groeten, Ramses

De pawnee staat klaar voor de maiden en kijk daarom uit naar het juiste weer, windrichting sterkte enz.

gr EJJK.

Het is een prachtige kist geworden.

Als het weer van vandaag nog niet goed is
Wat voor weer wil je dan?

verstuurd met mijn smartphone

Back