Bouwverslag Robbe Sea Jet Evolution - 28-05-10 foto's

De reparatie was een grote klus, maar je ziet er nu niets meer van gelukkig :) De scherpe randen en kielverlenging werken ook goed, want in plané komen en strak rechtdoor varen gaat perfect!

Een keer samen varen lijkt me erg leuk! Met zijn 3en tegelijk over het water scheuren :)

Hey Dirk Jan,

dat vaart mooi man.
erg leuk om te zien wat een beetje geduld en vaardigheid kunnen doen.
top.

Meer filmpjes :)

Groet Leon.

Leon, bedankt :-) Het geduld en de vaardigheid komt bij jouw projekt ook tot uiting!

Ik verwacht de nieuwe propjes deze week en dan zal ik proberen om weer een filmpje te maken.

Ik heb vanavond gevaren met de 36mm Graupner K-series. Niet verkleind, gewoon standaard erop. De snelheid ligt meteen weer een stukje hoger en de acceleratie is super! Omdat het water bijna helemaal glad was, merkte ik dat je echt even een sprongetje moet maken om lucht onder de tunnel te krijgen. Zodra dit gebeurt lost de romp meteen en vaar je een stukje sneller.
De vaartijd is met de 36mm props iets korter; zo'n 9 minuten bijna alleen maar volgas. De topsnelheid is 50.3 km/u :) Zeker spectaculair met dit model! Dit keer bijna geen wind, dus geen last van opstijgen :)

Na de run waren de motoren gewoon warm. De lipo was ietsjes warmer. De grotere props zijn dus zeker een succes en de grip op het water is duidelijk beter.

Een filmpje volgt zodra ik hem op Youtube heb staan. Een vriend heeft ook leuke foto's gemaakt met zijn camera dus die volgen ook nog!

Ik heb vanavond gevaren met de 36mm Graupner K-series. Niet verkleind, gewoon standaard erop. De snelheid ligt meteen weer een stukje hoger en de acceleratie is super!

Hoi Dirk Jan

Grappig, ik heb gisteravond precies hetzelfde gedaan, met ook hetzelfde resultaat! Vooral in bochten pakken de 36mm's merkbaar beter. Die afgetopte gaan later wel weer onder een andere boot.

Leuk filmpje, ik heb zo goed als hetzelfde vaarbeeld. Al lijkt die van jou wat eerder te springen. Ben benieuwd als ze eens naast elkaar varen of ze ook even hard gaan. Hoe was het nu met water in de romp?

Laatst bewerkt:
Hoi Lex, dat is toevallig :) Ik ben helemaal tevreden met de prestaties. Met golfjes wil mijn Sea Jet Evo inderdaad wat gaan wippen, maar dat verdwijnt als je rechtuit blijft varen.
Water in de romp is geen probleem; wat druppels van het omrollen en dat is het enige.

..... maar dat verdwijnt als je rechtuit blijft varen.

Dan maar op zoek naar een recht kanaal van 8 à 9 kilometer lang ... dan kun je een hele acculading rechtuit .. ;) Hahaha !

Top dat het waterprobleem weg is. Ik heb zelf ook steeds een paar druppels als hij over de kop is gegaan. Gisteren maakte hij een 270 graden piroutte waarna hij op nog steeds hoge snelheid dwars in het water hapte en over de kop sloeg ... Mooi als je daarna gewoon weer volgas weg kunt spurten!

;) misschien had ik deinen moet zeggen.. Het is niet zo dat hij alleen maar op en neer springt. Dat had zo geweest met de originele tunnel als ik de filmpjes op Youtube zie. Een kanaal van 8 a 9 km is wel erg lang.. ik haal maximaal 4km op een volle 5Ah lipo volgens de GPS ;)

Haal jij dan maar vijf minuten vaartijd? ik zit tussen de 8 en 10 afhankelijk van vaarstijl. (lees; aantal stunts) Ik reken dan met 50 km/h, 10 minuten = 0.1666 uur op een volle accu, maal 50 km/h = 8.33 km afstand.

De gemiddelde snelheid is geen 50 km/u maar ligt rond de 30 km/u. Ook al geef ik bijna alleen maar volgas, dat betekent niet dat ik ook steeds op de topsnelheid vaar. Vanuit stilstand wegsprinten, uit het water springen en bochten maken zorgt ervoor dat het gemiddelde omlaag gaat. Met de 36mm props heb ik gisteren 8-9 minuten gevaren. Als je het sommetje dan nog een keer doet kom je aardig dichtbij de 4 kilometer :)

Met dank aan Joost, ofwel No-Excuse hier op het forum:

IMG_2915k.jpg

IMG_2923k.jpg

IMG_2929gsn-k.jpg

IMG_2934k.jpg

IMG_2943k.jpg

Vandaag heerlijk aan het scheuren geweest samen met Lex bij de vaargroep Vlevoland in Biddinghuizen op hun jaarlijkse vaardag .
Die van Lex loopt iets mooier hoog op het water door de sprayrails en is daardoor ook wat sneller .
Dat word voor mij dus ook sprayrails plakken .
Foto`s van Biddinghuizen komen ook nog op de site te staan van MBV Atlantis Zutphen De homepage van Modelboten Vereniging ATLANTIS Zutphen
Daar komen er ook nog al wat op van de Seajets .

Back