[Bouwverslag] QAV540G

Hoi, dit is een erg mooie setje ,
denk dat ik die ook een ga bestellen,

kan ik denk je mijn x-85 digitech motors hier op gebruiken ?

Volgens mij hebben de x-85 een buiten maat van 35 of 36mm, zou gewoon moeten passen aangezien peter motoren gebruikt met een 40mm buiten maat.

Het is inmiddels Vrijdag ;)
Of bedoelde je volgende week?

Bedankt!
Ik beantwoord gerust alle vragen via een privé bericht voor zover mogelijk. :)

Overigens wacht ik nog even op wat spullen (krimpkous en soldeerbout) voordat ik weer verder ga. Ik moet ook een presentatie voorbereiden dus waarschijnlijk zal dinsdag pas laat in de avond weer een update verschijnen.

Haha, was een grapje hoor, school/werk/familie etc. gaat ( voor mij iig ) voor!
Heb je al wat gehoord van de propmeenemer?

De nieuwe propadapter is zeer snel geleverd en kaarsrecht :)
Het "dirty" frame gedeelte is zo goed als klaar, enkel nog de voeding voor de gimbal controller solderen en isoleren.

Wellicht zal ik straks het verslag wat bijwerken!

Tot mijn groot ongenoegen ben ik er zojuist achter gekomen dat één van mijn ESCs niet in orde was en is doorgebrand. Volledig onbruikbaar!

Ik sloot de Lipo aan en zag ineens rook verschijnen en het krimpkousje smelten/scheuren. Gelijk stroombron afgesloten en de ESC af laten koelen. Condensatortje is overigens losgeknipt ter inspectie.

17.jpg

Nog vervelender: ik had maar 4 ESCs besteld waardoor ik nu dus mogelijk weken vertraging oploop.
Gelijk maar even een aantal nieuwe bestellen.

Balen :(

Daarom koop ik altijd minimaal 1 extra,.. Je weet immers maar nooit....
Tip: test eerst de esc VOOR het flashen.... Dan weet je iig dat het werkte......

Ik ben even een paar dagen naar Frankrijk geweest. Frisse neus halen haha.
Er zijn vandaag 2 extra ESCs binnengekomen. Morgen waarschijnlijk weer verder!

Tot mijn groot ongenoegen ben ik er zojuist achter gekomen dat één van mijn ESCs niet in orde was en is doorgebrand. Volledig onbruikbaar!

Ik sloot de Lipo aan en zag ineens rook verschijnen en het krimpkousje smelten/scheuren. Gelijk stroombron afgesloten en de ESC af laten koelen. Condensatortje is overigens losgeknipt ter inspectie.

Nog vervelender: ik had maar 4 ESCs besteld waardoor ik nu dus mogelijk weken vertraging oploop.
Gelijk maar even een aantal nieuwe bestellen.

Balen :(

Zo te zien is dat je BEC die uitgefikt is.
Staat los van de ESC zelf want die haalt zijn 5 Volt ergens anders vandaan, dus misschien verder niets aan de hand.

Zo te zien is dat je BEC die uitgefikt is.
Staat los van de ESC zelf want die haalt zijn 5 Volt ergens anders vandaan, dus misschien verder niets aan de hand.

meestal niet, de 5v die de MCU op de ESC gebruikt is vaak dezelfde 5v als die van de BEC. 1 van de 2 lm7805's lijkt stuk, deze los solderen en de andere laten zitten en de ESC zal nog wel bruikbaar zijn als dit het enige zou zijn, helaas lijkt er aan de andere kant nog iets doorgebrand. aangezien ik nergens een crystal zie zal dit een oscillator zijn, een iets lastiger probleem dus.

maar zoals peter al zei, nieuwe ESC is binnen, zekere voor het onzekere nemen met zo'n frame en setup en de goede ESC's gebruiken.
Ziet er allemaal netjes uit, ben benieuwd naar de rest van de build.

Excuses voor de vertragingen rond dit project!
Inmiddels werkt de gimbal naar behoren en is de machine vrijwel klaar voor gebruik! Ik zal binnenkort het verslag (laten) bijwerken.

Haha had ik die luxe maar!
Nee helaas is dit topic al iets meer dan een maandje oud dus kan ik het niet meer bewerken, moet een moderator voor mij doen.

Haha, ik ging er ook al niet vanuit.
Rare optie vind ik dat inderdaad, helemaal bij de bouwverslagen, daar doe je toch nog wel updates etc. na een maand...

Het ligt eraan hoe jij updates wilt doen, ptrtjee update elke keer de eerste post wat dus na een tijdje niet meer gaat. Andere posten elke keer een nieuw bericht (wat ik liever heb :P).

Maare toppie dat ie al vliegt! Benieuwd naar de eerste filmpjes!

je kan toch ook gewoon door hier te posten verder gaan met je verslag?

Nee ik wil alles in één topic houden voor het overzicht. Dat leest voor mensen die later besluiten het verslag te volgen wat makkelijker dan wanneer ze door alle pagina's moeten zoeken naar delen van het verslag.

Back