Op de Algemene Ledenvergadering van de Modelvliegclub Red Eagles heb ik met een loterij een bouwpakket van de Pipercup gewonnen. Het pakket bestond uit een zak met de gefreesde delen die gemaakt waren met een eigengemaakte-computer-gestuurde-freesmachine van Gerard, plus een CD met de bouwbeschrijving, foto's en tekeningen. Er vliegen er al een aantal op onze club dus kan ik met vragen altijd terecht bij de andere Piper-vliegers/bouwers. Herman was zo vriendelijk om op de plotter van zijn voormalige werkgever de tekeningen af te drukken en daarmee kon ik beginnen. Vliegtuigen bouwen is een winterklus voor mij want s'zomers ben ik meestal op een vliegveld!
Oh ja... het winnende nummer van de loterij was 431.
Omdat ik het leuk vind om parachutisten af te werpen maak ik in de Piper ook een bommenluik. In dit stadium van de bouw is dat eenvoudig te realiseren. De aanpassing is dat ik de servoplaat wat hoger in de romp moet maken.
Oh ja... het winnende nummer van de loterij was 431.

Omdat ik het leuk vind om parachutisten af te werpen maak ik in de Piper ook een bommenluik. In dit stadium van de bouw is dat eenvoudig te realiseren. De aanpassing is dat ik de servoplaat wat hoger in de romp moet maken.
Laatst bewerkt: