Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Familiedag heet dat, moet je op dit uur niet aan de koffie met gebak?Ik begrijp niet waarom het niet goed uitkomt met de poorten. Ook bij Peter is dit zo. Ik herken dit probleem niet toen ik het maakte.
Klopt Herman ik zit in Drenthe nu. Maar inderdaad is de positie van dekbalken bepalend. De doorsnede tekening klopt dus ook precies. Tijdens het bouwen had ik dit uitgeknipt om exact de hoogte te bepalen.Familiedag heet dat, moet je op dit uur niet aan de koffie met gebak?
Vergelijk eens de hoogte van de dekbalk ten opzichte van de onderste berghout.
De positie van de dekbalk bepaalt de positie van het kanon, en de positie van het berghout bepaalt de hoogte van de schietopening.
Bij jou (Hans) zit de dekbalk een paar mm hoger ( of het berghout lager)
Klopt Herman ik zit in Drenthe nu. Maar inderdaad is de positie van dekbalken bepalend. De doorsnede tekening klopt dus ook precies. Tijdens het bouwen had ik dit uitgeknipt om exact de hoogte te bepalen.
De positie van de dekbalk bepaalt de positie van het kanon, en de positie van het berghout bepaalt de hoogte van de schietopening
Precies.Wat mij betreft geen probleem, ik kreeg de indruk dat Stephan mij zeer behulpzaam een clue wilde geven en mij eventuele conclusies zelf wilde laten delen. Hoe dan ook, ik ben blij dat we weer iets verder zijn!
Ik realiseer me nu ook mijn ontwerpfout: het is niet logisch om de poorthoogte af te meten aan de hand van de verdeksbalkweger. Het gaat immers om de juiste afstand te nemen vanaf het dek... moet even nadenken hoe dit op te lossen!"
De kanonnen staan klaar voor de bevestiging van de oogjes, maar hoe breng je die oogjes het beste aan? Iemand tips?
Bekijk bijlage 598136