Even weer een korte update.
Ik ben verder gegaan met de opbouw, alle railing geplaatst, dekken afgeplakt en de ramen van een masker voorzien. Daarna is de hele opbouw wit gespoten. Ziet er meteen een stuk beter uit!
Ik ben nu bezig met de reddingsboten. Ik ben begonnen met het volschuimen van de rompjes om ze stevigheid te geven. Dat heb ik gedaan door ze in de mal te zetten met een huishoudfolie er tussen zodat het schuim niet ergens aan de mal gaat zitten.
Daarna heb ik het schuim en de buitenschil van de romp teruggeschuurd totdat de bovenkant van het schuim de vorm had van de afdekking die de boten hadden.
Vervolgens heb ik boven op het schuim met een hotmeltlijm een laagje karton gelijmd.
Vervolgens zijn de boten gespoten. Tot slot heb ik er een heel dun laagke oranje stof op gelijmd. Origineel was dat grijs maar ik vond dat de dame wel iets meer kleur kan gebruiken.
Op de foto's heb ik ze even provisorisch aan de davits gehangen om een idee te krijgen hoe het wordt.
Op de een na laatste foto kan je tevens zien dat de opbouw op de hoeken inmiddels een afronding heeft, weliswaar minder dan het origineel, maar toch.
tot de volgende keer maar weer,
Marco