Twee weken geleden zou ik een aanvang gaan nemen met het bouwen van de verbeterde vleugel voor deze BL. Vanwege een kleine calamiteit met de ribben ben ik daar mee gestopt.
Dus mij maar beperkt toen door het landingsgestel vast te gaan buigen. Tekening gemaakt (goed opgelet hoe Ralf Strutter het vorig jaar voor mij deed), en gaan buigen. Wonderbaarlijk, maar was mij gelukt

Dus de frees gepakt, stoute schoenen aangetrokken en voila:
het past. Landingsgestel koud gesoldeerd, vast in de grondverf gespoten en incl. staartwiel gemonteerd.
Wielen er even los op, en begint al te lijken.
Emotec gemonteerd en aan/uit schakelaar.
Vandaag dus een begin gemaakt met de vleugel, daar ik van de week de resterende onderdelen binnen kreeg.

Ribben waren voor mij aangepast, daar ik de bevestiging van de vleugel anders wou gaan doen, dan de vorige BL. Ik had gekozen voor dubbele ribben en bevestiging met draadeind en vleugelmoeren, Geen last meer van die breinaald en de ty-rib die de velugels bij elkaar houden, zoals in versie 1. (bladzijde 4, post #69).
Bouwt verschrikkelijk lekker en snel deze verbeterde versie. Totaal aanzien van andere ribben. Persoonlijk vind ik deze wat sterker dan de vorige versie.
Webings nu wel goed verticaal verlijmd, maar vraag mij af of dat wel nodig was

met die hele kam van triplex die de ribben verbind, (zie foto 6, naast de vuren hoofdligger.
Even passen, en
ben erg blij met deze verbinding.
Tot slot nog even de servo plaatjes voor deze vleugelhelft gemaakt.
Kortom, het begint al te vorderen.
To be continued........