Kan mee of tegenvallen!
Afgelopen 27 oktober 2014 na lang zoeken en googlen een landingsgestel gevonden en besteld.
Echter na lang wachten en diversen malen heen en weer gemaild met de firma, weten ze nog steeds niet wanneer ze het geleverd gaan krijgen! Dus de bestelling heb ik 1 januari 2015 geannuleerd en weer op zoek gegaan naar een andere. Gevonden in China, en hoera, 17 cm breed, precies de maat van de romp van de BL. Deze dus besteld, en kwam gistermiddag binnen. Zo blij als een kind, heb ik gisteravond de wielen erop gemonteerd en de gaten geboord voor de bevestiging aan de romp.
Gewogen en geeft aan 369 gram. Mooi gewicht voor dit. Vandaag even
naar de ijzerhandel tussen mijn werk door geweest voor bouten en inslagmoeren om het geheel goed te verankeren aan de BL.
En........ nu komt de aap uit de mouw!
Thuisgekomen net uit mijn werk, toestel op zijn kop, gaten in de bodem geboord, landingsgestel vastgezet, haal de BL van tafel en zet hem op zijn nieuwe schoenen (wielen) op de grond!

Een foto hiervan zal ik jullie besparen! Met deze BL zoals hij nu staat op dit onderstel, zou ik kunnen opstijgen in september als het koren op zijn hoogst staat!
In de betreffende informatie van het landingsgestel, stond alleen bovenzijde 17 cm breed, spoorbreedte 53 cm, en pootlengte 26 cm. Geen hoogte. Had ik het maar uitgeslagen, wist ik wat de hoogte was
Dus weer op zoek, maar nu even niet!!! Baal ervan!!!
Of weet iemand, waar boven vermeld of soortgelijks gestel wel te verkrijgen is!
Groet,Peter