Dat is eigenlijk ook weer zo.[emoji108]Och - de foto's laten ook al een hoop zien hoor!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat is eigenlijk ook weer zo.[emoji108]Och - de foto's laten ook al een hoop zien hoor!
Thanks!Prachtig model!
Goed bezig Johan, als dit je eerste project is, mijn complimenten.Vandaag nog een paar draadjes gespannen...
Hoi Ad3seidel,Goed bezig Johan, als dit je eerste project is, mijn complimenten.
Via het “lijntje” van Pietsan werd ik nieuwsgierig en ik moet zeggen dat je direkt kunt zien dat jij het modelbouwen “in de vingers hebt”.
Meteen maar even een vraagje op je afvuren, in bijdrage # 41 van 4 mei 2017 ( bovenaan pagina 3) zag ik dat je zo’n geweldig mooi stuk harde bijenwas gebruikt voor de lijnen. Tot 2 jaar geleden gebruikte ik die ook en was daar erg content mee, ik kocht dit spul bij een plaatselijke parket-boer maar die is inmiddels helaas failliet.
Heb er nog een hele tijd naar gezocht maar tot nu helaas nog niet weer kunnen vinden, en ben toen overgestapt op “Tex-Tite Bowstring wax”. Het werkt wel maar ben er niet helemaal tevreden mee omdat de Was eigenlijk voor mijn doel te zacht is en ik graag terug zou willen naar de “Harde Bijenwas”
Kun je mij ook vertellen hoe ik aan zo’n stuk “Harde bijenwas” kan komen met eventueel een webshop- adres?
Morgen Adri, ik krijg slechts een foutmelding, maar is niet erg, want ik heb het al eerder gezien. De link werkt niet bij mij. Misschien ligt het aan de pc, zou het niet weten.Goedemorgen Piet,
als je de link aanklikt Piet zie je als het goed is twee projecten en deze moet je even apart (afzonderlijk) aanklikken.![]()
Hoi A3,Dag Johan,
Heb zojuist het blok "harde Bijenwas" van de imkerij "de Walhut" ontvangen, via de website contact gezocht en voor
€ 10,00 incl. verzendkosten een blok ontvangen van 170 x100 mm 15 mm dik met een gewicht van 210 gram.
mijn werkwijze is als volgt:
Ik trek een lengte van ± 1 mtr. onder een vlakke hoek heel licht insnijdend langs een hoek van het blok
Een te scherpe hoek is niet nodig want dit snijdt volgens mij te diep in.
Daarna neem ik het ene eind stevig vast tussen mijn rechter duim en wijsvinger en trek het andere eind snel zo'n 3 a 4 keer snel tussen mijn
linker duim en wijsvinger door (waar ik een lichte druk op op zet).
Door deze wrijving smelt de Was enigszins en wordt opgenomen door het touw. Met als resultaat:
voor de behandeling:
en na de behandeling:
Mocht het blok op den duur door het insnijden helemaal aan gruzelementen liggen dan de brokken in een vuurvaste schaal
in de oven zetten die je voorverwarmd heb op 70 gr/C. (smeltpunt bijenwas is 65 gr/C) en nadat alles vloeibaar geworden is
in een plastic bakje (bv Johma salades) gieten die voor de zekerheid op een oude krant staat.
in ieder geval bedankt voor de tip, ik kan in ieder geval weer jaaaaaaaaren verder.
gr. A3
Goede tip!Nog even een (na)Tip: je kunt bij de “Action” een grote zak van die waxinelichtjes in een aluminium bakje kopen in twee modellen, Ø 37 mm (klein) en Ø 58 mm (groot). Nu koop je voor € 2,00 zo’n zak grote waxinelichtjes en legt deze als kadootje voor je Vrouw/Vriendin onder de Kerstboom (vrouwen zijn daar gek op rond de Kerstdagen). Als het waxine lichtje op is, dan claim jij het Alu-bakje, doet daar de verbrokkelde restjes in en zet deze in de oven (70 gr/C). Na het smelten af laten koelen en klaar is Kees je hebt dan “twee vliegen in 1 klap”succes A3