Bouwverslag Mayflower 1620 Constructo

Het touwwerk aan de ra's bevestigen :

IMG_20170419_220705.jpg

Ik heb ervoor gekozen om de zeilen omhoog getrokken te bevestigen om ervoor te zorgen dat de tuigage beter zichtbaar is..

Alleen het zeil dat voorop het schip zit heb ik uitgevouwen. Om deze in een bol vormige vorm te krijgen alsof er wind achter staat heb ik het zeil ingesmeerd met houtlijm verdunt met een heel klein beetje matte vernis. Ik heb er overigens voor gekozen om heel het schip in de matte vernis te zetten. Ik vind dit een natuurlijkere uitstraling hebben dat zijdeglans vernis.

IMG_20170422_144219.jpg

welkom op dit deel van het forum , heel mooi bouwverslag tot nu toe , mooi gemaakte boot .

en succes met de rest

Wanneer dit je eerste schip is heb je haar heel netjes gemaakt. Een paar dingetjes heb je zelf ook al aangekaart zoals de beplanking die niet helemaal correct in de zeeg van het schip loopt. Maar iemand die dat niet weet zal het niet zien.
Wat mij verder opviel is dat je de boegspriet nauwelijks verjongd hebt (smaller gemaakt naar het uiteinde). Of is dat vertekening van de foto? In het echt werden deze van boomstammen gemaakt (denk aan het Mastbos bij Breda - speciaal daarvoor aangepland) - en deze worden ook dunner naar de top toe.

Wanneer dit je eerste schip is heb je haar heel netjes gemaakt. Een paar dingetjes heb je zelf ook al aangekaart zoals de beplanking die niet helemaal correct in de zeeg van het schip loopt. Maar iemand die dat niet weet zal het niet zien.
Wat mij verder opviel is dat je de boegspriet nauwelijks verjongd hebt (smaller gemaakt naar het uiteinde). Of is dat vertekening van de foto? In het echt werden deze van boomstammen gemaakt (denk aan het Mastbos bij Breda - speciaal daarvoor aangepland) - en deze worden ook dunner naar de top toe.

Hoi Hans,

Dank je wel. Dat klopt inderdaad. Sterker nog.. Ik heb de boegspriet helemaal niet verjongt. Goed opgemerkt. Want ik heb dit over het hoofd gezien. [emoji29]

Ik zal eens bekijken of ik het nog enigzinds kan aanpassen.

Bedankt voor je tip!

een bouwkit kan kompleet zijn of niet hangt van merk enz af

deagostini heb je altyd nazorg als er iets mist of kapot is

je kan altyd een kompleet kit in engeland kopen , of als je iemand in duitsland ken een abboment via duitsland nemen

ik ken niemand in engeland/of duitsland dus een abboment gaat dus niet
voor mij , mij messing trein waar ik nu mee bezig ben heb ik wel als full kit in de u.k gekocht

Back